راههای مختلفی برای طبقه بندی طرحهای پرداخت تشویقی وجود دارد . یک راه خوب ومفید برای این کار در نظر گرفتن پرداختها تحت عناوین فردی ، گروهی یا گروههای کوچک ( مثل تیمهای کاری )، سازمانی یا گروههای بزرگ است. تفاوت سیستم تشویق و سیستم پاداش: به برنامه هایی که به منظور افزایش فروش قبل از عملیات اجرا می شود سیستم های تشویق گفته می شود در صورتی که سیستم هایی که بعد از انجام یک عملیات خوب فروش به فروشندگان و واسطه های توزیع برای تکرار این کار اهدا می شود سیستم پاداش اطلاق می شود. پاداش، جایزهای ...
ادامه متن »روش ها و اصول تشویق و ترفیع کارکنان و کارمندان سازمان
همان طور که میدانیم در حال حاضر بسیاری از کارکنان تنها حقوق یا دستمزد ساعتی نمیگیرند، بلکه آنها از انواع پاداشها و مزایا و منافع نیز بهره مند میشوند . یکی از این موارد، سیستمهای پرداخت تشویقی یا پرداخت بر اساس عملکرد است. تحقیقات نشان میدهند که پرداختهای تشویقی فردی در حدود ۳۰% و پرداختهای تشویقی گروهی در حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد بر عملکرد افراد و در نتیجه عملکرد کل سازمان اثر میگذارد . هدف از این مقاله توضیح مفهوم پرداختهای تشویقی و چرایی استفاده گسترده تر از آن در سالهای اخیر، بیان اهداف کلیدی برنامه های پرداخت تشویقی، ...
ادامه متن »سیستم های ترفیع و تشویق کارکنان فروش
سیستم های ترفیع و تشویق کارکنان فروش سیستمهای ترفیع از مکانیزمهای بسیار مهم مدیریت منابع انسانی هستند که بر تمامی جوانب سازمانی تأثیر دارند. این سیستمها با شناسایی تواناییهای موجود در سازمان و استفاده از نظام پاداش، بهینهسازی منابع انسانی را ممکن میسازند. سیستمهای ترفیع تأثیر قابل ملاحظهای بر عملکرد فعلی کارمندان (نگرش کارکنان) و فاکتورهای اصلی سازمان مانند نرخ برگشت سرمایه و سطح فروش سازمان میگذارند. (Allen, 1997) ترفیع به معنای پیشرفت و جابه جایی فرد به پستهای بالاتر و پرمسئولیتتر و چالش برانگیزتر و دارای اختیارات بیشتر نسبت به شغل قبلی است و معمولاً با اضافه ...
ادامه متن »پرسش های حین استخدام افراد
پرسشنهای تکمیلی استخدام پرسش های مصاحبه پرسش های حین استخدام افراد ۱٫ از خودتان، مهارتها و تجربیاتتان بگویید. ۲٫ از ما چه میدانید و چرا ما را برگزیده اید؟ ۳٫ چرا شغل قبلی خود را رها کرده اید؟ ( درصورت داشتن شغل قبلی ) ۴٫ چرا فکر می کنید برای این شغل مناسبید و چه کاری میتوانید برای مجموعه ما انجام دهید؟ ۵٫ آیا شغل دومی دارید؟ ۶٫ اگر شغل بهتر از این شغل به شما پیشنهاد شود چه می کنید؟ ۷٫ چه چیزی باعث می شود فعالیتتان بیشتر شود؟ ۸٫ انتظار چه میزان حقوقی را دارید و میزان حقوق ...
ادامه متن »مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی
مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی جلسه ۱: مدیریت منابع انسانی جلسه ۲: مشاوره منابع انسانی واحد ۳: طراحی شغل ، تعیین وظایف – ارزیابی منابع انسانی ۱ جلسه ۴: روند استخدام – Recruitment Process جلسه ۵: فرآیند انتخاب و شناسایی افراد با استعداد و کارآمد – Selection Process جلسه ۶: تکنیک های مصاحبه جلسه ۷: آموزش و ارزیابی -ارزیابی منابع انسانی ۲ جلسه ۸: فرهنگ کسب و کار Business Culture جلسه ۹: اخلاق کسب و کار Business Ethics جلسه ۱۰: انگیزه کارکنان جلسه ۱۱: روابط کارکنان جلسه ۱۲: تغییرات مدیریتی -ارزیابی ...
ادامه متن »سرفصل های کلی دوره های آموزشی
سرفصل های کلی دوره های آموزشی حسابداری | کسب و کار و محیط زیست | کسب و کار و روابط دولتی | کارآفرینی | مالی | مدیریت عمومی | بهداشت و درمان | مدیریت منابع انسانی | بین المللی کسب و کار | بازاریابی | رفتار سازمانی | فروش | اجتماعی شرکت | استراتژی | مدیریت زنجیره تامین Accounting | Business and Environment | Business and Government Relations |Entrepreneurship | Finance | General Management | Health Care | Human Resource Management| International Business | Marketing | Organizational Behavior | Sales | Social Enterprise |Strategy | Supply Chain Management حسابداری بر ...
ادامه متن »فرآیند مدیریت سازمانی
رفتار سازمانی موضوع: فرهنگ در رفتار سازمانی فهرست: بخش اول: فرهنگ و انواع آن * نقدی گذرا بر سیر تطور و تحول تاریخی فرهنگ بخش دوم: فرهنگ سازمانی * تعاریف و ویژگی ها * مدل فرهنگ سازمانی شاین * چگونگی، شکل گیری ، تداوم و تغییر فرهنگ سازمانی * فرآیند مدیریت فرهنگ سازمانی * رابطه فرهنگ سازمانی و ساختار اجتماعی سازمان بخش سوم: فرهنگ در رفتار سازمانی تفاوت ها و تنوع های فرهنگی در سازمان ها * سازمان های چند ملیتی و مدیریت سازمان های چندفرهنگی * مدیران بین المللی * رفتار فرد در یک ...
ادامه متن »روش افزایش اثربخشی سازمان و شرکت
فرهنگ سازمان مقدمه: سه رویکرد بنیادی در تعریف ویژگیهای فرهنگ سازمانی مورد بررسی قرار میگیرند و در پایان چگونگی استفاده از فرهنگ سازمانی جهت افزایش اثربخشی سازمان مورد بحث واقع میشود. ماهیت فرهنگ سازمانی در اول سالهای ۱۹۸۰ فرهنگ سازمان در محور مطالعات رفتار سازمانی قرار گرفت. صدها محقق در این زمینه شروع به تحقیق و مطالعه کردند. کتابهای متعددی منتشر شد. نشریات دانشگاهی مشهور، همه شمارههای خود را به بحث دربارهی فرهنگ اختصاص دادند و تقریباً یک شبه، آن دسته از کتابهای رفتار سازمانی که فاقد فصلی درباره فرهنگ سازمانی بودند، بلامصرف ماندند. فرهنگ سازمان چیست؟ در حقیقت، چنین ...
ادامه متن »افزایش اثربخشی افراد در سازمان و شرکت
۱- رفتار سازمانی رفتار سازمانی در سه سطح فردی، گروهی و سازمانی مورد بررسی قرار می گیرند. البته این سه سطح به صورت مجزا نیست بلکه رفتار در سه سطح در ارتباط با هم مورد تجزیه و تحلیل قــرار می گیرد. در سطح فردی: خود فرد، ادراک، انگیزه، نگرش فرد به سازمــــان، برداشت فرد از سازمان و … در سطح گروهی: به ارتباطات فردی، به گروهی که فرد به آن تعلــق دارد به هنجارهای رسمی و غیر رسمی ای که فرد بـــه آن تعلق دارد به وابستگی ها و تعلّقات گروهی و … در سطح سازمانی : ...
ادامه متن »افزایش کارایی و اثربخشی سازمان
بهبود سازمانی Organizational Development بهبود و بازسازی سازمان براساس محیط متغیر امروز و زمینه ای که علوم رفتاری کاربردی به وجود آمد مطرح گردید. تغییرات سریع در محیط سازمانها که با دگرگونی محیط های اجتماعی همراه بود منجر به تغییرات عمده ای در شیوه زندگی،نیازها و پایگاه ارزشهای افراد گردید که ایجاب می کرد ساختار و فرایندهای سازمانی انعطاف پذیر تا حدودی جایگزین الگوهای سنتی گذشته شوند . از آنجائیکه سازمانها جزء سیستم اجتماعی هستند و از تغییر و تحول محیط خویش تاثیر می پذیرند .تنها راه ایجاد تحول در سازمان تغییر فرهنگ و نحوه عملکرد مدیران از طریق تحول ...
ادامه متن »