مدیریت

روش افزایش اثربخشی سازمان و شرکت

—فرهنگ سازمان —مقدمه: سه رویکرد بنیادی در تعریف ویژگی‌های فرهنگ سازمانی مورد بررسی قرار می‌گیرند و در پایان چگونگی استفاده از فرهنگ سازمانی جهت افزایش اثربخشی سازمان مورد بحث واقع می‌شود. —ماهیت فرهنگ سازمانی در اول سال‌های ۱۹۸۰ فرهنگ سازمان در محور مطالعات رفتار سازمانی قرار گرفت. صدها محقق در این زمینه شروع به تحقیق و مطالعه کردند. کتاب‌های متعددی منتشر شد. نشریات دانشگاهی مشهور، همه شماره‌های خود را به بحث درباره‌ی فرهنگ اختصاص دادند و تقریباً یک شبه، آن دسته از کتاب‌های رفتار سازمانی که فاقد فصلی درباره فرهنگ سازمانی بودند، بلامصرف ماندند. —فرهنگ سازمان چیست؟ در حقیقت، چنین ...

ادامه متن »

روش های عملی جذب مشتری

چرا مشتریان از دیگران خرید میکنند نه از شما؟   چرا مشتریان از شما خرید نمی‌کنند؟ این پرسش به ظاهر ساده، پاسخهای دشواری دارد. اثر حاضر بدون کمترین حاشیه، این پرسش را با ۵ دلیل پاسخ می‌دهد. البته دلایل فراوان دیگری نیز دارد که این اثر به دلیل اختصارگزینی، به آن دلایل نپرداخته است. برخی از دلایل بر این موضوع تأکید ورزیده‌اند که مشتری از منافعی که با خرید کالای شما به دست می‌آورد، آگاه نیست. پس وظیفه‌ی شما است که این منافع را برای مشتری برشمارید. گاه مشتری از این منافع کاملاً آگاه است، اما کالای شما در دسترس ...

ادامه متن »

چرا مشتری از من خرید نمی کند؟

برخلاف موردی که مشتری امکان خرید ندارد، در این مورد مشتری اجازه و قدرت خرید دارد، اما نمی‌خواهد از آن استفاده کند. در مجموع، من با افراد دودل و مردد می‌ترسم که معامله کنم. بخشی از وجودم از من می‌خواهد که روی میز خم شوم، یقه آنها را بگیرم و فریاد بزنم: «آنچه من از شما می‌خواهم چیز پیچیده‌ای نیست، علم فضایی نیست، فقط تصمیم بگیر و خریدت را انجام بده!» خوشبختانه در طول دوره شغلی‌ام که سال‌های زیادی از آن می‌گذرد، هرگز این کار را نکرده‌ام. در عوض، یاد گرفته‌ام که عصبانیتم را پنهان کنم و فقط به این ...

ادامه متن »

کانال تلگرام بازاریابی، فروش، مدیریت، برندینگ، مذاکره و تبلیغات

کانال تلگرام بازاریابی، فروش، مدیریت، برندینگ، مذاکره و تبلیغات جهت عضویت روی لینک زیر کلیک کنید: https://telegram.me/mmsbc  

ادامه متن »

افزایش اثربخشی افراد در سازمان و شرکت

۱- رفتار سازمانی   رفتار سازمانی در سه سطح فردی، گروهی و سازمانی مورد بررسی قرار می گیرند.  البته این سه سطح به صورت مجزا نیست بلکه رفتار در سه سطح در ارتباط با هم مورد تجزیه و تحلیل قــرار         می گیرد. در سطح فردی: خود فرد، ادراک، انگیزه، نگرش فرد به سازمــــان، برداشت فرد از سازمان  و …    در سطح گروهی:  به ارتباطات فردی، به گروهی که فرد به آن تعلــق دارد به هنجارهای رسمی و غیر رسمی ای که فرد بـــه آن تعلق دارد به وابستگی ها و تعلّقات گروهی و …   در سطح سازمانی : ...

ادامه متن »

افزایش کارایی و اثربخشی سازمان

بهبود سازمانی Organizational Development بهبود و بازسازی سازمان براساس محیط متغیر امروز و زمینه ای که علوم رفتاری کاربردی به وجود آمد مطرح گردید. تغییرات سریع در محیط سازمانها که با دگرگونی محیط های اجتماعی همراه بود منجر به تغییرات عمده ای در شیوه زندگی،نیازها و پایگاه ارزشهای افراد گردید که ایجاب می کرد ساختار و فرایندهای سازمانی انعطاف پذیر تا حدودی جایگزین الگوهای سنتی گذشته شوند . از آنجائیکه سازمانها جزء سیستم اجتماعی هستند و از تغییر و تحول محیط خویش تاثیر می پذیرند .تنها راه ایجاد تحول در سازمان تغییر فرهنگ و نحوه عملکرد مدیران از طریق تحول ...

ادامه متن »

استراتژی در کسب و کارهای بین المللی

بازاریابی بین الملل

—نقش استراتژی در کسب و کارهای بین المللی —استراتژی طرحی از عملیات است که منابع سازمان را طوری هدایت می کند که سازمان بتواند خود را به نحوی موثر و کار از رقبای خود متمایز کرده و به اهداف منحصر به فرد و با شانس موفقیت معقول دست یابد. —استراتژی در حوزه فعالیت های بین المللی، برنامه ای است که بوسیلۀ آن سازمان بتواند در مقیاس جهانی فاصله ای مطمئن از رقبای خود گرفته ,به مزیت های رقابتی منحصر به فردی دست یابد. استراتژی های بین الملل، شرکت ها را به سمت و سوی مشتری ها و بازارها و کالاها ...

ادامه متن »

کارگاه اموزشی اصول و مهارت های غرفه داری و مدیریت غرفه و نمایشگاه

کارگاه اموزشی اصول و مهارت های غرفه داری و مدیریت غرفه و نمایشگاه مدرس: علی خویه khooyeh.ir

کارگاه اموزشی اصول و مهارت های غرفه داری و مدیریت غرفه و نمایشگاه مدرس : علی خویه www.khooyeh.ir   سرفصل های دوره: غرفه داری چیست؟ هدف از برگزاری نمایشگاه چیست؟ بایدها و نبایدهای غرفه داری اهمیت و ضرورت مدیریت اثربخش غرفه وظایف غرفه داران ویژگیها و شایستگی های حرفه ای غرفه داران ویژگیهای مدیر غرفه ویژگیهای کارشناس پاسخگویی (راهنمای بازدیدکنندگان) ویژگیهای پوشش غرفه داران اطلاعات غرفه داران (اطلاعات عمومی نمایشگاه، اطلاعات تخصصی غرفه) اصول ارتباطات صمیمانه ارتباطات حرفه ای در غرفه اصول گوش کردن به بازدیدکنندگان کلیدهای طلایی پاسخگویی حضوری (مثبت) روشهای فعال کردن غرفه (مسابقه، هدایا و …) مخاطب ...

ادامه متن »

نحوه ی مدیریت اثربخش مدیران

به نام خدا مقدمه    تمامی مکاتب فکری وادیان الهی بویژه دین مبین اسلام که آخرین و کاملترین ادیان الهی است اهمیت ویژه ای به انسان و شخصیت معنوی و پنهانی او داده است . به همین جهت در بیان علوم مدیریت رفتار سازمانی از اهمیت و جایگاهی خاص برخوردار است زیرا هر قدر که استراتژی وتکنولوژی سازمانی پیچیده باشد و هر قدر علوم جدید کشف شود باز هم رمز موفقیت و در خدمت گرفتن آن به عامل انسانی بستگی دارد و هر چه فشار های رقابتی اقتصاد جهانی بیشتر شود مدیریت ماهرانه نیروی انسانی بیش از هر زمان دیگر ...

ادامه متن »

نحوه ی ایجاد تغییر و بهبود سازمان و شرکت

تغییر و بهبود سازمانی عوامل محیطی باعث می شوند که مدیران ، برنامه هایی را در جهت ایجاد تغییرات جامع یا فراگیر در سازمان به اجرا در آورند . عواملی که موجب ایجاد تغییر سازمانی می شوند عبارتند از : ماهیت نیروی کار تکنولوژی ضربه های اقتصادی رقابت روند اجتماعی سیاستهای جهانی   تغییراتی که آگاهانه و از قبل برنامه ریزی شده باشد و نوعی اقدام آگاهانه و هدفدار به حساب می آید ، تغییرات برنامه ریزی شده می باشند . این تغییرات توانایی سازمان را با لا می برند و در پی تغییر دادن رفتار کارکنان هستند . تغییرات ...

ادامه متن »