برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

نحوه ی جذب مشتری به وسیله ی برندسازی

هزینه جذب مشتریان جدید  بسیار بیشتر از  حفظ مشتریان موجود است لذا مدیران باید بگونه ای عمل کنند که مشتریان متعهد را همواره از شرکت راضی نگهدارند ، زیرا مشتریان متعهد نه تنها بعنوان یک مشتری دائمی برای شرکت خواهند بود بلکه بعنوان یک تبلیغ کننده  برند نیز عمل می کنند . همانطور که یافته های پژوهش نشان داد ، مشتریان متعهد خود را موظف به بیان نقاط  قوت شرکت به دیگران میدانند و مشتریان بالقوه را به خرید از شرکت ترغیب می نمایند . که این یکی از مهمترین تأثیرات تبلیغات شفاهی مثبت می باشد .

طبق نتایج بدست آمده ، مهمترین عوامل تأثیر گذار بر شناخت مصرف کنندگان برند ، ویژگی های نامحسوس و بنیادی آن برند از جمله ارزش های آن برند هستند ، در تأثیر گذاری بر روی رفتار مشتری نقش بسیار مهمی دارند . مفهوم این جمله دو لایه ای است : اول اینکه ارزش های برند باید بر اساس ارزش های بزرگترین بخش مشتریان فعلی یا بالقوه باشد و دوم اینکه بسیار مهم است که مدنظر داشته باشیم که همانطور که ارزش های گروه هدف در طی زمان تغییر می کنند ، ارزش های برند هم باید تغییر کنند . بنابراین ، مدیران برند باید مرتب ارزش های مشاهده شده آن برند را و همچنین ارزش های مصرف کنندگان را زیر نظر داشته باشند که بفهمند آیا بین آنها شکافی وجود دارد . طبق نتیجه بدست امده که تناسب بین ارزشهای مشاهده شده برندو ارزش های مصرف کننده ، شناخت مصرف کنندگان برند را افزایش می دهد ، اهمیت ارتباطات متمرکز شده و شخصی شده بر روی برند را این مطلب نشان می دهد که مصرف کنندگان درباره برندهایی که با آنها شناخته میشوند بیشتر گفت و گو می کنند . طبق این نتایج ، تبلیغات بازاریابی که به شکل واحدی درباره ارزش های برندی که مطابق با ارزشهای گروه مصرف کنندگانی که مدنظر آنهاست گفت وگو می کنند ، تأثیر مثبتی بر روی شناخت مصرف کنندگان یک برند خواهد داشت . مطابق این نتیجه بدست آمده که مصرف کنندگانی که با یک برندشناخته می شوند و نسبت به آن متعهد هستند احتمال اینکه تبلیغ شفاهی مثبتی ایجاد کنند بیشتر است ، مدیران برند ها می توانند  ، از رسانه های اجتماعی استفاده کنند.

رسانه های اجتماعی کار تبلیغ شفاهی مثبت را تسهیل کرده و این حس را القا می کنند . زیرا این رسانه ها همچون سکو هایی برای گفت و گوی فعلی و انفعالی ، مشارکت و به اشتراک گذاشتن اطلاعات بین مصرف کنندگان می باشند .

آگاهی از برند به تنهایی تضمینی برای موفقیت در صنعت نیست و از آنجایی که معمولا محصولات جدید به سرعت توسط رقبا کپی برداری می شود ، پیشنهاد می شود که شرکت ها با استفاده از مکانیزم های بازاریابی مانند روابط عمومی و تبلیغات برند خود را از رقبا متمایز کنند . متمایزسازی برند فروشگاه در مقایسه با رقبا از اهمیت بالایی برخوردار است . مدیریت و ایجاد یک برند سازگار در عین حال ممتاز به عنوان بخشی از راهبرد بازاریابی مدیران فروشگاهها هست که ادراک از خدمات ارائه شده فروشگاه و ارزش های درک شده مشتریان را تحث تأثیر قرار خواهد داد . از طرف دیگر نتایج به دست آمده پیشنهاد می کند که برای بهره مند شدن از منافع رقابتی و اقتصادی ناشی از مشتریان وفادار ، فروشگاهها می توانند با ارائه خدمات با کیفیت برتر علاوه بر ویژگی های ذاتی فروشگاه از ویژگی های انتزاعی نیز کمک بگیرند . این ویژگیها مربوط به درک مشتریان از اینکه چگونه علایق و رفاه و آسایش وی توسط فروشگاه مورد توجه قرار میگیرد . این ادراک به مشتری کمک خواهد کرد تا احساس امنیت کند و به برند و کیفیت خدمات ارائه شده اعتماد کند تا در آینده دوباره از ان خرید کند و به تدریج فرد احساس تعهد به فروشگاه خواهد کرد . مشتریان متعهد در برخورد با اطرافیان دوستان و آشنایان تبلیغات شفاهی مثبت انجام خواهند داد و آنها را به خرید از فروشگاه تشویق خواهند کرد.

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

اثر قیمت محصول بر تجربه مصرف‌کننده

اقتصاددانان سنتی انسان را موجودی با عقلانیت نامحدود فرض می‌کردند و رفتارش ...