برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

افزایش اعتبار و شهرت برند

یکی از این واژه های پر کاربرد سالهای اخیر واژه برندینگ می باشد. برندینگ در موفقیت اکثر قریب به اتفاق کسب و کارها از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است که متاسفانه آنطور که باید مورد توجه صاحبان کسب و کارها و حتی مشاوران بازاریابی و تبلیغات قرار نگرفته است. به جرات می توان گفت توجه به برندینگ و قائل شدن جایگاه مناسب برای آن می تواند در افزایش فروش تاثیر بسزایی داشته باشد.

برندینگ دانشی است که با برتری دادن به یک برند (Brand) باعث افزایش اعتبار و شهرت آن برند در بازار رقابت میشود، اعتبار و شهرت یک برند به طور مستقیم می تواند منجر به فروش بیشتر و قیمت گرانتر محصولات وخدمات شود، به زبان دیگر  برندسازی روش هوشمندانه  تجارت و تولید ثروت است.

برندینگ چیزی بیش از ایجاد یک نام یا لوگوی خاص و زیبا برای یک محصول یا خدمت است، برندسازی مسیری است که به واسطه آن مشتریان، محصولات و خدمات یک شرکت را درک و تجربه می کنند.

برندسازی ایجاد تمایزی منحصر بفرد است که برای مشتریان، کارکنان و مدیران سازمان اهمیت زیادی دارد. داشتن یک برند قدرتمند سبب می شود هزینه های یک شرکت به واسطه جلوگیری از سرمایه گذاری های نامناسب و بی هدف به طور کاملا محسوسی کاهش پیدا کنند.سودآوری به واسطه جذب مشتریانی وفادار به طور چشم گیری افزایش پیدا می کند و از همه مهمتر برند یک شرکت تبدیل به دارایی ناملموس برای سازمان می شود که ارزش آن می تواند بیش از مجموع ارزش تمامی دارایی های فیزیکی آن سازمان باشد.

برندسازی یا برندینگ (Branding) فرآیندی منظم است که برای ایجاد آگاهی و افزایش وفاداری مشتری استفاده می­شود. هدف اصلی از برندسازی یک محصول، خدمت یا سازمان ایجاد ذهنیت و چشم انداز نسبت به تجارت خود در مشتریان است، تا جاییکه رفع نیازهای خود را در گرو مراجعه به شما بدانند. این کار مستلزم دستورهای سطوح بالا و آمادگی لازم برای سرمایه­گذاری در آینده است. برندسازی استفاده از هر فرصتی است تا بگوییم چرا مردم باید یک برند یا نام تجاری را نسبت به سایر برندها انتخاب نمایند.

از جمله­ ی دلایل مهم  برندسازی در نزد سازمان ها، تمایل به رهبر بودن، پیشی گرفتن در صحنه­ ی رقابت و دسترسی کارمندان به بهترین امکانات به منظور دست یابی به مشتریان کم هزینه تر می­ باشد، منظور از مشتریان کم هزینه تر این است که در صورتی که مشتری با برند سازمان آشنا باشد و احساس مناسبی نسبت به آن داشته باشد، سازمان هزینه تبلیغات، زمان و… کمتری برای تبدیل وی به یک مشتری بالقوه یا وفادار متحمل خواهد شد.

علی خویه

علی خویه

ضرورت داشتن برند از این روست که با توجه به حرکت جوامع مصرفی به سمت‌ مدگرایی، در اختیار داشتن برند (Brand) یا نام‌های تجاریمعتبر یکی از راهکارهای ایجاد تمایز و شخصیت به شمار می رود.

برندسازی شامل مباحث و مفاهیم مختلفی چون جایگاه یابی و جایگاه سازی برند (Brand Positioning)، نامگذاری برند، انتخاب رنگ برند و طراحی شخصیت بصری برند( لوگو، آرم و…)، توسعه برند، ارزش برند و… می‌باشد.

شما به عنوان مدیر یک کسب و کار باید مقوله برندینگ و برند سازی را کاملا جدید بگیرید و در اسرع وقت به فکر عملیاتی کردن این قضیه باشید. در مرحله اول برای برند سازی باید قبل از هر کاری، اطلاعات جمع آوری کنید، شخصیت برندتان را تعریف کنید، برای برندتان چشم انداز تعریف کنید و سپس مخاطبان خود را جذب کنید.
در مرحله بعدی با آگاهی بخشی، مردم را از بودنتان آگاه کنیدسپس تمام آن شخصیتی را که برای برندتان تعریف کرده‌اید، تمام تعهدات‌تان، آن چه ارائه می‌دهید و… را به مشتری بفهمانید تا مشتری شما را کامل بشناسد.

بعد از اینکه شناخته شدید، مشتریان باید به شما اعتماد کنند و کالا یا خدمات برند شما را انتخاب کنند. اگر بعد از استفاده از کالا یا خدمات برندتان مشتریان به شما وابسته شدند که دیگر خیلی خوب است!برای رساندن مشتریان به این مرحله هم می‌شود برنامه‌ای ریخت.

آنچه که در پایان باید برآن تاکید کرد این است که برندینگ و برندسازی می تواند همچون کلیدی اثربخش برای موفقیت در هر کسب و کاری باشد. تفاوتی نمیکند که شرکت شما تولیدکننده ی قهوه است یا پوشاک یا حتی تولید کننده یا وارد کننده ی قطعات صنعتی. مهم این است که در هر زمینه ای که فعالیت می کنید فرآیند برندینگ می تواند یک عامل در جهت موفقیت کسب و کارتان باشد. چراکه برندینگ می تواند برای شما یک مزیت رقابتی ایجاد کند، یک دارایی و سرمایه همیشگی باشد، برای شما و کسب و کارتان ارزش اقتصادی ایجاد کند و در نهایت رونق کسب و کارتان در پی داشته باشد.

*سید حسین هاشمی//tnews.ir

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

مشاور و مدرس برندینگ و برندسازی

مفاهیم و تعاریف برخی از واژگان برند BRAND برندسازی  Branding می توان ...