برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
بازاریابی بانک ها
بازاریابی بانک ها

رضایتمندی مشتریان بانک ها

رضایتمندی مشتری :
در رابطه با مفهوم رضایتمندی مشتری تعاریف مختلفی از سوی نظر یه پردازان بازاریابی ارائه شده است

کاتلر، رضایتمندی مشتری را به عنوان درجه ای که عملکرد واقعی یک شرکت ، انتظارات مشتری را برآورده کند، تعریف می کند. به نظر کاتلر اگر عملکرد شرکت انتظارات مشتری را برآورده کند، مشتری احساس رضایت و در غیر این صورت احساس نارضایتی می
کند..

چرا بانک ها نیازمند دستیابی به رضایت مشتری است و اهمیت رضایتمندی مشتری برای بانک ها چیست؟ برای پاسخ به این سوالات نیاز به دانستن این مطلب است که اگر مشتریان ناراضی باشند چه اتفاقی می افتد و مشتریان رضایت مند چه منافعی برای بانک به همراه
خواهند داشت و نهایتاً چگونه بانک می تواند به این منافع دست یابد.
تحقیقات نشان می دهد که ۳۳ % مشتریان هیچ گاه در رابطه با رفتار بد و کیفیت بد محصولات و خدمات شکایت نمی کنند و %۳۰ این مشتریان ناراضی دیگر به بانک برنمی گردند. هر کدام از این مشتریان ناراضی ، ناراحتی خود را به حداقل ۹ نفر انتقال داده و ۶۰% از مشتریان ناراضی به بیش از ۲۰ نفر نارضایتی خود را انتقال می دهند. همچنین مطالعات نشان می دهد که جذب مشتری جدید ۳ برابر پر هزینه تر از نگهداری مشتری فعلی است .
تحقیقات نشان می دهد که بانک ها با هر ۵ درصد افزایش در نرخ حفظ مشتریان کلیدی و ارزنده خویش بیش از ۳۵ درصد به سود آوری خود می افزایند. معمولاً نگهداری مشتریان فعلی از جذب یک مشتری جدید به مراتب ارزانتر است این در حالی است که هر دوی این فرآیندها مشکل و گران قیمت هستند. یک مشتری وفادار ممکن است مبالغ زیادی در طول سالهای ارتباط خود در بانک هزینه کند. به ویژه ، اگر این مشتری به وسیله دریافت خدماتی با کیفیت که سازمان قول تحویل آنها را داده ، تشویق شود. بنابراین تعامل داشتن با مشتریان موجود از جستجو برای یافتن یک مشتری جدید ، بسیار کم هزینه تر است.

بازاریابی بانک و بیمه bank marketing

بازاریابی بانک و بیمه
bank marketing

مشتریان ، شایسته دریافت چیزهایی که به آنها قول داده شده ، هستند و شرکت ها زمانی مشتریان را مجذوب خود می کنند که به قولی که به مشتریان داده اند عمل کنند.
همانطور که گفته شد موفقیت شرکت و رضایتمندی مشتری دو مفهوم بسیار نزدیک هستند و اگر رضایتمندی مشتری یکی از عوامل موفقیت است پس می توان استتناج نمود که به منظور کسب موفقیت ، شرکت باید مشتریان رضایت مند داشته باشد. انتظارات ، نیازها و خواسته های در حال تغییر ، دلالت بر این موضوع دارد که ارزیابی رضایتمندی مشتری به صورت مداوم بسیار ضروری است.

 

مشتریان وفادار که محصولات و کارکنان سازمان را پاسخگو به نیازهای منحصر به فرد خود می یابند ، نه تنها وفادار می مانند بلکه به عنوان بهترین وسیله روابط عمومی و بازاریابی عمل کرده و در نتیجه مشتریان جدیدی جذب می نمایند. این امر اشاره به هدف شرکت ها یعنی وفاداری مشتری دارد.

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

بازاریابی بانک ها افزایش مشتریان بانک ها برندسازی بانک ها

ارزیابی عملکرد بازاریابی بانک های خصوصی و دولتی

نیاز روز افزون مردم به خدمات بانکی به علل مختلف از جمله ...