شناخت عوامل کلیدی موفقیت CRM :
با توجه به اهمیت روزافزون مشتریان در بانک وبالتبع اهمیت روزافزون مدیریت اثربخش ارتباطات با مشتریان ، شناسایی و الویت بندی عوامل کلیدی توفیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک بسیار مهم تلقی می شود. سازمانهایی که در پیاده سازی و اجرای برنامه هاو سیستم های مدیریت ارتباط با مشتریان موفق بوده اند ، مزایای اقتصادی و غیر اقتصادی متعددی را کسب نموه اند . این مزایا و منافع به راحتی ، سرمایه گذاریها و مخارج انجام گرفته در زمینه توسعه مدیریت ارتباط با مشتریان را پوشش داده ودر بلند مدت فراتر ازآن می رود. مزایای یک برنامه موثر CRM ، بهبود رضایت مشتریان ، افزایش رشد ودرآمد و دستیابی به مزیت رقابتی به عنوان نتیجه حفظ مشتریان می باشد.
چالشهای پیش رو :
مروزه بازاریابی تنها توسعه، تامین و فروش صرف نیست، بلکه توسعه مداوم و خدمات پس ازفروش به همراه رابطه ی بلندمدت با مشتری نیزبه آن اضافه شده است . جذب، راضی نگاه داشتن و حفظ مشتریان به چالش اصلی بسیاری از سازمانها تبدیل شده است. از این رو تعداد فزاینده ای از سازمانها به بهره گیری از سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری روی آورده اند . مدیریت ارتباط با مشتری تصویری کلی و روشن و در عین حال همراه با تمامی جزئیات مورد نیاز از مشتریان را به دست داده و این امکان را فراهم می سازد که با هر مشتری ارتباطی ویژه و کارساز برقرار ساخت.