برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

عادت های مدیران موفق

عادت های مدیران موفق

موفقیت و ثروت شانسی به دست نمی‌آیند. افرادی که موفق و ثروتمند شده‌اند عادت‌هایی را در خود پرورش داده‌اند که آنها را به افرادی بهره‌ور و مؤثر تبدیل کرده‌اند. برای اینکه بتوانیم از این افراد الگوبرداری آگاهانه کنیم، لازم است ما نیز روی این عادت‌ها متمرکز شویم و آنها را جایگزین عادت‌های بد کنیم:

۱⃣ سحرخیز باشیم.
تحقیقات نشان می‌دهد که ۴۴ درصد از مدیران ثروتمند جهان سه ساعت قبل از اینکه ساعت کاری‌شان شروع شود، بیدار می‌شوند. همین عمل خیلی ساده باعث می‌شود که حداقل یک ساعت مفید به روز این افراد اضافه شود. تصور کنید که صبح زود بدون اینکه کسی مزاحم شما شود، چقدر می‌توانید بهره‌ور باشید. مدیران بزرگ از این فرصت طلایی برای هدف‌گذاری و کشف فرصت‌های جدید استفاده می‌کنند.

۲⃣ شبکه‌سازی کنیم.
براساس نتایج تحقیقات صورت گرفته، ۷۹ درصد از مدیران موفق حداقل ۵ ساعت را در یک ماه صرف شبکه‌سازی ـ رفتن به کنفرانس های مختلف، ملاقات مشتریان جدید، گپ زدن با مدیران دیگر شرکت‌ها ـ می‌کنند، در حالیکه این آمار در میان مدیران معمولی تنها ۱۶ درصد است. در کنار افرادی با دغدغه‌ها و آرمان‌های مشترک بودن، باعث می‌شود که از آنها چیزهای زیادی یاد بگیرند. اگر افرادی که با آنها معاشرت می‌کنیم افرادی موفق و مثبت‌اندیش باشند، نتایج این معاشرت روی خروجی کار ما تأثیر زیادی خواهد داشت.

۳⃣ از شاخه‌ای به شاخه دیگر نپریم.
افراد موفق زمانی که تصمیم خود را می‌گیرند تا انتهای مسیر موفقیت خود را نسبت به تصمیم‌شان متعهد می‌دانند و اجازه نمی‌دهند هیچ‌چیز تمرکز آنها را به هم بزند.

۴⃣ مطالعه کنیم.
تحقیقات حاکی از آن است که ۸۶ درصد از مدیران ثروتمند عاشق مطالعه کردن هستند. زمانی که مطالعه می‌کنید حتماً به دنبال این باشید که از آنچه می‌خوانید، نکته‌ای هرچند کوچک بیاموزید. مطالعه کردن ابزار مهمی برای پیشرفت شخصی است. حتماً باید سعی کنیم که خود را نسبت به مطالعه کردن متعهد کنیم به‌طوری که اگر یک روز، چند صفحه کتاب، مجله یا روزنامه مطالعه نکنیم، احساس کنیم کار مهمی را انجام نداده‌ایم و در آن روز چیزی را از دست داده‌ایم.

۵⃣ بیش از حد تلویزیون نبینیم.
۶۷ درصد مدیران ثروتمند در طول روز یک ساعت یا کمتر تلویزیون می‌بینند. در مورد سریال‌ها آمار جالب‌تر است. تنها ۶ درصد از مدیران موفق سریال‌های تلویزیونی را دنبال می‌کنند. این افراد ترجیح می‌دهند زمان خود را به فعالیت‌های مهم‌تری اختصاص دهند.

۶⃣ زمان را یک کالای گرانبها بدانیم.
مدیران موفق زمان را یک منبع تجدیدناپذیر می‌دانند. آنها حاضر نیستند ساعت‌ها در شبکه‌های اجتماعی پرسه بزنند و این منبع گرانبها را هدر دهند. خوشبختانه با تبلیغات وسیع، اکثر مردم نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب و برق حساس شده‌اند. کاش کمی به فکر صرفه‌جویی در مصرف زمان، این منبع تجدیدناپذیر باشیم!

۷⃣ هوش هیجانی خود را تقویت کنیم.
وارن بافت که یکی از موفق‌ترین و ثروتمندترین مدیران جهان است معتقد است که هوش هیجانی ۸۵ تا ۹۰ درصد روی موفقیت تأثیرگذار است و IQ و تخصص با فاصله بسیار زیاد پس از آن قرار دارند. IQ صلاحیتی است که برای موفقیت به آن نیاز دارید اما الزاماً از شما ستاره نمی‌سازد. در حالیکه هوش هیجانی این قابلیت را دارد که شما را به یک ستاره تبدیل کند.

۸⃣ به سلامتی خود اهمیت دهیم.
مدیران موفق به اهمیت تغذیه سالم و ورزش کردن در موفقیت واقف هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که ۷۶ درصد از مدیران موفق حداقل ۴ روز در هفته تمرینات هوازی انجام می‌دهند. ۷۰ درصد از این مدیران کمتر از ۳۰۰ کالری فست‌فود در روز مصرف می‌کند. بین تغذیه، ورزش و موفقیت ارتباطی انکارناپذیر وجود دارد.

🔆 و بخاطر داشته باشیم بزرگترین و پرهزینه‌ترین معلّم اصلاح هر انسان، خطاهای اوست؛
مدیری که نمی‌تواند خطای خود را بپذیرد، از این معلّم محروم است و هرگز اصلاح نخواهد شد.

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

جلسه مذاکره

اصول مذاکره تجاری و فروشنده ی حرفه ای

_ کسی که می خواهد در دیگران نفوذ و بر آنها اثر ...