برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
3D Text with arrows. Part of a series of business concepts.

راهکار های برندسازی

امروزه همه بازرگانان و مدیران واحدهای بزرگ و کوچک، تضمین بقای سازمان ها و حضور در بازار را برندسازی و توجه به آن می دانند.

۱۰۰ برند برتر جهان یک هزار و ۹۷۲ میلیارد دلار ارزش دارد که معادل ۱۱ درصد کل صادرات جهان است؛ در این میان، ۱۰ برند نخست حدود ۴۲ درصد از کل ارزش برندها و پنج درصد از مجموع صادرات جهان را به خود اختصاص داده اند؛

۱۰ برند اول جهان نزدیک به ۴۲ درصد از کل صد برند برتر را تشکیل می‌دهد و ۵ درصد از کل صادرات دنیا را به خود اختصاص داده است.

در این شرایط، نمی توان از اهمیت این مساله چشم پوشی کرد.

اقتصاد ایران

این در حالی است که ایران با سابقه ای طولانی در امر تولید و تجارت، در این زمینه با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند

وقتی تغییرات بنیان‌های اقتصادی را بررسی می‌کنیم در طول نیم قرن گذشته اقتصاد ایران نزدیک به ۶.۶ برابر بزرگ شده و در این مدت اقتصاد هند، مالزی و چین به ترتیب ۱۳، ۲۰ و ۶۰ برابر رشد کرده است

در کشورمان کالایی که همراه با برند خود، برند ایران را هم همراه کنند، بسیار کم است. حدود ۱۰ هزار واحد صادرکننده در کشور داریم، اما کمتر از ۵۰۰ واحد، صادرات بالای ۱۰ میلیون دلار دارند.

 

برندسازی تقویت یک ملت و اقتصاد است، در این پیوند باید کار فرهنگی و رسانه ای انجام دهیم.

برای به راه انداختن یک کسب‌و‌کار باید پس از انتخاب نام، برای شناساندن درست آن به بازار مطابق با هدف و ایده‌ی مطلوب بنیان‌گذار آن کسب‌و‌کار اقدام کرد که این مهم با ارائه‌ی کالا و خدمات مناسب امکان‌پذیر است و در نهایت نیز برای ارتقای این کالا یا خدمات‌ در بازارهای جهانی نیاز به برندسازی به مفهوم واقعی است. از ایجاد و خلق یک کسب‌و‌کار تا رسیدن به یک «برند» روندی وجود دارد که باید به‌مرور زمان و با دقت و ریزبینی پیگیری شود. تبدیل نام یک کسب‌وکار به یک برند ـ به شکلی که ابتدا در داخل کشور مبدأ و سپس در بازارهای جهانی شناخته شود ـ کاری زمان‌بر و دشوار است، اما اگر کسب‌وکاری خواهان دستیابی به اهداف صادراتی است، باید به آن توجه داشته و این کار را به انجام برساند.

تأکید بر این نکته ضروری است که با توجه به شرایط فعلی بازار داخل کشور، به‌ویژه وجود رکود تورمی حاکم، حیات یک کسب‌وکار تا حد زیادی وابسته به برندسازی برای بازارهای جهانی است. بنابراین در حال حاضر برندسازی اهمیت بیشتری نسبت به گذشته دارد و دوشادوش بازاریابی قرار گرفته است. این دو مکمل هم شده‌اند و حرکت درست آن‌ها در کنار هم می‌تواند باعث رونق و جهش یک کسب‌و‌کار شود. شرایط کنونی حاکم بر اقتصاد ایران ایجاب می‌کند تا کسب‌و‌کارها ضمن شناسایی دقیق نیازهای بازارهای بین‏المللی تولیدات خود را مطابق نیازهای بازارهای هدف ساخته و برندسازی کنند.

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

*

code

x

این مطلب را نیز بخوانید

برندسازی برندینگ

رابطه برندینگ داخلی با عملکرد برند

امروزه برخورداری از برند قوی از اولویتهای بسیاری از سازمانهاست، از این ...