برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

مشاوران فروش باید پاسخ دهند

سوالاتی که باید از مشاور فروش پرسید

وقتی بخواهید یک مشاور فروش دیجیتال برای شرکت خود استخدام کنید چه سوالاتی را باید از او بپرسید.

سوالات مشاور فروش مرور کلی کاری است که از او انتظار داریم. تعداد افراد فعال در اینترنت بیشتر از ۳٫۵ میلیارد نفر به صورت روزانه است. واضح است که شرکتی که می خواهد یک سهم بازار مناسبی داشته باشد باید دارای کمپین بازرایابی دیجیتال قوی ای باشد.

کارآفرینان استارت آپی معمولا خیلی خوب با بازاریابی دیجیتال کار می کنند. دلیل آن هم این است که به خاطر ماهیت استارت آپی خود بودجه  کمی دارند. به مرور و با گسترش کسب و کار، مشتریان پایه هم گسترش پیدا می کند و بازاریابی یک الزام خواهد بود.

در این گونه موارد قرارداد بستن با یک مشاور فروش دیجیتال ضروری است و نباید اقدام به استخدام فرد تمام وقت کرد.

سوالی که پیش می آید این است که صاحب کسب و کار، که بازرایاب نیست، چگونه با یک بازاریاب دیجیتال مصاحبه کند؟

این جور موقعیت ها معمولا بحث سر دستمزد است، اما شما باید سراغ مباحثی ورای این صحبت ها بروید.در ادامه به نقل از آی بازاریابی سراغ این مبحث رفته ایم.

وظایف قبل از مصاحبه  شما

یک متخصص بازاریابی حرفه ای ابتدا می خواهد مدل کسب و کار شما و اهداف شما را شناسایی کند. بنابراین ابتدا باید آنها را در یک سند بنویسید تا بتوانید آنها را به مشاور فروش که قصد مصاحبه با او را دارید ارائه کنید.

نگاهی به ارجاعات کسب و کارهای مرتبطی که از نظر اندازه شبیه هستند و به صاحب آنها اعتماد داری بیندازید.

با سه تا چهار مشاوری که از ارجاعاتی که جست وجو کرده اید و درآورده اید تماس بگیرید. آنهایی که دارای سابقهی موفقی هستند.

khooyeh sales (1)

سه سوال اصلی مصاحبه

باید لیستی از سوالات را استخراج کنیی. در اینجا سه سوال اصلی که حتما باید پرسیده شوند آمده است. این سوالات درکی از مهارت ها و تجارب و سطح دانش او به شما خواهد داد. سوالات مشاور فروش به ترتیب زیر است.

۱- چگونه از تحلیل ها برای توسعه و تخمین بازاریابی ابتکاری استفاده می کنی؟

شما ممکن است تحلیل های داده ها را برای اخذ تصمیمات بازاریابی متوجه نشوید.

بنابراین شما ممکن است تمام پاسخ هایی را که به این سوال داده می شود متوجه نشوید.

چیزی که شما در طی جواب به دنبال آن هستید راحت است.

شما باید بپرسید «چرا» و «چگونه» و ابزارهای به خصوصی را که مشاور استفاده می کند بدانید.

همین طور باید بپرسید چه نوع اطلاعاتی را مشاور برای توسعه  استراتژی بازرایابی خود به آنها احتیاج دارد.

khooyeh sales (1)

۲- براساس موفقیت های قبلی شما، چه کانال های محتوایی را برای کسب و کار من مؤثرتر می دانید. چگونه می خواهید آنها را هماهنگ کنید؟

در اینجا شما باید پاسخ های زیر را مرتب کنید.

– تشخیص جمعیت شناختی مخاطبان حاضر و بالقوه و اینکه آنها چه موقع آنلاین هستند.

– ارزیابی تأثیر کانال های جاری، (رسانه های اجتماعی، SEO، ایمیل و غیره). بعلاوه باید گزینه های جدیدی را پیدا کنیم، تا مشتریان حال حاضر را به کار بگیریم و مشتریان جدیدی را جذب کنیم.

– روش هایی برای تقویت برند.

– تقویت مشغول کردن مخاطب و تعامل با او.

– هماهنگی کانال های محتوا (بلاگ ها، وبسایت، رسانه های اجتماعی، SEO). با اینکار پیغام رسانی ثبات پیدا می کند، و موتورهای جست وجو بهتر عمل می کنند.

مدیریت موبایلی و بازاریابی محلی (اگر مرتبط باشند.)

۳- چگونه بین استراتژی و تاکتیک تفاوت قائل می شوید. یک مثال ارائه کنید.

متأسفانه بسیاری از بازاریاب ها بین این دو مقوله تفاوتی قائل نمی شوند.

طبق گفته Dariaus Philson پاسخ باید چیزی شبیه این باشد:

استراتژی باید براساس یک هدف و یک نقشه عملیاتی باشد.

ممکن است یک هدف افزایش میزان تعامل و نرخ تبدیل باشد. این هدف ممکن است به چند شاخص کلیدی کارایی شکسته شود.

مانند افزایش نرخ تبدیل به اندازه ۱۵درصد در طول ۱۲ ماه.

استراتژی در واقع پاسخ به سوال «چرا» در کمپین بازاریابی است.

تاکتیک ها فعالیت های بازاریابی هستند که برای رسیدن به آن اهداف طراحی شده اند.

اینها می تواند شامل چیزهایی مانند کمپین های ایمیلی باشد. محتواهای جالب تر رسانه های اجتماعی، تبلیغات هدفدار و مانند اینها.

در واقع تاکتیک پاسخی به سوال چگونه در کمپین بازاریابی است.

  • منبع:Inc  Forsatnet.ir

marketing consultant2

علی خویه استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع

اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش

 
کانال تلگرام بازاریابی و برندسازی کانال تلگرام آکادمی مذاکره کانال آموزش اصول و فنون مذاکره - فن بیان و زبان بدن کانال تلگرام انجمن برند ایران - آموزش برندسازی، روش های برندسازی  

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

*

code

x

این مطلب را نیز بخوانید

مشاوره بازاریابی، مشاور بازاریابی، مشاوره فروش، مشاوران بازاریابی، مشاور بازاریابی تبلیغات فروش و ارتباطات، مرکز مشاوره بازاریابی، وظایف مشاور فروش، کلینیک مشاور بازاریابی، علی خویه، مشاوره تبلیغات، عارضه یابی در مشاوره بازاریابی، مدرس crm، مشاور ارشد مدیر عامل، مشاوره بازاریابی اثربخش، مشاوره بازاریابی تبلیغات و فروش، مدرس بازاریابی، مدرس فروش، مشاور مدیر عامل، مشاور بازاریابی و تبلیغات، مشاور مدیریت بازاریابی، مشاور مدیریت فروش، مشاور مهندسی فروش، مشاوره روانشناسی فروش، مشاوره روانشناسی ارتباط با مشتری، مشاوره مدیریت بازاریابی، وظایف مشاور بازاریابی و فروش، وظایف مشاور بازاریابی، مشاور بازاریابی خوب، مشاور بازاریابی حرفه ای، مشاوره مدیریت، تحقیقات بازاریابی، مشاور تبلیغات، مهارت های مشاور بازاریابی، ترفند های مشاور بازاریابی، مشاوره crm، مشاوره پیشبرد فروش، مشاوره قیمت گذاری، مشاوره مدیریت محصول، مشاوره تحقیقات بازاریابی، مشاور صادرات، مشاوره تبلیغات بازرگانی، مشاور بازاریابی صادرات، سبک های مشاوره بازاریابی، تکنیک های مشاوره بازاریابی و فروش، علی خوبه، وظایف مشاور بازاریابی و تبلیغات، آکادمی مشاوره بازاریابی، کتاب اصول مشاوره مدیریت، مشاور رفتار مصرف کننده، مشاور تصمیم خرید، مشاور افزایش فروش، وظایف و مسولیت های مشاوران مدیریت، مشاوره بازاریاب، فهرست کتاب مشاور بازاریابی، اصول مشاوره بازاریابی،، مدرس برند، مشاور پورسانت، مشاور و مجری مهندسی فروش، کتاب مدیر، بیماری های بازاریابی و فروش و روش های درمان آن عار، عارضه یابی فروش، عارضه یابی بازاریابی، عارضه یابی سازمان فروش، دوره های تخصصی بازاریابی، فروش ، مدیریت ، برندینگ، راه اندازی سیستم و سازمان پخش و فروش مویرگی به صور، بازاریابی و فروش در شرایط بحران، مصاحبه با آقای علی خویه مدرس و مشاور در زمینه مدیر، مشاور مارکتینگ، مدر س بازاریابی marketing، مشاور بازاریابی marketing، تدریس بازاریابی marketing، مدرس بازاریابی و فروش marketing & sales، مدرس بازاریابی marketing، تدریس مدیریت بازاریابی، مدرس و مشاور مدیریت بازاریابی marketing، • معاینه سیستم مشتریان مشاوره

مشاور و مدرس بازاریابی و فروش

      مشاوره بازاریابی، مشاور بازاریابی، مشاوره فروش، مشاوران بازاریابی، مشاور ...