اکثر بازاریابانی که از استراتژی بازاریابی محتوا استفاده میکنند، از عدم موفقیت خود شکوه دارند. در برخی از موارد هم فرآیند به گونهای است که به ماهیت بازاریابی محتوا به دیده شک و تردید نگریسته میشود. اما این پرسش مطرح است که اگر بازاریابی محتوا شیوهای است نوین و توسعه یافته به طوری که بیش از ۹۰ درصد صاحبان کسبوکار از آن استفاده میکنند، چرا برخی آن را شیوهای بیاثر و ناکارآمد میدانند؟ آنطور که مشخص است، این روش از بازاریابی، شیوهای نیست که در همه جا شکست خورده باشد. این تحلیل افراد بوده که آن را روشی ناکارآمد جلوه ...
ادامه متن »آموزش تحقیقات کیفی بازار
همان طور که در جلسه گذشته اشاره شد تکنیک مشاهده تکنیکی کیفی است که در آن پژوهشگر به طور نظامند تلاش می کند اعمال آشکار گروه خاصی از افراد را ثبت و ضبط کند، و سپس آنها را برای مقصود علمی خاصی به دقت تحلیل می کند. مصاحبه مشاهده ای معمولا ضبط می شود و غالبا برای این منظور، از یک ضبط صوت دیجیتالی استفاده می شود.ضمن آنکه استفاده از فنون فرافکن نیز برای تکمیل جمع آوری اطلاعات توصیه می شود. یکی از روش هایی که به وسیله آقای کوپلند در مطالعه اش روی کاربرد برندهای خانگی استفاده شد، این ...
ادامه متن »تغییرروش بازاریابی
شکل و احساس برند چیزی است که مشتریان هنگام روبه رو شدن با آن مشاهده می کنند. این امر در واقع شبیه یک سیستم شناسایی تصویری عمل می کند که برند به محض دیده شدن توسط مشتریان تشخیص داده می شود. برای ایجاد هویت تصویری برای برند همواره نیاز به یک سری پیش نیازها دارید. این پیش نیازها شامل انواع مختلفی از لوگو یا سمبل است که می تواند شکل های متفاوتی به خود گیرد. در واقع می تواند به شکل یک شئ باشد که بیانگر برندتان است، در این رابطه بهترین مثال لوگوی اپل است یا حتی یک سمبل ...
ادامه متن »برنامه بازاریابی
برنامه بازاریابی به عنوان بخشی از برنامه تجاری یک شرکت است و استراتژی بازاریابی منسجم به عنوان زیربنای یک برنامه خوب بازاریابی است که شامل فهرستی از فعالیت های زیر می باشد: برنامه بازاریابی هدف ها جزییات محتوا اندازه گیری پیشرفت تحلیل فروش تحلیلی مالی بهره برداری از برنامه بازاریابی بودجه ها و مراجع برنامه بازاریابی چیست؟ برنامه بازاریابی سندی جامع و کامل از تبلیغات شرکت و تلاش های بازاریابی در طی سال های متمادی است که به تشریح فعالیت های تجاری مرتبط با اهداف بازاریابی در یک چارچوب زمانی می پردازد. برنامه بازاریابی شامل توضیحاتی پیرامون موقعیت کنونی فعالیت ...
ادامه متن »نحوه ی نوشتن برنامه ی بازاریابی
در دنیای رقابتی و مشتری گرای امروز، بازاریابی شغل همه افراد است، چه شما در یک کارخانه یا واحد فروش سازمانی کار کنید یا کسبوکار مستقلِ خود را داشته باشید، نیاز دارید با مفاهیم و ابزار بازاریابی آشنایی کامل داشته باشید.اصل اساسی در بازاریابی، ارزش قائل شدن برای مصرفکننده است و جهت دستیابی به موفقیت، سازمانها باید به تغییرات بیرونی، پاسخ مناسب دهند. چنین پاسخهایی مستلزم تهیه یک برنامه استراتژیک است؛ برنامه استراتژیک باید از برنامه بازاریابی پیروی و برنامه بازاریابی باید به مقوله آمیخته بازاریابی توجه کند.پس باید بازار خود را بخش بندی کنید، مطمئن شوید که این بخشها ...
ادامه متن »تدوین استراتژی بازاریابی بر اساس تحقیقات بازاریابی
واحد تحقیقات بازاریابی تنها واحدی است که تمام اطلاعات موجود در بازار، مشتریان و خود شرکت را توامان در دست دارد. از آنجا که هزینههای این واحد همیشه جزو دغدغههای مدیران ارشد و مدیران بازاریابی بوده است، فعالان در این حوزه باید ثابت کنند که این هزینهها در بازه زمانی مطلوب به شرکت برخواهد گشت و این واحد بهعنوان تاثیرگذار ترین بخش در پیشرفت فعالیتهای بازاریابی و فروش شناخته خواهد شد. این به این معنا است که تحقیقات بازاریابی از چارچوب کلاسیک خود که معمولا تنها به تهیه گزارش و تولید داده از وضعیت بازار، محصول و مشتریان میپردازد تبدیل ...
ادامه متن »روش انجام تحقیقات بازاریابی
تحقیقات بازاریابی میتواند برای یک کسبوکار مشخص کند که چه محصولات یا خدمات جدیدی ممکن است سودآور باشند و برای محصولات و خدماتی که در حال حاضر در دسترس هستند، مشخص میکند که آیا آنها توقعات و نیازهای مشتریان را برآورده میسازند یا خیر. صاحبان کسب و کارهای کوچک، با تحقیق برای یافتن پاسخ سوالات خاص، میفهمند که آیا نیازی به تغییر در طراحی بسته بندیشان یا روشهای تحویل کالا یا خدماتشان وجود دارد و آیا باید خدمات اضافی ارائه کنند یا خیر. ویلیام بیل از شرکت گروه طرح ثروت میگوید: «کوتاهی و وجود عیب و نقص در انجام تحقیقات ...
ادامه متن »تحقیقات بازار یا مطالعه بازار چیست؟
تعریف اول: تحقیقات بازار یا Market Research اصطلاحی است که به روند جمعآوری اطلاعات در مورد مخاطبان هدف و بازار هدف اشاره دارد. نقش اصلی تحقیقات بازار این است که به یک شرکت یا یک سازمان کسبوکار با نمایش عمیق از مشتریان یا مصرفکنندگان بهمنظور برآوردن نیازهای خود بهتر کمک کند. این فرآیند از تحقیقات بازار قادر به رقابت با بازیکنان دیگر در همان صنعت است و به تجزیه و تحلیل چیزهایی مانند اندازه بازار، رقابت و نیازهای بازار کمک میکند. تعریف دوم: در واقع تحقیقات بازار، جمع آوری و تجزیه و تحلیل سیستماتیک و هدفمند از دادههایی در مورد ...
ادامه متن »خطاهای تحقیقات بازاریابی
هدف اصلی تحقیقات و مطالعات بازاریابی رسیدن به استراتژی بازاریابی و فروش موثر در کسبوکار است در زیر به دو عامل مهم که جزو خطاهای تحقیقات بازاریابی است و نهایتا منجر به انتخاب استراتژی ناکارآمد میشود، میپردازیم. تله مشتریان وفادار یکی از اهداف مهم هر کسبوکاری بهدست آوردن مشتری و تبدیل این مشتریان به مشتریان وفادار و حفظ آنها است؛ بنابراین مطالعه و بررسی روی مشتریان وفادار حال حاضر برای درک دغدغهها و نیازهای آنها امری بیچون و چرا بهنظر میرسد؛ اما سوال این است که مطالعه صرف روی این رده مشتریان تا چه اندازه میتواند هوشمندانه باشد.آنچه مسلم است ...
ادامه متن »تحقیقات بازاریابی ضربتی
با توجه به حضور برندهای مختلف در بازار در حوزههای مختلف، شرکتها ضرورت ابزار تحقیقات بازاریابی را بیش از پیش برای درک بهتر مشتریان و فعالیتهای رقبا و اندازهگیری پیشرفت خود احساس میکنند. از طرفی، در اغلب کسبوکارها چرخه طول عمر محصول (product life cycle-PLC) روز به روز کوتاهتر میشود و حضور کالاهای متنوع، پررنگتر. این به مفهوم فشردهتر شدن رقابت در بازار است. این در حالی است که هزینه مالی و زمانی برای انجام پروژهای تحقیقات بازاریابی اغلب مورد بحث در شرکتها قرار میگیرد. موثر بودن نتایج همیشه یکی از دغدغههای مدیران بازاریابی است. مدیرانی که اغلب تمایل ندارند ...
ادامه متن »