بازاریابی

چرا باید برندسازی کنیم؟

برندسازی-ساخت برند برند شدن- برندینگ

اسکات گودسان بنیان‌گذار شرکت strawberryfrog» و نویسنده کتاب Uprising»، در باره برندسازی در مراحل رشد کسب‌و‌کار راهکارهایی را برای شما بیان می‌کند: اگر نگاهی گذرا به دنیای امروز بیندازیم به آسانی متوجه دلایل اهمیت امروزه برند‌ها نسبت به صد سال اخیر می‌شویم، برند‌هایی که روانشناسانه و علمی در کنار هم همانند یک علامت تجاری مخالف حضور دارند، محصولاتی که منحنی عمر دارند، برندهایی که عمرشان از محصولاتشان بالاتر است، برندهایی که یک کیفیت یکنواخت، اعتبار و تجربه را می‌رسانند، برندهایی که دارای ارزش هستند، اما چرا؟ لازم نیست راه دوری برویم زمانی که شرکت تاتا موتور هند، شرکت جگوار و ...

ادامه متن »

مرگ بازاریابی سنتی

بازاریابی سنتی مرده است! امروزه بازاریابی سنتی که به شکل تبلیغات، روابط عمومی، علامت تجاری و ارتباطات شرکتی تعریف می‌شود، دیگر کاربردی ندارد. بسیاری از افراد و سازمان‌هایی که همچنان در این چارچوب فعالیت می‌کنند ممکن است ندانند که بر پیکره‌ای بی‌جان اتکا کرده‌اند. این موضوع حقیقت دارد و شواهد تایید کننده آن نیز، کاملا مشهود است. اولا، خریداران دیگر توجه چندانی به این سیستم بازاریابی نشان نمی‌دهند. مطالعات فراوانی که در مجله (تصمیم‌گیری مشتریان) صورت گرفته تایید می‌کند که ارتباطات بازاریابی سنتی دیگر کارآیی ندارند. مشتریان اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات را به شیوه خودشان به دست می‌آورند ...

ادامه متن »

بازاریابی و نقش آن در حل مشکلات فروش

بازاریابی و نقش آن در حل مشکلات فروش طبق تعریف فیلیپ کاتلر از اساتید برجسته Marketing، بازاریابی «فعالیت‌های انسانی به منظور برآورده کردن نیاز‌ها و خواسته‌های مشتری از طریق فرآیند تبادل است» و تبادل، فرآیند به دست آوردن نتیجه‌ای مطلوب از شخصی در مقابل ارائه خدمت دیگری تعریف شده و کلید آن ارزش آفرینی برای دو طرف در این فرآیند است. بازاریابی به عنوان پلی بین نیاز‌های مشتری و توانمندی‌های سازمان برای ارضای آن نیاز به صورتی است که برای هر دو طرف مبادله ارزش افزوده‌ای ایجاد کند. لذا بازاریابی کلیه عملیات در طول این پل را شامل می‌شود. عملیاتی ...

ادامه متن »

بازاریابی مدرن و زبان بدن

بازاریابی مدرن و زبان بدن نویسنده: مایک میکالوویچ مترجم: سیمین راد آیا می‌دانید زبان بدن در اقتصاد نوین چه معنایی دارد؟ آیا می‌دانید زبان بدن یکی از مهم‌ترین ارکان بازاریابی امروز است؟ زبان بدن یعنی همه رفتارها و کردارهای تنانه شما همچون ژست‌ها، حالت‌های صورت، اخم‌ها، پلک‌زدن‌ها، خوردن لب‌ها، تکان‌دادن سر، حرکت گردن شما، لرزش پاها، دست کشیدن به موها، جویدن ناخن‌ها، خیره‌شدن به طرف مقابل، بسته‌شدن بی‌دلیل چشم‌ها، وضعیت دست‌ها و غیره. اگر زبان بدن شما مناسب و حساب‌شده باشد، می‌توانید از بستن قراردادهای کلان و موفق مطمئن باشید. اما اگر هنوز به زبان بدن فکر نکرده‌اید، بی‌تردید بازاریاب ...

ادامه متن »

سبک های راهبردی بازاریابی

۴سبک راهبری بهترین مدیران بازاریابی  برند تیمبرلند را از بچگی می‌شناسم. پدرم یکی از طراحان برجسته کفش بود که در این کارخانه معروف کار می‌کرد. تیمبرلند برای من معنای خاصی داشت و رابطه منحصربه‌فردی با این برند داشتم اما من در این حس تنها نبودم. تیمبرلند برای همه هم‌نسل‌های من یک برند خاص و بامعنا بود. اما در یک دوره این برند راه خود را گم کرد و برای اینکه به دوران رشد خود بازگردد، یک مدیر بازاریابی را استخدام کرد که تمرکز اصلی خود را بر گوش کردن به مشتریان قرار داده بود تا بفهمد خواسته واقعی آنها از ...

ادامه متن »

بازاریابی عصبی

بازاریابی عصبی؛ آینده علم بازاریابی جهان بازاریابی عصبی یک علم جدید است که هدف آن کمک به بازاریابی و فروش محصولات با استفاده از علم عصب‌شناسی است. بازاریابی عصبی هم‌اکنون در بعضی از مدارس مهم بازرگانی تدریس می‌شود و عصب‌شناسان به بسیاری از شرکت‌های بزرگ تجاری خدمات مشاوره‌ای می‌دهند. در دهه اخیر، واقعیت‌های متعدد، تحقیقات قابل توجهی در زمینه گسترش فعالیت‌های علمی و مدیریتی بازاریابی به وجود آورده است. اگرچه غالبا تحقیقات بازاریابی به طور خاص در کشورهای صنعتی صورت گرفته است، جاهایی که امکان کسب سرمایه برای گسترش تحقیقات در آن نواحی وجود داشته است. هم‌اکنون آینده علم بازاریابی ...

ادامه متن »

بازاریابی مدرن

بازاریابی مدرن   قدم در بازاریابی مدرن دنیایی که امروزه در آن بازاریابی وجود دارد به کلی تغییر کرده است. تکنولوژی‌ها از اینترنت تا بیوتکنولوژی دائما علوم و جوامع مختلف را دگرگون می‌سازد. دغدغه‌های اجتماعی از تاثیر شرکت‌ها روی محیط زیست تا مسوولیت اجتماعی سازمانی، روابط بین سازمان‌ها و محیطی را که در آن فعالیت می‌کنند، تغییر داده است. کانال‌ها و تکنولوژی‌های جدید در حال تغییر فضایی که بازاریابی در آن فعالیت می‌کند، بوده و جهان مجازی معنای جدیدی را از مفهوم مکان در بازاریابی معرفی می‌کند. پروژه‌های گروهی مانند نرم‌افزارهای Open source (نرم افزار متن باز: به نرم‌افزارهایی می‌گویند ...

ادامه متن »

برگ برنده ی بازاریابی

بازاریابی کارآفرینانه، برگ برنده رقابت   اهمیت کارآفرینی و کارآفرینان به‌خوبی مشخص است. کارآفرینان قهرمانان دوران رکود هستند و توانایی آنها در ایجاد و رشد یک کسب‌وکار در محیط پر چالش کسب‌وکارها برای جامعه پر اهمیت است. پس نیاز به مطالعه کارآفرینی و اشتراکات آن با دیگر شاخه‌های علمی مانند بازاریابی است. مطالعات (کیلینتگ و همکاران، ۲۰۱۰) نشان می‌دهد در محیط ابهام و عدم‌اطمینان بازار شرکت‌ها باید کارآفرینانه‌تر عمل کنند. در این مقاله به بررسی ماهیت بازاریابی کارآفرینانه و تفاوت‌های آن با بازاریابی سنتی می‌پردازیم. بازاریابی کارآفرینانه همان‌گونه که از نامش پیدا است حاصل پیوند دو مفهوم بازاریابی و کارآفرینی ...

ادامه متن »

توسعه بازاریابی و فروش در صنعت موادغذایی

فروشگاه، فروشگاه زنجیره ای، هایپرمارکت

توسعه صادرات, بازاریابی و فروش در صنعت موادغذایی توسعه صادرات, بازاریابی و فروش در صنعت موادغذایی دوره ی جامع آموزش فروش و بازاریابی در صنعت مواد غذایی علی خویه استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع دوره آموزشی و کارگاه آموزشی مدیریت بازاریابی مواد غذایی مدیریت  بازاریابی مواد غذایی بازاریابی  مواد غذایی تکنیکها و تاکتیک های بازاریابی و فروش بازاریابی مواد غذایی راهکارهای علمی و عملی در بازاریابی فروش و تبلیغات صنعت  مواد غذایی ...

ادامه متن »

دوره ی خرده فروشی مرچندایزینگ

این دوره طیف وسیعی از آموزش ها جهت کسب مهارت در بازاریابی ، مرچندایزینگ ، توزیع و مدیریت فروشگاه ، خرید ، افزایش فروش ازطریق تبلیغات ، منابع انسانی را دراختیار دانشجویان قرار می دهد وهمچنین امکان گذراندن دوره های کارآموزی و مسافرت به مراکز خرده فروشی دنیا را فراهم می کند وتا ازتجربیات آنها استفاده شود . مدرس: علی خویه برخی عناوین دوره : مقدمه ای بر ایده پردازی    Introduction to Design Thinking راه حلهای خلاق مسئله    Creative Problem Solving طراحی وعملکرد بصری   Design and Visual Presentation دوره های خرده فروشی مرچندایزینگ   Retail Merchandising Courses ...

ادامه متن »