در ایران برند داریم یا نداریم؟ «برند و برندسازی در ایران«عنوان میزگرد بحثی برانگیز بود که محتوای این میزگرد افزون بر موضوعات متنوع به این پرسش میپردازد که آیا در ایران برند داریم یا نداریم. این میزگرد از آن رو قابل تأمل و خواندنی است که: الف- برند اکنون به موضوعی بسیار جذاب در رشته بازاریابی تبدیل شده تا جایی که ایران تاکنون میزبان سه کنفرانس بین المللی برند بوده است. ب- حضور صاحب نظرانی که با آثار تألیف و ترجمه ای در ایران، آرا و دیدگاههای مشخص و متفاوتی از یکدیگر دارند. ج – صاحب نظران بدون ملاحظات دست ...
ادامه متن »معنا و مفهوم برند
معنا و مفهوم برند تلاش برای ساده کردن یک مفهوم پیچیده برند دقیقاً یعنی چی ؟ برند: احتمالاٌ شما بارها و بارها این واژه را شنیدهاید و حتی خودتان به کار بردهاید اما آیا واقعا میدانید معنی و مفهوم «برند« چیست و آیا مطمئن هستید که این واژه را اشتباه یا نا به جا مورد استفاده قرار ندادهاید؟ این مطلب میکوشد تعریفی درست از این مفهوم حیاتی در اقتصاد امروز جهان ارائه دهد. احتمالا عامیانهترین و دم دستترین تعریف ممکن برای واژه «برند» این است: «نامی که به طور مستقیم دلیل فروش کالاها یا استفاده از خدمات مورد استفاده قرار ...
ادامه متن »برندسازی ملی
برندگذاری ملی پدیدهای جالب، پیچیده و مورد جدال است. جالب از آن جهت که بیانگر زمینهای است که تئوری آن کم، اما فعالیت جهانی در آن بسیار زیاد است. پیچیده از آن رو که بر انضباطهای ورای قلمرو محدود استراتژیهای برندگذاری متداول مربوط میشود و مورد جدل بهدلیل آنکه فعالیتی سیاسی شده است که سبب تولید دیدگاههای متضاد میشود. به علاوه، با اقبال کشورهای مختلف در سراسر دنیا، برندگذاری ملی اهمیت ویژهای یافته است. فصل یازدهم کتاب «مدیریت جامع برند: مکاتب، ارزشگذاری و توسعه برند ملی» بیانگر ارتباطات برندگذاری ملی بر اساس ارزشدهی استراتژی برند ملی به یک کشور و ...
ادامه متن »روشهای ارزش گذاری برند
روشهای ارزشگذاری برند – لوگو – نام تجاری همانگونه که میدانیم، امروزه برند بخشی از سرمایه و ثروت یک بنگاه اقتصادی به شمار میآید و کنترل آن جزء فعالیتهای استراتژیک سازمانی میباشد. ارزیابی راهکارهای اجرا شده در مقوله مدیریت برند و محاسبه بازگشت سرمایهگذاری در این حوزه بسیار حائز اهمیت میباشد.حال باید دانست که مقوله ارزش گذاری برند در دنیا تا سال ۲۰۱۰ به روشهای مختلفی انجام میشد، با توجه به تنوع و بعضا تضاد یا عدم همپوشانی این روشها، نتایج غیر قابل اتکاء و متفاوت بود. کمیته تخصصی ارزشگذاری برند در موسسه ISO تحقیقات جامعی انجام داد که در ...
ادامه متن »مهندسی ارزش در مدیریت برند و برندسازی
ناگفته هایی از مدیریت و مهندسی برند تهیه و تدوین مشاورو مجری: علی خویه مدرس دانشگاه، متخصص و کارشناس ارشد برند، مولف و مترجم کتاب مدیریت و مهندسی برند، ۱۸ سال تجربه حرفه ای در حوزه برندسازی و مدیریت برند مشاور برندهای معتبر در سطح بین المللی، سخنران برتر چندین سمینار مختلف، مشاورو مجری ساخت توسعه تقویت و ارزشگذاری برند WWW.KHOOYEH.IR WWW.IBMA.IR یک نام و نشان نمیتواند از محتوای سازمانی که در آن ساخته شده، توسعه داده شده یا مدیریت شده مجزا باشد. کارکنان شرکت نیز مجبورند با نام و نشان زندگی کنند. یک نام و نشان باید نوید ...
ادامه متن »تاکتیک و تکنیک برندسازی در هزاره سوم
اجزای برند مؤثر در دنیای امروز هر برند مؤثر باید از سه جزء اصلی تشکیل شود: استراتژی: هر برند مؤثر باید همانند هر فعالیت انسانی که هدفمند و هدفدار است، از استراتژیها و اهداف معینی برخوردار باشد. اهدافی اثربخش و مؤثر هستند که راهنمایی برای انتخاب رسانه، طراحی پیام برند، بودجهبندی و ارزیابی برندسازی باشند. خلاقیت: خلاقیت ایدهای درخشان است که سبب جلب توجه مخاطبین و تسخیر ذهن آنها گردد. مفهوم تفکر خلاق بایستی در کل فعالیتهای برندسازی وجود داشته باشد. تنظیم و تعیین استراتژیهای برند نیازمند حل خلاقانه مسأله است. تلاشهایی که در زمینه پژوهشهای برندسازی انجام میگیرد، باید ...
ادامه متن »مدیریت برند در هزاره سوم
مدیریت مدرن برندینگ استراتژی تکنیک و تاکتیک در دنیای امروز برندسازی تهیه و تدوین مشاورو مجری: علی خویه مدرس دانشگاه، متخصص و کارشناس ارشد برند، مولف و مترجم کتاب مدیریت و مهندسی برند، ۱۸ سال تجربه حرفه ای در حوزه برندسازی و مدیریت برند مشاور برندهای معتبر در سطح بین المللی، سخنران برتر چندین سمینار مختلف، مشاورو مجری ساخت توسعه تقویت و ارزشگذاری برند WWW.KHOOYEH.IR WWW.IBMA.IR کودکی متولد شد، پدر و مادر کودک به او نگاهی کردند و میخواستند صدایش کنند. نام او را چه بگذارند؟ چه صدایش کنند؟ چه نامی برازنده او است؟ نام او برگرفته از چه ...
ادامه متن »دیدگاه های مدیریت بازاریابی
مدیریت بازاریابی را کوششی آگاهانه برای دستیابی به نتایج مبادله مطلوب با بازارهای مورد نظر میدانند. سازمانها فعالیتهای بازاریابی خود را بر اساس پنج دیدگاه قرار میدهند، این دیدگاهها عبارت اند از: تولید، محصول، فروش، بازاریابی و بازاریابی اجتماعی. ● دیدگاه تولید: گرایش تولید یکی از قدیمیترین فلسفهها برای رهنمود دادن به فروشندگان است. گرایش تولید بر پایه این فرض بنا شده است که مصرفکنندگان خواهان محصولاتی هستند که در دسترس بوده، استطاعت خرید آن را داشته باشند؛ بنابراین مدیریت باید فعالیت خود را بر بهبود کارایی تولید و توزیع متمرکز کند. هنوز هم دیدگاه تولید یکی از دیدگاههای مفیدی ...
ادامه متن »چگونه اعتبار برند خود را افزایش دهیم؟
چگونه اعتبار برند خود را افزایش دهیم؟ برندهای فعال در فضای آنلاین سریع به عرصه وارد می شوند اما تا مدت زیادی با عدم اقبال و بی اعتمادی کاربران رو به رو هستند. کاربران به سختی به برندهای جدید اعتماد میکنند و همین امر کار را برای کسب و کارهای آنلاین سخت می کند. کسب اعتماد کاربر در فضای مجازی برای هر کسب و کاری بسیار مهم و اساسی است. اما چگونه می توان اعتبار برند را افزایش داد و اعتماد کاربران را جلب کرد؟ برای پاسخ این سوال با ما همراه باشید: ۱-داشتن نشان از طرف شرکتی دیگر داشتن جایزه ...
ادامه متن »روش های توسعه ی برند
در تصمیمات مرتبط با بحث برند یک محصول در پروسه بازاریابی، روند تصمیمسازی به این صورت است که ابتدا در مورد خود برند و ماهیت وجودی آن تصمیمگیری میشود و پس از انتخاب یک نام برای برند، در مورد چگونگی سازماندهی و معرفی آن تصمیمهایی اتخاذ میشود. درواقع اسپانسر و حامی برند در این مرحله تعیین خواهد شد. در گام بعدی در خصوص نحوه تخصیص برند به محصولات مختلف شرکت و اتخاذ سیاست مناسب در این خصوص بحث میشود. براساس نظر کاتلر اصولا چهار نوع استراتژی در این رابطه وجود دارد: ۱٫ برندهای منفرد: مانند استراتژی گروه «گلرنگ» برای محصولات ...
ادامه متن »