برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

برندهای مهم چگونه درآمدزایی می‌کنند؟

برندهای مهم چگونه درآمدزایی می‌کنند؟

این روزها با گسترش مصرف گرایی در بین مردم رفتاری تازه را با نام وفاداری به برند در میان مردم شاهد هستیم که در واقع این وفاداری به برند در میان مشتریان مهمترین نقش را در درآمد شرکت های بزرگ و کوچک داشته است.

۱٫مشتری شگفت زده می شود:

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، یک برند می تواند با معرفی محصولات تازه و دور از انتظار مشتریان را شگفت زده کند.راههای زیادی برای ایجاد هیجان و شوق به خرید در مشتریان وجود دارد ولی هیچ چیز نمی تواند هیجان معرفی یک محصول جدید را در مشتریان ایجاد کند.همیشه پیش از معرفی یک محصول به خصوص محصولات مهم شایعات زیادی پیرامون آن پخش می شود ولی جالب است که این شایعات تا حدود زیادی می تواند باعث بهبود عملکرد برند در ارایه محصولات تازه شود چرا که برند می تواند با معرفی محصولی فراتر از آنچه در شایعات مطرح شده است مشتریانش را شگفت زده کند و به آن ها حس متفاوت بودن با سایر مردم را بدهد.در واقع تولیدکنندگان از هر روشی استفاده می‌کنند تا این احساس را در کاربران القاء کنند که شخصیت و موجودیت یک فرد در محصولاتی که وی خریداری می‌کند، نهفته است.ایجاد این حس در مشتریان آن ها را به خرید کالاهای تازه و مورد علاقه شان ترغیب می کند.

۲٫ایجاد اعتماد دوطرفه بین برند و مشتری:

تا حالا به این فکر افتاده اید که تا چه حد به برند محصولات خود وفادار هستید.شرکت های بزرگ در دنیا وفاداری متاقابل را مهمترین عامل پیشرفت خود می دانند چرا که یک تولید کنند و برند بزرگ همیشه نمی تواند مشتریانش را شگفت زده کند به همین دلیل سعی می کند با ایجاد یک حس وفاداری در مشتریان آن ها را به برند خود وابسته نگه دارد.به عنوان مثال وقتی شما یک جارو برقی از یک برند خریداری می کنید و از آن رضایت دارید مسلما دلتان می خواهد دیگر محصولات این برند را حتی در صورت کیفیت پایینتر در اختیار داشته باشید.اما در اینجا یک نکته مهم به ذهن می آید که آیا برند مورد نظر هم به اندازه مشتریانش به نظر آن ها احترام می گذارد و یا اینکه سود کوتاه مدت را ترجیح می دهد…برندهای موفق امروزی همیشه به نظر مخاطبان و مشتریانشان توجه می کنند و بخش زیادی از درآمد خود را صرف تحقیق و پیشرفت محصولات و بهبود ضعف های خود می کنند و در واقع سود بلند مدت را به کوتاه مدت ترجیح می دهند.روانشناسی وفاداری به برند،ریشه در نظریه هویت اجتماعی دارد.افراد با گروه های اجتماعی که یک کالای خاصی را خریداری می کنند،شناخته می شوند.البته تاثیر خرید یک کالا در نظر خود خریدار نیز عامل مهمی است. زمانی که شما یک کالای خاص را خریداری می‌کنید، از این موضوع ابراز خوشحالی کرده و به ناگاه با سایر افرادی که این کالا را خریده‌اند، احساس نزدیکی می‌کنید.البته وفاداری ممکن است باعث شود تا کاربران انتظار محصول بهتری را نداشته باشند.از طرفی دیگر وفاداری به برند می تواند حساسیت مشتریان به قیمت را کاهش دهد و می تواند باعث سود آوری بیشتر یک برند شود.

۳٫خدمات پس از فروش ، بروزرسانی و رفع باگ ها:

یکی از مهمترین علت های وفادار ماندن به یک برند خدمات پس از فروش آن می باشد که امروزه بیشتر شرکت های بزرگ بر این موضوع تمرکز کرده اند و با صرف هزینه های زیاد سعی دارند مشتریان وفادار خود را با ارایه خدمات پس از فروش مناسب،حفظ کنند.البته این سرمایه گذاری ممکن است سود و منفعت زیادی برای یک برند نداشته باشد ولی می تواند یک تبلیغ بسار خوب برای عموم باشد و باعث جذب مشتریان دیگر برندها شود.به عنوان مثال امروزه تمام برند های گوشی های هوشمند آپدیت ها و بروزرسانی های بسیاری را برای رفع مشکلات و رضایت مشتریان عرضه می کنند تا بتوانند مشتریان خود را کماکان راضی و خشنود نگه دارند.هر چند انجام این کارها می تواند هزینه زیادی برای شرکت داشته باشد ولی به در واقع این پشتیبانی های بعد از فروش را می توان راهی برای کاهش خسارت های بیشر دانست چراکه همیشه یک رغیب برای یک برند بزرگ وجود دارد که سعی در تضعیف رغیبش دارد.از جمله بی توجهی های بزرگ می توان به رسوایی شرکت فولکس واگن آلمان اشاره کرد که با مشکلی که در نمایش میزان آلودگی خودروهای خود داشت ناگزیر به پرداخت جریمه سنگینی برای فراخوان و تعمیر خودروها ی خود شد.

brand

۴٫ایجاد طرح های وفاداری و تشویقی:

امروزه شرکت ها و برندهای مهم همگی با هم در رقابت هستند و همگی سعی در آسانترکردن انجام خرید توسط مشتریان هستند وسعی دارند با اقساطی کردن محصولات خود طسف بیشتری از مردم را به سمت خود جذب کنند.به عنوان مثال می توان به توافق کمپانی اپل با اپراتورهای تلفن همراه در دنیا به ویژه در آمریکا اشاره کرد که طی آن مشتری می تواند با پرداخت هزینه کمتر از گوشی های هوشمند آن برند استفاده کند و در واقع این روش می تواند قدم مهمی در کسب رضایت مشتریان باشد.

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

علی خویه مدرس بازاریابی مدرس فروش مدرس برند مدرس مذاکره مدرس بازاریابی مشاور بازاریابی فروش مشاور برند مشاور فروش حرفه ای مدرس مدیریت مشاور مدیریت

تشخیص و درمان بیماری های مدیریت بازاریابی فروش برند و بیماری های کسب و کار

خدمات مشاور و مدرس بازاریابی و فروش، استاد علی خوبه www.alikhoobeh.ir   ...