چرا مهندسی فروش و بازاریابی املاک و مستغلات؟ چرا مدیریت فروش و برندسازی املاک و مستغلات
چند سالی که اینجانب در سمت اجرایی تجربه برندسازی مهندسی فروش و بازاریابی املاک را بر عهده داشتم مجموعه تجربیات اینجانب منجر به تالیف کتابی در این حوزه شده که تاکنون سه بار توسط انتشارات دیدار تجدید چاپ شده به نام مدیریت بازاریابی و فروش املاک و مستغلات
در ادامه توضیحاتی درباره این کتاب و دوره های آموزشی که ویژه کارگزاران و مشاوران املاک برگزار شده است ارایه می گردد امید است مورد بهره برداری قرار گیرد.
این دوره ها قابل برگزاری برای مشاوران املاک و دفاتر فروش املاک و مهندسان فروش املاک و مستغلات می باشد.
سرفصل های دوره آموزشی جامع مهندسی فروش بازاریابی و برندسازی املاک و مستغلات
دکتر علی خویه
مهندسی فروش املاک و مستغلات و بازاریابی املاک و مستغلات
-
تدوین استراتژی و برنامه ریزی بازاریابی املاک و مستغلات
-
افزایش پوشش فروش در بازاریابی املاک و مستغلات
- مهندسی فروش املاک و مستغلات چیست؟
- چرا مهندسی فروش دراملاک و مستغلات رایج است؟
- هدف از مهندسی فروش املاک و مستغلات چیست؟
- تاکتیک های بهبود کمی و کیفی فروش در بازاریابی املاک و مستغلات
- تکنیک های بهبود وصول هدف در بازاریابی املاک و مستغلات
- تدوین برنامه ارتباط املاک و مستغلات
- نقش تبلیغات در بازاریابی املاک و مستغلات
- اهمیت ارتقا فروش و روابط عمومی و بازاریابی مستقیم در بازاریابی املاک و مستغلات
- رفتار خرید سازمانی و فروش شخصی
- سازمان و مدیریت فروشندگان در بازاریابی املاک و مستغلات
- مدیریت نیروی فروش در بازاریابی املاک و مستغلات
- استفاده موثر از نیروهای فروش در بازاریابی املاک و مستغلات
- مدیریت مشتریان عمده و مشتریان در سطح ملی در بازاریابی املاک و مستغلات
- تکنیکهای کاهش مرجوعی در بازاریابی املاک و مستغلات
- عوامل موثر بر تصمیمات قیمت گذاری در بازاریابی املاک و مستغلات
- استراتژی های قیمت گذاری در بازاریابی املاک و مستغلات
- سیاست های قیمت گذاری در بازاریابی املاک و مستغلات
- شکل های مختلف کسب و کار املاک و مستغلات در تجارت الکترونیک
- بازارهای الکترونیکی در بازاریابی املاک و مستغلات
- استفاده از اینترنت در بازاریابی املاک و مستغلات
- استراتژی بازاریابی برای بازار الکترونیکی
- تکنیک های پوشش کمی و کیفی مسیر
تکنیک های مدیریت زمان مسیر فروش
تکنیک های مذاکره و چانه زنی موثر در بازاریابی املاک و مستغلات
- مدیریت اعضای کانال های بازاریابی املاک و مستغلات
- مهارت های مذاکرات اثربخش ویزیتوری
- ماهیت رفتار خرید املاک و مستغلات
- انواع مشتریان املاک و مستغلات و روش های برخورد با انواع مشتریان املاک و مستغلات
- مدیریت ارتباط با مشتری در بازارهای املاک و مستغلات
- روابط تجاری، ریسک ها و فرصت طلبی ها
- فناوری های جدید و مشتریان املاک و مستغلات
-
همراه با اجرایی فیلم کارگاه آموزشی و کار عملی در کلاس و کیس
دوره آموزشی تحلیل بازار مسکن و مدیریت بازاریابی املاک و مستغلات در ایران
مدرس و مشاور: دکتر علی خویه ۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸
·دوره آموزشی تحلیل بازار مسکن و مدیریت بازاریابی املاک و مستغلات در ایران
تحلیل بازار املاک و مستغلات
مدرس: علی خویه www.khooyeh.ir
مدرس دانشگاه، مولف و مترجم ۱۲ کتاب تخصصی با ۱۹ سال تجربه اجرایی حرفه ای
محتوای دوره:
تعریف جدید و جامعی از مسکن
· معرفی جایگاه مسکن در ابعاد مختلف
· شناخت ویژگی های بازار ملک و مسکن
· شناخت عوامل مؤثر بر بازار مسکن و ملک
سطوح تجزیه و تحلیل املاک و مستغلات
متغیرهای اقتصاد کلان
سطح تجزیه و تحلیل: صنعت
تجزیه و تحلیل بازار صنعت ساختمان املاک و مستغلات
هدف تجزیه و تحلیل بازار
تعریف تجزیه و تحلیل بازار
حدود تجزیه و تحلیل بازار
بخش بندی بازار املاک و مستغلات
معیارها و متغیرهای اثرگذار بر طرف تقاضای بازار مسکن
· معرفی انواع تقاضا در بازار ملک و مسکن
تجزیه و تحلیل بازار: تصمیم گیری
سطوح تجزیه و تحلیل بازار
متغیرها و شاخص ها تجزیه و تحلیل بازار
فهرست متغیرهایی که عموماً در تجزیه و تحلیل بازار مورداستفاده قرار می گیرند
رویکردهای تجزیه و تحلیل بازار
برون یابی سادۀ روند
نظام بازار املاک و مستغلات
· معیارها و متغیرهای اثرگذار بر طرف عرضه بازار مسکن
· قوانین متاخر زمین که بر بازار مسکن و ملک اثر گذار بوده اند
· · بررسی نشانه های فرا بخشی در بازار مسکن
تجزیه و تحلیل ساختاری
محرک های اصلی تقاضا برای املاک و مستغلات مسکونی
محرک های اصلی تقاضا برای املاک و مستغلات تجاری
محرک های اصلی تقاضا برای املاک و مستغلات صنعتی
سطح تجزیه و تحلیل: سرمایه گذاری
· تحلیل بازار مسکن
· تبیین الگوی بازار ملک و مسکن
· بررسی سناریوهای حرکت و روند بازار مسکن در آینده
فهرست کتاب بازاریابی املاک و مستغلات
بازاریابی و فروش املاک و مستغلات real-estate-selling-marketing
کتاب آموزشی مدیریت بازاریابی املاک و مستغلات
مدیریت بازاریابی در صنعت ساختمان و مسکن
تالیف و ترجمه علی خویه به چاپ دوم رسید
برای تهیه کتاب به نشر دوران و دیدار ۶۶۹۶۱۶۲۲ و نشر آگاه ۶۶۹۶۵۸۰۴و۶۶۴۶۰۹۳۲و۶۶۴۷۳۲۳ در انقلاب مراجعه شود کتاب بازاریابی املاک و مستغلات ( راهکارهای علمی و عملی در خرید، فروش، رهن، اجاره و انتخاب ساختمان ملک و آپارتمان ) منتشر شد.www.khooyeh.com
ترجمه و تالیف: علی خویه و فهمیه احمدی
فهرست برخی از مطالب کتاب بازاریابی املاک و مستغلات. برخی از تعاریف و مفاهیم مهم در بازاریابی ،خرید و فروش ملک و ساختمان. عوامل موثر بر عرضه و تقاضا ملک. مدیریت تقاضا در بازاریابی ملک و ساختمان. جعبه ابزار یا آمیخته بازاریابی ملک و ساختمان. ابعاد گوناگون بازاریابی ساختمان و ملک.روش ها و تکنیک های بازارگرایی و بازارشناسی ساختمان و ملک.فرآیند مدیریت بازاریابی ملک و ساختمان.تجزیه و تحلیل فرصتهای خرید فروش و بازار ملک، ساختمان و مسکن.جستجو و انتخاب بازارهای هدف.اندازه گیری و پیش بینی تقاضا. تقسیمبندی بازار در ساختمان و ملک.سازماندهی، اجرا و کنترل فعالیتهای بازاریابی.فرایند تحقیقات بازاریابی در بازار ملک و ساختمان.رفتار خریداران و مصرف کنندگان ملک و ساختمان.عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده ساختمان و ملک.عوامل روانشناختی تاثیر گذار بر خریداران ساختمان و ملک.دستهبندی افراد در پذیرش ساختمان ها و املاک جدید.انواع رفتارهای خرید در بازاریابی ملک و ساختمان.نکات مهم از چگونگی فعالیت بنگاه های مشاوران املاک.رفتار پس از خرید مصرف کننده.نکاتی از ساخت و سازه در بازاریابی، خرید و فروش املاک وساختمان.۵۰ نکته مهم در معاملات خانه، ساختمان یا ملک.قیمت و قیمت گذاری ملک و ساختمان.طرح ها و روش های قیمت گذاری در ملک و ساختمان.رویکردهای عمومی قیمتگذاری در ملک و ساختمان.اشتباهات بزرگ در قیمت گذاری ملک و ساختمان.استراتژیهای تعدیل و مدیریت قیمتها.تبلیغات و ارتباطات بازاریابی در بازاریابی خرید و فروش ملک.تکنیک های بازاریابی، خرید و فروش املاک.تاکتیک فروش املاک خوشهای .مزیت رقابتی فروش املاکی.۶ نکته مهم در بازاریابی ساختمان ها مستغلات و املاک.تکنیک آیدا در بازاریابی، خرید و فروش ساختمان و ملک.پنج تکنیک مهم در فروش و بازاریابی املاک و ساختمان.خرید و فروش املاک مشارکتی.تاکتیک و استراتژی جودویی در فروش املاک و ساختمانها.فروش املاک چند بعدی.بازاریابی و فروش ویروسی در صنعت ملک و ساختمان.تکنیک های بازاریابی تلفنی املاک و ساختمان.خطاها و دامهای خرید و فروش ساختمان و ملک .مفهوم مهندسی ارزش بازاریابی و فروش املاک.بازاریابی بین الملل ساختمان واملاک. نمونه قراردهای معاملات املاک، اصول و قوانین آپارتمان نشینی و…..تعاریف و مفاهیم پایه در رابطه با حوزه املاک و مستغلات REAL ESTATE
• ویژگی های خاص بازار املاک و مستغلات
• ویژگی های فرآیند توسعه املاک و مستغلات RE DEV PRINCIPLES
• نگاه کلی به ساختار صنعت املاک و مستغلات در جهان
• زنجیره ارزش اصلی در حوزه ساخت و توسعه REAL ESTATE DEVELOPMENT
• طبقه بندی انواع محصولات در حوزه ساخت و توسعه
• تشکل های صنفی مهم در صنعت املاک و مستغلات
• بازیگران کلیدی و شرکت های مطرح بین المللی
• کارگزاری و مشاوره خرید / فروش
• انواع خدمات فروش در حوزه املاک و مستغلات
• انواع الگوهای سازمان دهی خدمات کارگزاری / مشاوره املاک
• خدمات مشاوره / کارگزاری تامین مالی از طریق وام EBT ADVISORY BROKERAGE
• خدمات ( مدیریت ) وام و اعتبارات LOAN SERVICING
• خدمات ( مشاوره ) تامین مالی RE FINANCE
• خدمات مشاوره تامین مالی از طریق بازار سرمایه QUITY BROKERAGE
• خدمات ارزشیابی املاک و مستغلات
• خدمات مرتبط با زمین
خدمات پس از فروش ساختمان
• مدیریت امکانات رفاهی – خدماتی چیست ؟
• طبقه بندی وظایف مدیریت امکانات رفاهی – خدماتی
• دلایل اهمیت مدیریت امکانات رفاهی – خدماتی
• تفاوت مدیریت ساختمان ( Property Management ) و مدیریت امکانات رفاهی – خدماتی
• نرم افزارهای موجود در زمینه مدیریت امکانات رفاهی – خدماتی
مدیریت پیشرفته فروش ساختمان
• فرآیند SPADACOS
• مشتری یابی
• جذب مشتری
• تکنیکهای دمو
• تکنیکهای نهایی کردن
• اصول مذاکره
اصول مدیریت بازاریابی ساختمان
• بررسی جایگاه شرکت در صنعت ( رتبه و سهم بازار )
• بررسی تاثیر توسعه ، تکنولوژی ، تعالی کیفیت و افزایش ظرفیت در میزان فروش
• بررسی اثر بخشی فعالیتهای مختلف ترویج شرکت ( تبلیغات ، روابط عمومی ، فروش شخصی ، چاشنی های فروش ، بازاریابی مستقیم )
• بررسی قیمت و سیاست های قیمت گذاری ساختمان
• بررسی جنبه های مختلف ساختمان ( موقعیت مکانی ، طراحی ، کیفیت و … )
• برآورد تقاضا و پیش بینی فروش برای ساختمان
• روشهای بهبود فرآیند بازاریابی و گسترش جغرافیایی فعالیت های شرکت
• بررسی تاثیر تفکر مشتری گرایی و رضایت مشتری در توسعه فروش
• روش های یکپارچه سازی فعالیت های تحقیقات ، تبلیغات ، ارتباطات و روابط عمومی
• رموز ایجاد و تقویت واحد مدیریت ارتباط با مشتری ساختمان
• لزوم تقویت سیستم توزیع و شبکه ، نمایندگی ها ، بررسی و تحلیل امنیت تجاری و روشهای جلو گیری از حبس عوامل تولید در قله های ساختاری
• راهکارهای تقویت خدمات بعد از فروش و افزایش گارانتی ها و ضمانت نامه ها
• ایجاد و توسعه سیستم های کنترلی در فروش
برنامه ریزی استراتژیک با تمرکز بر صنعت ساختمان
• استراتژی چیست ؟ تفاوت میان استراتژی کسب و کار و استراتژی بنگاه ۷ ؟ نگاه همزمان به درون و برون سازمان ؟ ارتباط میان برنامه ریزی استراتژیک و اجرای استراتژی ؟
• جذابیت صنعت و نیروهای ۵ گانه پورتر ، استفاده از تجزیه و تحلیلهای صنعت ساختمان
• استراتژی و محیط درونی سازمان ، منابع و قابلیت های سازمان به عنوان خالقان مزیت رقابتی در صنعت ساختمان
• فرهنگ به عنوان یک عامل کلیدی موفقیت ، تطابق فرهنگ و ساختار سازمانی با محیط خارجی سازمان
• معیارهای عملکردی سازمان
• ماهیت و منابع مزیت رقابتی ، قیمت و تمایز به عنوان استراتژی های ژنریک
• استراتژی تمایز ( جایگاه علامت تجاری و تصویر سازی از سازمان )
• استراتژی تنوع
تدوین استراتژی بازاریابی ساختمان
• بازاریابی : مدیریت ارتباطات سودمند با مشتریان
• بنگاه و استراتژی بازاریابی
• محیط بازاریابی
• مدیریت اطلاعات بازاریابی
• رفتار خریداران مصرف کننده و بازار کالا و خدمات مصرفی
• رفتار خریداران تجاری و بازارهای تجاری
• تقسیم بندی بازار ، هدف گذاری و یافتن جایگاه کالا و خدمات تولیدی بنگاه در نزد مشتریان
• استراتژی کالا ، خدمات و نام تجاری
• تولید محصول جدید و استراتژی چرخه عمر محصول
• رویکردهای قیمت گذاری محصول و استراتژیهای قیمت گذاری محصول
• کانالهای بازاریابی و مدیریت زنجیره تامین
• استراتژیهای ارتباطات بازاریابی ، تبلیغات
سرفصل های آموزشی دوره مدیریت فروش و مهندسی فروش حرفه ای در صنعت ساختمان و املاک و مستغلات
مدرس ومشاور : دکتر علی خویه
www.khooyeh.ir
Www.khooyeh.com:
Www.marketingdoctor.ir
مهارت های فروشندگان حرفه ای در صنعت ساختمان و املاک و مستغلات
آشنایی با جدید ترین فناوری های فروش حرفه ای در صنعت ساختمان و املاک و مستغلات
تکنیک های مدرن فروش حرفه ای در صنعت ساختمان و املاک و مستغلات
آشنایی با مدل های فروش مدرن و حرفه ای مانند sis مدل کانبان در صنعت ساختمان و املاک و مستغلات
مدل foa در فروش حرفه ای در صنعت ساختمان و املاک و مستغلات
آشنایی با مهارتها و استراتژی های فروش در شرایط سخت و رکود بازار در صنعت ساختمان و املاک و مستغلات
چگونگی شکستن قفل فروش در صنعت ساختمان و املاک و مستغلات
همراه با اجرایی فیلم کارگاه آموزشی و کار عملی در کلاس و کیس استادی
دکتر علی خویه مشاور شرکت های معتبر ملی و بین المللی در حوزه بازاریابی فروش و برندسازی
برندسازی و مهندسی فروش ساختمان و املاک و مستغلات
دکتر علی خویه
مدیریت فروش بازاریابی و برندسازی ساختمان و املاک و مستغلات
سرفصل های تدریس و آموزش بازاریابی و برندسازی در صنعت ساختمان و املاک و مستغلات
روش های موفق بازاریابی و برندسازی ساختمان و املاک و مستغلات
تکنیک های بازاریابی و فروش ساختمان و املاک و مستغلات
روش های موفق ارتباط با مشتریان صنعت ساختمان و املاک و مستغلات
سیستم های حرفه ای راه اندازی و استقرار تیم فروش در ساختمان و املاک و مستغلات
روش های نوین و مدرن برندسازی ساختمان و املاک و مستغلات
تکنیک های موفق بازاریابی و برندسازی در صنایع ساختمان و املاک و مستغلات
در کشورهای پیشرفته دنیا
محتوای دوره اصول و فنون مذاکرات و چانه زنی و زبان بدن در صنعت ساختمان و مهندسی فروش و بازاریابی املاک و مستغلات
اصول مذاکره در بازاریابی املاک و مستغلات
مدرس: دکتر علی خویه، مولف و مترجم کتاب مهندسی فروش و بازاریابی املاک و مستغلات با ۱۹ سال تجربه اجرایی حرفه ای
تعریف مذاکره و انواع آن اصول علمی و عملی مذاکره در صنعت ساختمان و مهندسی فروش و بازاریابی املاک و مستغلات
علل لزوم یادگیری و مهارت در علم، فن و هنر مذاکره
روشهای مختلف مذاکره در صنعت ساختمان و مهندسی فروش و بازاریابی املاک و مستغلات
انواع مذاکره ۲ ساعت
محیط مذاکره در صنعت ساختمان و مهندسی فروش و بازاریابی املاک و مستغلات
فرایند مذاکره حرفه ای ۲ ساعت
مذاکرات به روش سنتی
مذاکرات مبتنی بر موضع گیری
مذاکره نرم و ملایم
مذاکره سخت و تهاجمی ۲ ساعت
مذاکرات به روش علمی پیشرفته در صنعت ساختمان و مهندسی فروش و بازاریابی املاک و مستغلات
ارکان مذاکره علمی
جهتگیری مذاکرات علمی ۲ ساعت
عناصر اصلی روی میز مذاکره
تدابیر اضا کننده نیازها و خواستهها
تدابیر متوقف کننده نیازها و خواستهها ۲ ساعت
روانشناسی مذاکره در صنعت ساختمان و مهندسی فروش و بازاریابی املاک و مستغلات
رفتار شناسی در مذاکره ۲ ساعت
زبان بدن ۲ ساعت
اصول ارتباطات حرفه ای در مذاکره
تاکتیکهای مذاکره ۲ ساعت
حمله و تهاجی
گریز و مدارا
آگاهی دادن به طرف مذاکره
بازگشودن طرف مذاکره ۲ ساعت
شیوه های برخورد در مذاکرات سخت در صنعت ساختمان و مهندسی فروش و بازاریابی املاک و مستغلات
شناخت مذاکره کنندگان ۲ ساعت
دکتر علی خویه
مشاور و مربی شرکت های معتبر ملی و بین المللی
با تشکر از بازدید شما دوست گرامی و ارجمند
برای ارتباط با مدیر عامل گروه می توانید به نشانی های ذیل مراجعه فرمایید
با تشکر از بازدید شما دوست گرامی و ارجمند
برای ارتباط با مدیر عامل گروه می توانید به نشانی های ذیل مراجعه فرمایید.
-
صفحه اینستاگرام دکتر علی خویه
instagram.com/khooyeh.ir -
کانال تلگرام دکتر علی خویه شامل کانال جامع مدیریت بازاریابی و فروش و برند
https://telegram.me/dr_khooyeh
———————————————————— -
کانال تلگرام دکتر برند
اصول و تکنیک های برندسازی- دکتر برند انجمن برند
https://telegram.me/branddoctor -
صفحه اینستاگرام انجمن برند دکتر برند
- https://www.instagram.com/anjoman_brand/
- ———————————————————-
-
کانال تلگرام دکتر مال اولین مرجع مدیریت و مهندسی فروشگاه، کانال فروشگاه داران، مدیریت فروشگاه
-
صفحه اینستاگرام دکتر مال مرجع مدیران و کارکنان فروشگا ها
- https://www.instagram.com/hypermarketing.ir
-
کانال آموزش مذاکره، فن بیان و زبان بدن، آکادمی مذاکره ایران
-
صفحه اینستاگرام آکادمی مذاکره ایران
- https://www.instagram.com/negotiation_academy
- ————————————————
مدرسه ی بازاریابی و فروش ایران
https://telegram.me/sales_technic
—————————————————-کانال پخش و توزیع مویرگی، ویزیتوری
https://telegram.me/moyragi
———————————————-کانال آموزش دکتری فروش و بازاریابی
-
کانال تلگرام crmمدیریت ارتباط با مشتری
https://telegram.me/crmcc
———————————————————-
-
شماره تماس با مدیر برنامه استاد خویه
- ۰۹۱۲۳۹۹۸۰۲۷
- ۰۹۰۳۴۹۹۱۱۹۴
- ۰۲۱۲۶۷۱۱۲۷۱
- تهران ، خیابان نیاوران ( باهنر)، بعد از پمپ بنزین، کوچه رفیعی، پلاک ۵
-
شماره تماس مستقیم با دکتر علی خویه:
- ۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸
- وب سایت های ذیل
- www.drkhooyeh.ir
- مشاور فروش بازاریابی و برند www.khooyeh.com
- دکتر بازاریابی www.marketingdoctor.ir
- دکتر فروش www.doctorsales.ir
- دکتر برند www.branddoctor.ir