برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
بازاریابی صنعتی

بازاریابی در صنعت فولاد

برای دستیابی به جایگاه مناسب در بازار و کسب موفقیت، لازم است عوامل مختلفی دست به دست هـم دهند. کالا، قیمت، توزیع و ترفیع فروش مجموعه عواملی هستند که در بازاریابی نقـش اساسـی دارنـد و تولید کننده میتواند آنها را در کنترل خود داشته باشد. ضعف هر یک از این عناصر، منجر به ایجاد خدشه در کل سیستم میشود. بنابراین هر شرکت تولید کننده کالا با استفاده از مدیریت بازاریابی، تلاش میکند تا با توجه به شرایط داخلی و محیطی آمیخته بازاریابی مدیریت کرده و به موفقیت بالایی دست یابـد. بـا توجه به اهمیت صنعت فولاد به عنوان یک صنعت مادر و وجود شرایط مناسب کشور ایـران بـرای تولیـد فولاد انتظار پژوهشگر این است که عملکرد شرکت فولاد آلیاژی ایران در عناصر بازاریابی در ناحیه قوت قرار گرفته باشد. یعنی عملکرد هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی شرکت فولاد آلیاژی ایران، با توجه بـه مقیاس اندازهگیری طیف لیکرت در ناحیه یک سوم به بالای مقیاس قرار گیرد.

 

نتایج تحقیقات نشان میدهـد کـه هیچ یک از عناصر آمیخته بازاریابی شرکت فولاد آلیاژی ایران در این ناحیه قرار ندارد. با توجه بـه زمینـه وجود فضای رقابتی این عملکرد مناسب شرکت فولاد آلیاژی ایـران نیـست. همچنـین عملکـرد فـروش شخصی در مقایسه با عملکرد روابط عمومی در ترفیع آمیخته بازاریابی بصورت معنیدار ضعیفتر است. با توجه به پیشنیه تحقیق و اهمیت فروش شخصی در بازاریابی صـنعتی، لازم اسـت از ایـن ابـزار اسـتفاده  مناسب شود. مقایسه دو به دو عناصر آمیخته بازاریابی نشان میدهد که عملکرد محصول در مقایـسه بـا عناصر دیگر عملکرد بهتری دارد. این یافته مطابق با پایه های نظری است. عملکرد دومین عنصر آمیخته بازاریابی یعنی قیمت تفاوت معنی داری با عملکرد توزیع و ترفیع ندارد. به عبارت دیگر تفاوت معنـی داری بین عملکرد عنصر قیمت، توزیع و ترفیع وجود ندارد.

مجله مدیریت بازاریابی

علی خویه استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع

اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش

 
کانال تلگرام بازاریابی و برندسازی کانال تلگرام آکادمی مذاکره کانال آموزش اصول و فنون مذاکره - فن بیان و زبان بدن کانال تلگرام انجمن برند ایران - آموزش برندسازی، روش های برندسازی  

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

*

code

x

این مطلب را نیز بخوانید

بازاریابی مصالح- ملک و مستغلات- بازاریابی و فروش ساختمان

بازاریابی مصالح ساختمانی- ماشین آلات

بازاریابی مصالح ساختمانی ، ماشین آلات ساختمانی ، افزودنی های بتن ، ...