برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

روش های جذب مشتری و افزایش مشتری

جذب مشتری و شناخت روش های آن یکی از ارکان بازاریابی است.از این رو در این مجال پنجاه روش جذب مشتری بر گرفته از کتاب پاول.ر.تیم ارائه می گردد؛

الف:جذب مشتری

۱- با رفتاری قدرشناسانه و حاکی از سپاسگزاری آغاز کنید
۲- تلاش کنید افراد نالایق را برای کارتان آموزش ندهید
۳- ارزیابی واقع گرایانه و سازمان یافته ای را انجام دهید
۴- قضاوت نکنید ، همه را بهترین فرض کنید
۵- به آینه نگاهی بیندازید(خوشتیپ کنید(
۶- ظاهر محیط خود را ارزیابی کنید
۷- نقش یک پژوهشگر را بازی کنید (سایر حرفه ها و خدمات را نیز بررسی کنید)

ب:فروش رقابتی

۸- موفقیتهای خود را به آگاهی عموم برسانید
۹- شهروندی نمونه باشید
۱۰-در جریان نظرها و درخواستهای تازه تجاری قرار بگیرید
۱۱- از تکنولوژیهای نوین ارتباطی بهره مند گردید
۱۲-تلاش خود را برای شناختن مشتریهای دست اول به کار گیرید
۱۳-در حرفه خود فقط به ارائه کارت ویزیت اکنفا نکنید
۱۴-در تبلیغات خالق تصاویر و تصورها باشید
۱۵-واحدهای خدماتی خود و یا محصولاتتان را در نمایشگاه و یا ویترین مغازه ای به نمایش بگذارید
۱۶-نمایشگاه های کوچک و بزرگ تجاری را مورد ارزیابی قرار دهید
۱۷-به نشر کتاب مبادرت ورزید
۱۸- به مشتریان بالقوه خود آموزش دهید
۱۹- نام حرفه خود را در کتاب اول بیاورید
۲۰-با مشاغل دیگر ادغام شویدتا زمینه فعالیت شما گسترش یابد
۲۱-کارکنان خود را خوب تربیت کنید
۲۲-سو شهرت خود را بهبود بخشید
۲۳-نشان دهید که برای شما رضایت مشتری اهمیت دارد
۲۴-اهدای پاداش برای جذب مشتری
 

تکنیک های متقاعد سازی مشتریان , اصول و فنون مذاکره , روش های وفادارسازی مشتریان , نحوه ی افزایش مشتری

تکنیک های متقاعد سازی مشتریان , اصول و فنون مذاکره , روش های وفادارسازی مشتریان , نحوه ی افزایش مشتری

ج: دعوت و ایجاد انگیزه

۲۵- به مشتری دائمی خود دفترچه تخفیف بدهید(مثل پیتزا ی۲۲۲(
۲۶- روش خانه به خانه را بیازمائید (مثل بیمه ایران(
۲۷-با نامه مشتری خود را پیدا کنید
۲۸-فهرستی از مشتریان احتمالی ترتیب دهید

د: حفظ مشتریان تازه وارد

۲۹- انتظارات مشتریان را برآورده کنید
۳۰-محصولات خود را با بسته بندی عالی عرضه کنید
۳۱-اطلاع رسانی قوی داشته باشید
۳۲-سرعت کار خود را افزایش دهید (مانند Fast Foodها(
۳۳-قیمت خود را عادلانه تر کنید
۳۴- اشانتیون بدهید (مانند عطر فروشیها(
۳۵-تسهیلات و خدمات پس از فروش بدهید(مانند Nokia)
۳۶- نقاط برخورد شرکت و محصولاتش را با مشتری بشناسید و انرا بهبود بخشید
۳۷-نیازهای مشتری را پیش بینی کنید
۳۸- تلاش کنید مشتریان احساس کنند در خانه خودشان هستند
۳۹-امکان سلب مسئولیت را از فروشندگان را بررسی کنید (قیمت را مقطوع کنید(
۴۰- تمام پیشنهادات و انتقادها را پذیرا باشید
۴۱-از دفتر کارتان برای مشتریان خود محیطی دوستانه بسازید
۴۲- عفت کلام داشته باشید
۴۳-  از کاربردهای تکنیکی تلفنی بهره مند شوید

ه: ایجاد شبکه ارتباطی

۴۴- از مشتریان قدیمی خود کمک بگیرید
۴۵-  کاری کنید مشتریانتان برای شما تبلیغ کنند

و: بازگرداندن مشتریان از دست رفته

۴۶- به سخن مشتریانی که نتوانسته اید جلبشان کنیید گوش دهید
۴۷-  از دست دادن مشتریان پر فیس و افده را شکست تلقی نکنید
۴۸- پوزش بخواهید
۴۹- برای مشتری توضیح دهید که برایش چه کار کرده اید
۵۰-  این پرسش شگفت انگیز را که « برایتان چه خدمتی میتوانم انجام دهم تا در حل مشکل به شما کمک رده باشم » را از مشتری بپرسید

 

بـرگـرفتـــه از کتاب پــاول.ر.تیــم
تلخیص و تدوین: مهدی یاراحمدی خراسانی

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

۳ روش برای وفادارسازی مشتریان

۳ راه وفادارسازی مشتریان «این محصول به درد شما نمی خورد»؛ بسیاری ...