بازاریابی کالا

goods marketing

استراتژی بازاریابی

  استراتژی بازاریابی   علی خویه علی خویه Khooyeh.ir gmas.ir مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از ۱۸سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم ۱۲ کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور ...

ادامه متن »

استراتژی توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده

 توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده   اهمیت روز افزون توسعه محصول جدید در دنیای کسب و کار و افزایش توجه و استقبال خاص از سوی شرکت ها به انجام تحقیقات در خصوص ماهیت توسعه محصول جدید منجر به ایجاد بدنه گسترده ای از تحقیقات در این حوزه از دانش مدیریت گردیده است.   پویایی و پیچیدگی مفهوم توسعه محصول جدید از یک طرف و ماهیت میان رشته ای آن از طرف دیگر موجب گردیده است که محققان در تحقیقات خود رویکرد های متفاوتی را به کار گیرند. مفاهیم رفتار مصرفی خریداران: رفتار مصرفی خریداران نهایی که کالا ...

ادامه متن »

مشاوره و آموزش بازاریابی-فروش-برندینگ

دوره های آموزشی گروه مشاوره بازاریابی مدرس بازاریابی مشاور و مدرس بازاریابی فروش و برند Khooyeh.ir ردیف نام دوره استاد ۱ اصول بازاریابی علی خویه ۲ اصول و فنون مذاکرات حرفه ای علی خویه ۳ اصول خرده و عمده فروشی علی خویه ۴ بازاریابی و فروش تلفنی علی خویه ۵ اصول گزارش نویسی و جمع آوری اطلاعات بازار علی خویه ۶ مدیریت منطقه ویزیت علی خویه ۷ اصول شناسایی و تحلیل رفتار مصرف کننده علی خویه ۸ پخش و لجستیک علی خویه ۹ بازاریابی و فروش بین المللی علی خویه ۱۰ روانشناسی ارتباط با مشتری ۱۱ مدیریت زمان علی خویه ...

ادامه متن »

راهکارها و مشکلات بازاریابی بین المللی

بازاریابی بین الملل

  راهکارها و مشکلات بازاریابی بین المللی     بهار ۱۳۹۱ فهرست مطالب عنوان………….صفحه مقدمه. ۱ تعریف بازاریابی  بین المللی.. ۱ حیطه عم بازاریاب  بین المللی.. ۴ عوامل قابل کنترل. ۴ عوامل غیر قابل کنترل خارجی.. ۵ رموز موفقیت  در بازارهای بین المللی.. ۶ تجارت بین المللی.. ۹ نظریه های اقتصاد  بین المللی.. ۱۰ نظریه بهره وری  نیروی  کار. ۱۰ نظریه عوامل تولید. ۱۱ نظریه  دوره عمر محصول. ۱۲ روند تجارت جهانی.. ۱۳ مثلث اقتصادی جهان.. ۱۶ سیاست های تشویق  صادرات.. ۱۶ مداخله  دولت ها در تجارت  بین المللی.. ۱۷ محدودیت  های تجاری.. ۱۹ آمار بازرگانی  خارجی ایران.. ۲۲ صادرات  ...

ادامه متن »

بازاریابی و مدیریت بازار

بازاریابی و مدیریت بازار تعریف بازاریابی و مدیریت بازار      بازاریابی و مدیریت بازار یکی از شاخه های مهم دانش مدیریت است که وظیفه اصلی آن شناخت نیازها و خواسته های انسانی و رفع آنها از طریق فرایند مبادله منابع می‏باشد.   انواع کالا ۱- محصولات فیزیکی ۲-خدمات ۳- ‌ایده ها، عقاید و اندیشه‏ها ۴- سازمانها، مکانها، فعالیتها عوامل تشکیل بازار ۱- عرضه کننده ۲- تقاضا کننده  ۳- نیاز یا احتیاج     ۴- قدرت خرید   تعاریف بازاریابی بازاریابی در بازرگانی پیشرفته به معنی طیف وسیعی از فعالیتهای تحقیقاتی، طراحی،‌تدارکات، تولید، بیمه، کنترل کیفیت، انبارداری، آماده سازی برای مصرف، تعیین قیمت، ...

ادامه متن »

اصول و استراتژی قیمت گذاری

مانند کسی نباشید که قیمت همه چیزرا می داند ولی ارزش هیچ چیز را نمی داند(اسکار وایلد) مانند دیگر جنبه های مدیریت قیمت گذاری و بازاریابی تلفیق هنر و دانش است. علیرغم منعطف به نظر رسیدن بحث قیمت ،اصولا تصمیم گیری در مورد قیمت ،برگشت ناپذیر است و یکی از پر ریسک ترین p از ۴p بازاریابی است. برخلاف آن چه بسیاری ازشرکت های ایرانی همچنان به عنوان پارادایم فکری خود در قیمت گذاری محصولات و خدمات در ذهن دارند،نقطه عزیمت قیمت گذاری،تحلیل جایگاه رقابتی شرکت در بازار و رحجان مخاطب است و نه محاسبات هزینه ای مدیریت مالی.مارپیچ مرگبار ...

ادامه متن »

دوره‌های آموزشی مدیریت استراتژیک و بازاریابی

علی خویه، مدرس دوره های تخصصی مدیریت، بازاریابی، برندینگ، فروش، تبلیغات و مذاکره

دوره‌های آموزشی مدیریت استراتژیک و بازاریابی   آگاهی‌ها و تفکر استراتژیک Strategic thinking and Awareness     هدف: از آنجا که آینده جهان در قرن بیست و یکم آکنده از رقابت، توسعه بازارهای نوظهور، عوامل محیطی نامطمئن، رواج تکنولوژیهای برتر و گسترش تجارت است، شرط توفیق در این میدان بهره گیری از فرصتها و رویارویی با چالشهای پیش رو است. این همه ایجاب می کند تا مدیران عالی سازمان نه تنها باید به محیط داخلی سازمان توجه کنند بلکه باید توانایی نگاه به آینده سازمان را در خود تقویت کرده و بر روی وابستگی های کلیدی سازمان و محیط تمرکز ...

ادامه متن »

همه چیز درمورد بازاریابی چریکی

بازاریابی چریکی بازاریابی چریکی[۱]، اصطلاحی است که اولین بار توسط جی کنراد لوینسون[۲] در کتابی با عنوان “بازاریابی چریکی” در سال ۱۹۸۲ تشریح شد؛ وی بازاریابی را از منظر چریکی فرصتی می داند برای بازاریابان تا به مشتریان حال و آینده خود کمک کنند که در راه رسیدن به هدفشان موفق شوند.[۲] بازاریابی چریکی روشی غیر معمول برای اندازه گیری و پیش بینی رفتار، تحت تاثیر قرار دادن افراد، و آزمایش و تعیین کمیّت و کیفیت تجارت بر مبنای یک بودجه کم در بنگاه است. در واقع بازاریابی چریکی نوعی بازاریابی نامنظم جهت کسب حداکثر نتایج با به کارگیری حداقل ...

ادامه متن »

روش قیمت گذاری محصولات صنعتی

    تصمیمات قیمت گذاری محصولات صنعتی هسته اصلی هر برنامه تجاری است و تاثیر مستقیمی روی استراتژی بازاریابی شرکت خواهد داشت. تمامی سازمانها اعم از انتفاعی و یا غیرانتفاعی مجبورند برای کالاها و یا خدمات خود قیمت تعیین کنند، که این موضوع تحت تاثیر عوامل داخلی و یا خارجی شرکت است. عوامل محیط داخلی شرکت شامل اهداف، خط‌مشی، ترکیب عناصر بازاریابی و هزینه‌های شرکت هستند و از جمله عوامل محیطی می‌توان به ماهیت بازار و تقاضا، شرایط رقابتی و واسطه‌ها اشاره کرد. وقتی مصرف‌کننده کالایی را می‌خرد، درواقع ارزشی را با ارزش دیگری مبادله می‌کند. ارزشی که از دست ...

ادامه متن »

اصول شش گانه T. C. C یا ارتباطات

اصول شش گانه T. C. C  یا ارتباطات این شش اصل به صورت زیر بیان می شوند: ۱- جهت یابی نیاز های مشتری توجه به نیازهای مشتری و انتظارات احتمالی مشتریان راضی، بر پایه بهبود محصولات، معرفی محصولات تازه در بازار و بررسی واکنش های مشتریان، ضروری است . این مهم، تنها زمانی امکان پذیر می شود که کل فرایند تجارت، از دید مشتری، مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. ۲- کار گروهی کلیه کارکنان تجریه برخی از مجریان T. C. C  نشان می دهد که T. C. C  به همکاری کلیه کارکنان شرکت، برای رسیدن به هدفی واحد و ...

ادامه متن »