تحقیقات بازاریابی

مهندسی فروش و تحقیقات بازاریابی

Analyzing business growth تحقیقات بازاریابی marketing research تحقیقات بازار

روش هدف گذاری فروش بر اساس تحقیقات بازار: در بازار رقابتی امروز، همه چیز از بازار شروع می شود و به بازار ختم می شود. برای تعیین هدف در کسب و کار باید بصورت مداوم بازار را تحت نظر داشته باشید. مهمترین اجزای بازار عبارتند از: مشتریان شناسایی اولویتهای مشتریان به هنگام خرید کردن شناسایی رفتار مشتریان (چگونه از محصول شما استفاده می کنند؟ از محصول شما چه استفاده هایی می کنند؟ فرآیند تصمیم گیری و خرید مشتریان چگونه است؟ و هر آنچه که به درک بهتر نگرش ها و رفتار مشتریان کمک می کند.) شناسایی میزان آگاهی مشتریان بالقوه ...

ادامه متن »

(MIS) سیستم اطلاعات بازاریابی-تحقیقات بازاریابی

Analyzing business growth تحقیقات بازاریابی marketing research تحقیقات بازار

به نام خدا پرسش های این مبحث -یک سیستم اطلاعات بازاریابی چیست؟ -اجرای تحقیقات بازاریابی متضمن چیست؟ -چه عواملی تحقیقات بازاریابی خوب را از تحقیقات بازاریابی ضعیف جدا می کند؟ -سیستم های تصمیم گیری کامپیوتری امروز چگونه به مدیران بازاریابی کمک می کنند تا درباره بازاریابی تصمیم بگیرند؟ -مفاهیم اصلی در پیش بینی و اندازه گیری تقاضا کدامند؟ -تقاضای کنونی و آتی را چگونه می توان پیش بینی کرد؟ چرا اطلاعات بازاریابی لازم است؟       (MIS) سیستم اطلاعات بازاریابی   (MIS) سیستم اطلاعات بازاریابی   چرخه سفارش تا پرداخت     سیستم گزارش فروش     مدیران بازاریابی ...

ادامه متن »

سیستم اطلاعات بازاریابی

Business & management marketing  (18)

) اطلاعات بازاریابی : فیلیپ کاتلر سیستم اطلاعات بازاریابی را به عنوان یک ساختار مشتمل بر افراد ، تجهیزات و رویه های برای جمع آوری ، طبقه بندی ، تحلیل ، ارزیابی و توزیع اطلاعات بهنگام دقیق و مورد نیاز تصمیم گیرندگان بازاریابی تعریف نموده است. یک سیستم اطلاعاتی  بازاریابی ، نه تنها می بایستی به عنوان مرکزی برای ذخیره سازی تمام اطلاعات وابسته و مرتبط با مشتریان شرکت باشد بلکه باید توانایی جمع آوری ، ذخیره سازی و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به آمیخته بازاریابی ، رقباء ، متغیرهای کلان محیطی و اطلاعات و اسناد و مدارک داخلی ...

ادامه متن »

سیستم اطلاعات بازاریابی

Image of an office workplace with document, touchpad and a cup of coffee

سیستم اطلاعات بازاریابی nبخش اول: معرفی سیستمهای اطلاعات بازاریابی n فصل ۱: اصول سیستمهای اطلاعات بازاریابی سیستم اطلاعات بازاریابی چیست؟ nاجرای اصلی MKIS nدر ساده ترین شکل ، دارای پنج جزاصلی به شرح زیر می‌باشد. n– محیط داخلی n– رابط کاربران n– بانک داده n– نرم‌افزارهای کاربردی – پشتیبانی اجرائی nرابط استفاده کنندگان nدومین جزاصلی سیستم، رابط استفاده کنندگان است.رابط استفاده کنندگان فرایندها و تجهیزاتی هستند که مدیران بازاریابی استفاده می‌کنندو شامل موارد زیر می‌باشد. nانواع کامپیوترها که استفاده کنندگان مورد استفاده قرار می‌دهند nانواع دانش مورد برای استفاده سیستم nروشی که اطلاعات روی کاغذ یا صفحه کامپیوتر نمایش داده ...

ادامه متن »

مراحل تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازاریابی چیست؟ آن دسته از پژوهش ها پیرامون یک مساله در حوزه بازاریابی و گرد آوری داده ها، تبدیل آن به اطلاعات و تحلیل اطلاعات و پیگیری پیوندهای آن در مباحثی چون: عرضه، تقاضا، آمیخته بازاریابی، رفتارمصرف کننده، توسعه نام تجاری، استراتژی سازمانی، عارضه یابی سازمانی، منابع انسانی حوزه بازاریابی و مفاهیمی چون بخش بندی، جایگاه سازی و هدف گذاری را شامل می گردد . «تحقیقات بازاریابی» با تعیین جایگاه فعلی بنگاه اقتصادی در صنعت، تحلیل عمومی صنعت و رقبا و تشخیص نقاط انحرافی احتمالی بهتری را برای تدوین جایگاه مطلوب فراهم می آورد. در حوزه مطالعاتی از این ...

ادامه متن »

همه چیز درباره ی بازاریابی

استراتژی بازاریابی philip kotler

۱- چه رویکردهای عمده‌ای را باید در آینده در نظر بگیریم؟ چشم‌انداز اقتصادی به شکلی اساسی به وسیله فناوری و جهانی‌سازی دگرگون شده است. اکنون شرکت‌ها هرجا که باشند می‌توانند با هر جای دیگری رقابت کنند و از این بابت باید ممنون اینترنت و تجارت رایگان ایجاد شده از سوی آن باشند. مهم‌ترین نیروی اقتصادی رقابت افراطی است، شرکت‌ها قادرند کالاهایی بیشتر از آنچه می‌توانند بفروشند تولید کنند و در نتیجه فشار زیادی بر بخش قیمت‌گذاری وارد می‌شود. این مساله همچنین باعث می‌شود که تفکیک‌پذیری بیشتری را اعمال کنند. با وجود این بسیاری از این تفکیک‌پذیری‌ها روانی است نه واقعی ...

ادامه متن »

۵اصل مهم بازاریابی

بازاریابی، جذب مشتری، افزایش فروش، دوره های بازاریابی

اکثر بازاریابانی که از استراتژی بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند، از عدم موفقیت خود شکوه دارند. در برخی از موارد هم فرآیند به گونه‌ای است که به ماهیت بازاریابی محتوا به دیده شک و تردید نگریسته می‌شود. اما این پرسش مطرح است که اگر بازاریابی محتوا شیوه‌ای است نوین و توسعه یافته به طوری که بیش از ۹۰ درصد صاحبان کسب‌وکار از آن استفاده می‌کنند، چرا برخی آن را شیوه‌ای بی‌اثر و ناکارآمد می‌دانند؟ آن‌طور که مشخص است، این روش از بازاریابی، شیوه‌ای نیست که در همه جا شکست خورده باشد. این تحلیل افراد بوده که آن را روشی ناکارآمد جلوه ...

ادامه متن »

آموزش تحقیقات کیفی بازار

Business & management marketing  (18)

همان طور که در جلسه گذشته اشاره شد تکنیک مشاهده تکنیکی کیفی است که در آن پژوهشگر به طور نظامند تلاش می کند اعمال آشکار گروه خاصی از افراد را ثبت و ضبط کند، و سپس آنها را برای مقصود علمی خاصی به دقت تحلیل می کند. مصاحبه مشاهده ای معمولا ضبط می شود و غالبا برای این منظور، از یک ضبط صوت دیجیتالی استفاده می شود.ضمن آنکه استفاده از فنون فرافکن نیز برای تکمیل جمع آوری اطلاعات توصیه می شود. یکی از روش هایی که به وسیله آقای کوپلند در مطالعه اش روی کاربرد برندهای خانگی استفاده شد، این ...

ادامه متن »

تغییرروش بازاریابی

تحقیقات بازاریابی

شکل و احساس برند چیزی است که مشتریان هنگام روبه رو شدن با آن مشاهده می کنند. این امر در واقع شبیه یک سیستم شناسایی تصویری عمل می کند که برند به محض دیده شدن توسط مشتریان تشخیص داده می شود. برای ایجاد هویت تصویری برای برند همواره نیاز به یک سری پیش نیازها دارید. این پیش نیازها شامل انواع مختلفی از لوگو یا سمبل است که می تواند شکل های متفاوتی به خود گیرد. در واقع می تواند به شکل یک شئ باشد که بیانگر برندتان است، در این رابطه بهترین مثال لوگوی اپل است یا حتی یک سمبل ...

ادامه متن »

برنامه بازاریابی

Modern business office workplace technology concept: laptop computer, tablet PC, black glossy touchscreen smartphone with stock market financial application, documents with financial reports, graphs and charts, ballpoint pen and cup of coffee on wooden office table

برنامه بازاریابی به عنوان بخشی از برنامه تجاری یک شرکت است و استراتژی بازاریابی منسجم به عنوان زیربنای یک برنامه خوب بازاریابی است که شامل فهرستی از فعالیت های زیر می باشد: برنامه بازاریابی هدف ها جزییات محتوا اندازه گیری پیشرفت تحلیل فروش تحلیلی مالی بهره برداری از برنامه بازاریابی بودجه ها و مراجع برنامه بازاریابی چیست؟ برنامه بازاریابی سندی جامع و کامل از تبلیغات شرکت و تلاش های بازاریابی در طی سال های متمادی است که به تشریح فعالیت های تجاری مرتبط با اهداف بازاریابی در یک چارچوب زمانی می پردازد. برنامه بازاریابی شامل توضیحاتی پیرامون موقعیت کنونی فعالیت ...

ادامه متن »