فروش و بازاریابی

استراتژی توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده

 توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده   اهمیت روز افزون توسعه محصول جدید در دنیای کسب و کار و افزایش توجه و استقبال خاص از سوی شرکت ها به انجام تحقیقات در خصوص ماهیت توسعه محصول جدید منجر به ایجاد بدنه گسترده ای از تحقیقات در این حوزه از دانش مدیریت گردیده است.   پویایی و پیچیدگی مفهوم توسعه محصول جدید از یک طرف و ماهیت میان رشته ای آن از طرف دیگر موجب گردیده است که محققان در تحقیقات خود رویکرد های متفاوتی را به کار گیرند. مفاهیم رفتار مصرفی خریداران: رفتار مصرفی خریداران نهایی که کالا ...

ادامه متن »

مشاوره و آموزش بازاریابی-فروش-برندینگ

دوره های آموزشی گروه مشاوره بازاریابی مدرس بازاریابی مشاور و مدرس بازاریابی فروش و برند Khooyeh.ir ردیف نام دوره استاد ۱ اصول بازاریابی علی خویه ۲ اصول و فنون مذاکرات حرفه ای علی خویه ۳ اصول خرده و عمده فروشی علی خویه ۴ بازاریابی و فروش تلفنی علی خویه ۵ اصول گزارش نویسی و جمع آوری اطلاعات بازار علی خویه ۶ مدیریت منطقه ویزیت علی خویه ۷ اصول شناسایی و تحلیل رفتار مصرف کننده علی خویه ۸ پخش و لجستیک علی خویه ۹ بازاریابی و فروش بین المللی علی خویه ۱۰ روانشناسی ارتباط با مشتری ۱۱ مدیریت زمان علی خویه ...

ادامه متن »

عوامل موثر در بهره وری کارکنان و کارگران

مدیریت منابع انسانی

عوامل موثر در بهره‌وری عوامل موثر در بهره‌وری سازمان‌های دولتی را می‌توان به دو دسته: عوامل برون سازمانی و درون سازمانی تقسیم کرد. ذیلاً این دو دسته عوامل بحث خواهد بود. الف: عوامل برون سازمانی: عواملی که خارج از سازمانهای دولتی می‌باشند و بهره‌وری آنها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند، عوامل برون سازمانی می‌باشند. مهمترین عوامل برون سازمانی به قرار زیر می‌باشند: ۱- عوامل فرهنگی: فرهنگ به عنوان عاملی حیاتی باعث هدایت رفتارها در اعضای جامعه می‌شود. فرهنگ حاکم بر جامعه به عنوان چتری کلیه رفتارهای ما را شکل می‌دهد. بحث بهره‌وری بدون توجه به فرهنگی که در آن زندگی می‌کنیم ...

ادامه متن »

بازاریابی و مدیریت بازار

بازاریابی و مدیریت بازار تعریف بازاریابی و مدیریت بازار      بازاریابی و مدیریت بازار یکی از شاخه های مهم دانش مدیریت است که وظیفه اصلی آن شناخت نیازها و خواسته های انسانی و رفع آنها از طریق فرایند مبادله منابع می‏باشد.   انواع کالا ۱- محصولات فیزیکی ۲-خدمات ۳- ‌ایده ها، عقاید و اندیشه‏ها ۴- سازمانها، مکانها، فعالیتها عوامل تشکیل بازار ۱- عرضه کننده ۲- تقاضا کننده  ۳- نیاز یا احتیاج     ۴- قدرت خرید   تعاریف بازاریابی بازاریابی در بازرگانی پیشرفته به معنی طیف وسیعی از فعالیتهای تحقیقاتی، طراحی،‌تدارکات، تولید، بیمه، کنترل کیفیت، انبارداری، آماده سازی برای مصرف، تعیین قیمت، ...

ادامه متن »

راهکارهای افزایش فروش در بازار رقابتی

روش های افزایش فروش sales increase

راهکارهای افزایش فروش در بازار رقابتی “هیچ فردی کارشناس فروش متولد نمی شود بلکه تربیت می شود. فروش ذاتی نیست بلکه اکتسابی است.” رفتار فروش    ده پرسش کلیدی برای راه کارهای فروش بیشتر ۱– چرا مردم از من می خرند؟ (علل وعوامل خرید مشتریان از من)   ۲– چرا مردم از من نمی خرند؟( علل وعوامل عدم خرید مشتریان از من)   ۳– چه کنم که مردم بیشتر از من بخرند؟ ( راه کارها وروشهای افزایش خرید از من ونخریدن از رقبای من) ۴– چرا من از فروشنده خاصی میخرم؟   ۵-چرا من از فروشنده خاصی نمیخرم؟   ۶-فروشنده ...

ادامه متن »

اصول و استراتژی قیمت گذاری

مانند کسی نباشید که قیمت همه چیزرا می داند ولی ارزش هیچ چیز را نمی داند(اسکار وایلد) مانند دیگر جنبه های مدیریت قیمت گذاری و بازاریابی تلفیق هنر و دانش است. علیرغم منعطف به نظر رسیدن بحث قیمت ،اصولا تصمیم گیری در مورد قیمت ،برگشت ناپذیر است و یکی از پر ریسک ترین p از ۴p بازاریابی است. برخلاف آن چه بسیاری ازشرکت های ایرانی همچنان به عنوان پارادایم فکری خود در قیمت گذاری محصولات و خدمات در ذهن دارند،نقطه عزیمت قیمت گذاری،تحلیل جایگاه رقابتی شرکت در بازار و رحجان مخاطب است و نه محاسبات هزینه ای مدیریت مالی.مارپیچ مرگبار ...

ادامه متن »

دوره‌های آموزشی مدیریت استراتژیک و بازاریابی

علی خویه، مدرس دوره های تخصصی مدیریت، بازاریابی، برندینگ، فروش، تبلیغات و مذاکره

دوره‌های آموزشی مدیریت استراتژیک و بازاریابی   آگاهی‌ها و تفکر استراتژیک Strategic thinking and Awareness     هدف: از آنجا که آینده جهان در قرن بیست و یکم آکنده از رقابت، توسعه بازارهای نوظهور، عوامل محیطی نامطمئن، رواج تکنولوژیهای برتر و گسترش تجارت است، شرط توفیق در این میدان بهره گیری از فرصتها و رویارویی با چالشهای پیش رو است. این همه ایجاب می کند تا مدیران عالی سازمان نه تنها باید به محیط داخلی سازمان توجه کنند بلکه باید توانایی نگاه به آینده سازمان را در خود تقویت کرده و بر روی وابستگی های کلیدی سازمان و محیط تمرکز ...

ادامه متن »

جذب مشتری و افزایش فروش

جذب مشتری و افزایش فروش-افزایش مشتری

در جهان امروز تحولاتی شگرف در زمینه های گوناگون ، بویژه در شرایط اقتصاد جهانی و بازارها مشاهده می شود . این تحولات به طور دائم بر فعالیتهای تجاری جهانی تاثیر می گذارد و فرصتها و تهدیدهایی را در زمینه اقتصاد و بازرگانی برای جوامع به همراه دارند . در این جهان پر تحول شرکتها و موسساتی موفق خواهند بود که به تحولات سریع جهانی ، تحولات سریع بازار ، وضعیت رقبا ، نظامهای توزیع ، رسانه های گروهی ، فن آوری های جدید و خلاصه بازاریابی و مدیریت بازار توجه کنند . شرکتهایی به شهرت و اعتبار دست خواهند ...

ادامه متن »

تمرکز بر کیفیت محصول و خدمات

quality کیفیت

مفهوم کیفیت خدمات کیفیت خدمات یک رشته علمی نسبتا جوانی است که در حدود دو دهه از تحقیقات در این زمینه می گذرد. این واژه برای افراد مختلف معنای متفاوت دارد. بهبود تعریف کیفیت نه تنها از جهت معنایی مهم است بلکه مهم تر از آ ن هدایت کننده تلاش های کارکنان در جهت رسیدن به خدمات با کیفیت تر خواهد بود. – کیفیت عبارت است از آماده بودن خدمت یا کالا برای استفاده کننده که خود نیازمند کیفیت طراحی، انطباق، در دسترس بودن و مناسب بودن مکان ارائه خدمات است. – کیفیت هیچ و معنا و مفهومی به جز ...

ادامه متن »

معیارهای جایزه ملی کیفیت و تعالی سازمانی

             ارزش ها و مفاهیم بنیادی مدل EFQM (اساس دو جایزه ملی کیفیت و بهره وری و تعالی سازمانی EFQM در ایران) مدل  EFQM چارچوبی روشمند برای ارزیابی عملکرد سازمان ها در دو حوزه فرآیند ها و نتایج حاصل از این فرآیند مدل ها است . دستاوردهای حاصل از ارزیابی در این مدل عبارتست از نقاط قوت سازمان و زمینه های قابل بهبود آن که برای دستیابی به بهبودها. فهرستی از برنامه های اولویت بندی شده را نیز پیشنهاد می کند. بر اساس آموخته های مدیریت کیفیت جامع ١، توجه به ارزش ها و مفاهیم بنیادین هشت ...

ادامه متن »