مشتری مداری و CRM

راهبردهای مدیریت روابط با مشتری

crm مدیریت ارتباط با مشتری

راهبردهای مدیریت روابط با مشتری برای ارتباط با مشتری راهبرد تعیین کنید برای بسیاری از سازمان‌ها، مدیریت روابط مشتری ((CRM-Customer Relationship Management مفهومی ساده اما واقعیتی سخت است. با یکپارچه شدن بازار، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که مدیریت روابط با مشتری از بین رفته است و یا اینکه، مشتری از حداقل حمایت برخوردار است. اما با وجود وضعیت فعلی و آینده بازار چگونه می‌توان بر روابط بر مشتری مدیریت کرد؟ در ابتدا، باید به این نکته توجه داشت که آیا سازمان آمادگی برای نسل آینده روابط با مشتری را دارد یا نه؟ امروزه تفاوت‌های چشمگیری در نوع تمرکز بر ...

ادامه متن »

معیارهای جایزه ملی کیفیت و تعالی سازمانی

             ارزش ها و مفاهیم بنیادی مدل EFQM (اساس دو جایزه ملی کیفیت و بهره وری و تعالی سازمانی EFQM در ایران) مدل  EFQM چارچوبی روشمند برای ارزیابی عملکرد سازمان ها در دو حوزه فرآیند ها و نتایج حاصل از این فرآیند مدل ها است . دستاوردهای حاصل از ارزیابی در این مدل عبارتست از نقاط قوت سازمان و زمینه های قابل بهبود آن که برای دستیابی به بهبودها. فهرستی از برنامه های اولویت بندی شده را نیز پیشنهاد می کند. بر اساس آموخته های مدیریت کیفیت جامع ١، توجه به ارزش ها و مفاهیم بنیادین هشت ...

ادامه متن »

اصول شش گانه T. C. C یا ارتباطات

اصول شش گانه T. C. C  یا ارتباطات این شش اصل به صورت زیر بیان می شوند: ۱- جهت یابی نیاز های مشتری توجه به نیازهای مشتری و انتظارات احتمالی مشتریان راضی، بر پایه بهبود محصولات، معرفی محصولات تازه در بازار و بررسی واکنش های مشتریان، ضروری است . این مهم، تنها زمانی امکان پذیر می شود که کل فرایند تجارت، از دید مشتری، مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. ۲- کار گروهی کلیه کارکنان تجریه برخی از مجریان T. C. C  نشان می دهد که T. C. C  به همکاری کلیه کارکنان شرکت، برای رسیدن به هدفی واحد و ...

ادامه متن »

اهمیت توجه به مشتری در شش سیگما

آموزش تکنیک 6 سیگما

اهمیت توجه به مشتری در شش سیگما شش سیگما را می توان یک ابزار مدیریتی نیرومند و فراگیر، جهت تغییر در سازمان و انطباق بر خواسته های مشتری نامید. همینطور بر خلاف سایر رویکردهای کیفیت نه تنها یک روش نبوده، بلکه یک چشم انداز، هدف و سمبل نیز در بر دارد . تعریف نظریه پردازان از شش سیگما به شرح زیر می باشد: شش سیگما، یک سیستم جامع و انعطاف پذیر جهت کسب موفقیت در کسب و کار، حفظ موفقیت و حداکثر نمودن آن می باشد. شش سیگما با درک دقیق خواسته های مشتری، بکار گیری منسجم حقایق و داده ...

ادامه متن »

اهمیت رضایت مشتری

تعریف رضایت مشتری امروزه جلب کامل رضایت مشتری هدف اصلی بسیاری از سازمان ها شده است. موتورولا و زیراکس از اولین شرکت  هایی بودند که هدف “رضایت ۱۰۰درصد مشتری” را برای خود انتخاب کردند . تمرکز بر مشتری برای این شرکت  ها و بسیاری از شرکت هایی که این هدف را دنبال می کنند، به عنوان نتیجه ی حرکتی به سمت کیفیت گرایی بوده؛ ولی برای برخی دیگر از کارشناسان  بخشی از هدف گذاری  های مدیریت ارشد سازمان بوده است. رضایت مشتری به دو صورت تعریف شده است: به عنوان خروجی و یا به عنوان فرایند . دسته اول رضایت ...

ادامه متن »

اهمیت بازاریابی داخلی

– تعریف بازاریابی داخلی طبق تعریف بری ؛ بازاریابی داخلی شامل جذب، توسعه، انگیزش ونگهداری بهترین کارکنان با استفاده از مشاغلی است که نیازهای آن‌ها را برطرف می‌کند. در این تعریف کارکنان، مشتریان سازمان هستند و محصولی که به آن‌ها فروخته می‌شود شغل آن هاست که باید با نیازهای آن‌ها منطبق باشد و در همین حال سازمان را به اهدافش برساند. -اهمیت بازاریابی داخلی ضرورت توجه به مشتریان داخلی در ادبیات مدیریت به طور وسیعی مورد بحث قرار گرفته است. نپو (۱۹۹۱) ضمن تأکید بر اهمیت مبادلات داخلی اظهار داشته است : “بی توجهی به تأمین کنندگان و مشتریان داخلی، ...

ادامه متن »

استراتژی‌های بازاریابی

استراتژی‌های بازاریابی

استراتژی‌های بازاریابی استراتژی‌های بازاریابی  پنج استراتژی که در طراحی برنامه بازاریابی رابطه‌مند مورد توجه قرار می‌گیرد؛ به شرح زیر می‌باشد. این استراتژی‌ها ‌مستقل از یکدیگر نیستند، می‌توانند به طور ترکیبی یا جداگانه مورد استفاده قرارگیرند: ۱)تعیین خدمات اصلی[۱] یکی از استراتژی‌های کلیدی وحیاتی بازاریابی رابطه‌مند،طراحی و ایجاد یک خدمت اصلی به گونه‌ای است که بتوان بر اساس آن با مشتری ایجاد رابطه کرد. یک خدمت اصلی ایده آل، به واسطه خصوصیات منحصر به فرد در جهت تأمین نیاز مشتریان آن‌ها را جذب می‌کند، کیفیت عالی آن؛ رابطه ایجاد شده را در بلند مدت حفظ می‌نماید و در طی زمان زمینه‌ای ...

ادامه متن »

خدمات و برنامه های جدید گروه مشاوره و آموزش دکتر علی خویه

خدمات  و برنامه های جدید گروه مشاوره و آموزش دکتر علی خویه     www.khooyeh.com www.khooyeh.ir برای شرکت ها و موسسات طرف قرارداد همکاری در سال ۱۳۹۵ خدمات گروه مشاوره و آموزش استاد خویه به شرکت های طرف قرارداد در سال ۱۳۹۵ ۱٫     تدوین و تبیین ساختار شرکت  مبتنی بر مشتری . ۲٫     آموزش فروشندگان . ۳٫     طراحی سیستم نظارت بر کار فروشندگان . ۴٫     تعیین مشتریان هدف . ۵٫     تعیین مشتریان بالقوه . ۶٫     تدوین استراتژی برخورد با مشتری . ۷٫     طراحی و تدوین سیستم نظام مند خدمات قبل از فروش .رسیدگی به شکایات مشتری .سنجش رضایت مشتری . ۸٫     ...

ادامه متن »

دلایل کاهش مشتری و کاهش فروش

در کتاب قدرت فروش مثبت، چاپ انتشارات بازاریابی، دلایلی برای عدم خرید مشتری از ما ذکر شده است. اما واقعا چرا مشتریان برای خرید از ما تصمیم نمی‌گیرند. به نظر میرسد عدم خرید مشتریان به دلایل زیر رخ می‌دهد: ۱- مشتری در گذشته تصمیمی گرفته که نتیجه معکوس داشته، بنابراین از تکرار اشتباه خود می‌ترسد. ۲- مشتری چیزی را که به آن می‌فروشید دوست ندارد، اما می‌خواهد با به تعویق انداختن تصمیم خود، از مواجهه با شما خودداری کند. ۳- مشتری، دلایل پنهانی برای ممانعت از تصمیم‌گیری دارد، مثلا انتظار پیشنهاد از طرف یکی از رقبای شما. ممکن است دلایل ...

ادامه متن »

گام ها و مراحل جذب مشتری به وسیله تبلیغات موثر

توضیح گام ها و مراحل جذب مشتری به وسیله تبلیغات : جلب توجه : گام اول در این الگو این است که توجه مخاطب را به محصول جلب کنیم. ایجاد علاقه : گام دوم در این الگو این است که مخاطب را به کالای مورد نظر علاقهمند کنیم. ایجاد تمایل۳ :گام سوم در این الگو، تحریک مخاطب برای داشتن محصول است . سوق دادن به خر ید۳ : آخرین گام در این الگو هدایت مخاطب به سوی اقدام به خرید کالاست. ) یک تبلیغ مؤثر پیش از هر چیز باید بتواند توجه مخاطبان مورد هدفش را به خود جلب کند ...

ادامه متن »