برندسازی بانک و بیمه

نقش CRM در بازاریابی بانک ها

به منظور پوشش ادبیات عملکرد بازاریابی و اهمیت آن در پی آن هستیم که با استفاده از روش های کیفی شاخص ها و سنجه های کلیدی عملکرد بازاریابی را مشخص و از دیدگاهای متفاوت به بررسی آن بپردازیم. لذا به بررسی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با عملکرد بازاریابی و از طرفی دیگر به بررسی تاثیر بنیان های بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان در بانک های خصوصی و دولتی می پردازیم .در ساختار کلی پژوهش ابعاد مشتری ،برند ، بازار ، نو آوری و بعد مالی در تعیین عملکرد بازاریابی تعیین می شود و در ادامه CRM بعنوان مدلی ...

ادامه متن »

پیشنهاداتی درجهت برندسازی داخلی

برندسازی برندینگ

پیشنهاد می شود سازمان با ایجاد تیم قوی برندینگ همواره عملکرد برند را رصد کرده و بهبود ببخشد.  سازمان همواره باید تصویر برند را در ذهن کارکنانش تداعی کرده و ارتباطات احساسی بین کارکنان و برند ایجاد کند.  درگیر کردن منافع کارکنان خصوصا مدیران میانی با برند و محصول پیشنهادی موثر برای افزایش تعهد کارکنان نسبت به برند است.  ایجاد رهبری برند به منظور کنترل و هدایت عملکرد برند  برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت به منظور افزایش آگاهی از برند و تشخیص فرصت ها و تهدیدهایی که برند با آنها روبرو است.  همتراز کردن ...

ادامه متن »

شناخت عوامل کلیدی موفقیت CRM در بانک ها

شناخت عوامل کلیدی موفقیت CRM : با توجه به اهمیت روزافزون مشتریان در بانک وبالتبع اهمیت روزافزون مدیریت اثربخش ارتباطات با مشتریان ، شناسایی و الویت بندی عوامل کلیدی توفیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک بسیار مهم تلقی می شود. سازمانهایی که در پیاده سازی و اجرای برنامه هاو سیستم های مدیریت ارتباط با مشتریان موفق بوده اند ، مزایای اقتصادی و غیر اقتصادی متعددی را کسب نموه اند . این مزایا و منافع به راحتی ، سرمایه گذاریها و مخارج انجام گرفته در زمینه توسعه مدیریت ارتباط با مشتریان را پوشش داده ودر بلند مدت فراتر ازآن می رود. مزایای یک ...

ادامه متن »

رضایتمندی مشتریان بانک ها

بازاریابی بانک ها

رضایتمندی مشتری : در رابطه با مفهوم رضایتمندی مشتری تعاریف مختلفی از سوی نظر یه پردازان بازاریابی ارائه شده است کاتلر، رضایتمندی مشتری را به عنوان درجه ای که عملکرد واقعی یک شرکت ، انتظارات مشتری را برآورده کند، تعریف می کند. به نظر کاتلر اگر عملکرد شرکت انتظارات مشتری را برآورده کند، مشتری احساس رضایت و در غیر این صورت احساس نارضایتی می کند.. چرا بانک ها نیازمند دستیابی به رضایت مشتری است و اهمیت رضایتمندی مشتری برای بانک ها چیست؟ برای پاسخ به این سوالات نیاز به دانستن این مطلب است که اگر مشتریان ناراضی باشند چه اتفاقی می ...

ادامه متن »

CRM و رضایتمندی مشتری بانک ها

بازاریابی و برندسازی بانک

عملکرد هر کسب وکار به موفیت در حفظ مشتریان در دراز مدت بستگی دارد. با شدت گرفتن رقابت بین بانکها در مشتری یابی برای فروش محصولات و خدمات و هم چنین افزایش قدرت مشتری در دنیای رقابتی امروز ، بانکها نه تنها باید به دنبال جذب مشتریان جدید باشند ، بلکه حفظ و نگهداری مشتریان قبلی و برقراری روابطی مستحکم با آنان رانیز باید مورد توجه قرار دهند . دنیای امروز مملو از تغییرات و دگرگونی هاست . تغییردر فناوری ، تغییردر اطلاعات ، تغییر در خواسته های مردم ، تغییر در مصرف کنندگان و تغییر در بازارهای جهانی ، ...

ادامه متن »

تاثیر CRM و رضایتمندی مشتریان سیستم بانکی

بازاریابی بانک ها افزایش مشتریان بانک ها برندسازی بانک ها

مدیریت ارتباط با مشتری )CRM( به مفهوم وسیع و ساده به معنی اداره کردن تمامی ارتباطات و تعاملات مشتری با بانک است. بهترین رویکرد جهت حفظ و نگهداری مشتریان، رضایتمندی آنان است که با توجه و عمل به اصول بازاریابی رابطهمند و مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک مزیت رقابتی میتوان آن رابهدست آورد با گسترش فناوریهای اطلاعات و ارتباطات و تاثیر پذیری فرآیندهای کاری به خصوص در سیستم بانکداری کشورهای در حال توسعه از جمله ایران و به موازات آن تغییر رویکرد استراتژیهای کسبوکار از محصول محوری به مشتری محوری و باز شدن فضای رقابتی جدید با مفاهیم ...

ادامه متن »

بازاریابی بانک ها

بازاریابی و برندسازی بانک

اهمیت توجه به مشتری در شاخصهای مربوط به اثربخشی بازاریابی بانکی مفهوم اثربخشی بازاریابی وابسته یا در ارتباط قوی، جهت دستیابی بانک به نتایج ارزشمندی مانند:رشد بلند مدت،افزایش رعایت مشتری،افزایش سهم از منابع مالی، مزیت رقابتی و جهت گیری استراتژیک بانک، سهم بازار بیشتر از رقبا، تبلیغات و سهم تبلیغاتی از بازار را ایجاد می کند. در نمودار زیر به اختصار به معرفی مؤلفههایی که موجب افزایش قدرت بانک ها درجذب منابع مالی و مشتریان می شوند می پردازیم. ،شاخص های بازاریابی بانکی ازطریق تحقیق ونظر خواهی علمی ازکارکنان و مدیران با تجربه درسیستم بانکی ومشتریان بانک ها شناسایی شده ...

ادامه متن »

اصول برندینگ و روش های برندسازی

برندسازی صرفا با تبلیغات صورت نخواهد گرفت، بلکه این یک کار بلند‌مدت لازم دارد. کاری که باید بر مبنای اخلاق‌مداری و مشتری‌مداری و راستگویی شکل بگیرد. برند نشانه‌ای است که مشتری به آن اعتماد می‌کند و مفهومی همیشه در ذهن او باقی خواهد ماند، اما علامت تجاری صرفا یک مقدمه است و هر علامت تجاری صرفا به برند تبدیل نمی‌شود و لازمه آن جلب اعتماد دائمی و همیشگی مشتری و مردم است. جالب است بدانید یک برند زمانی برند است که حتی اگر شما کالای تولیدی آن برند را نخرید، همیشه آن را در ذهن داشته باشید و شاید هم ...

ادامه متن »

نقش دولت در برندسازی

اقتصاد ایران

برند یک پدیده درونی ـ بیرونی است و مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده برند، نوع نگرش و باور صاحبان و مالکان یک بنگاه است، اما دولت‌ها می‌توانند به‌عنوان حامی و تسهیل‌کننده برخی از امور نقش‌آفرین باشند، وگرنه دخالت دولت و انتظار از دولت برای برندسازی کاملا دور از واقعیت و غیرمنطقی است. می‌دانیم اقتصاد ایران نیازمند حرکتی نوین و رسیدن به پویایی و رشد اقتصادی است و یکی از نسخه‌های عملی برای رسیدن به این هدف برندسازی است، اما متاسفانه مقوله برندسازی از سوی صنوف نه‌تنها امروز به‌عنوان راهکار مطرح نیست، بلکه از نظر آنها هزینه کردن در این‌باره و سرمایه‌گذاری، عین ...

ادامه متن »

بازاریابی و برندسازی بانک

برندسازی برندینگ

برند در صنعت بانکداری در گذشته ارزش یک سازمان برحسب املاک، دارایی های ملموس، کارخانه ها و تجهیزاتش اندازه گیری می شد، اما اخیراً خبرگان بازاریابی به این نتیجه رسیده اندکه ارزش واقعی سازمان، جایی بیرون از آن، یعنی در اذهان خریداران بالقوه قرار داشته و این برند است که ارزش واقعی را در ذهن مشتریان ایجاد می کند. بنابراین توجه به فعالیت های بازاریابی به عنوان ابزاری برای حضور در ذهن مشتریان و ایجاد دارایی معنوی به نام برند، دیدگاه نسبتاً جدیدی در علم مدیریت بازاریابی محسوب می شود. باتوجه به موارد مطرح شده برند، بخش مهمی از تمامی ...

ادامه متن »