برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
crm

مزایای کلیدی استفاده از نظام مدیریت ارتباط با مشتری

مزایای کلیدی استفاده از نظام مدیریت ارتباط با مشتری

بسیاری از سیستم های امروزی به منظور به حداقل رسانی تلاش کاری و سهولت انجام کارها ایجاد شده اند. یک سیستم ارتباط با مشتری هم اگر به درستی استفاده شود منافع زیادی می تواند برای یک شرکت تجاری به همراه داشته باشد. استفاده از یک سیستم خوب crm می تواند به معنای فروش بیشتر، سود بیشتر و وفاداری روز افزون مشتریان به آن شرکت باشد. ولی جدا از این موارد یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری منافعی با خود به همراه می آورد که گاهی اوقات دیده نمی شوند ولی آن ها نیز مهم هستند. این منافع عبارتند از :

🔑صرفه جویی در زمان

یکی از واقعیت های ناخوشایند بخش فروش این است که حجم کاری بسیار زیاد است. بخش فروش شما و نیروی آن ها زمان زیادی را صرف کاغذ بازی میکنند به جای اینکه مشغول به انجام فعالیت های مربوط به فروش باشند. crm نمی تواند شلوغی کار را از بین ببرد ولی می تواند قسمتی از آن را به حالت خودکار درآورده و سرعت انجام کارها را بیشتر کند. این به معنای صرفه جویی بیشتر در کار و همچنین سود و کمیسیون بیشتر است.

🔑سازماندهی

استفاده ازسیستم crm باعث می شود که بتوانید با سهولت بیشتری کار خود را سازماندهی کنید. همچنین این سیستم باعث می شود که بتوانید چیزهای مختلف را به راحتی دسته بندی کنید تا پیدا کردن آن ها آسان تر شود و همچنین چیزی از قلم نیافتد. اگر شما به یک مشتری بگویید که پنجشنبه با او تماس میگیرید اگر در سیستم crm چنین چیزی ثبت شود احتمال فراموشی آن کمتر وجود دارد. سیستم نه تنها می تواند تماس را به شما یادآوری کند بلکه اطلاعاتی هم که به مشتری قول داده اید در اختیار شما قرار دهد.

 

customer-service-smile

 

🔑ارتباط برقرار کردن

فروش یک بازی تعاملی به شمار می رود و حتی اگر عضو تیم فروش نیستید باید با سایر اعضای تیم فروش در تماس باشید و اطلاعات مختلف را با هم به اشتراک بگذارید از جمله روند پیشرفت سرنخ فروش در قیف فروش. crm می تواند اکثر این ارتباطات را به صورت خودکار انجام دهد و اطلاعات مختلف را در اختیار کاربران قرار دهد و همچنین می تواند به اعضای تیم فروش کمک کند برای ایمیل های عمومی و تماس های تلفن کلی تمپلیت یا اسکریپت های مختلف داشته باشند.

🔑ایجاد سریع تر سرنخ فروش

زمانی که در رابطه با محصول خود اطلاعات دارید می توانید با سرعت بیشتری سرنخ های فروش ایجاد کنید و سیستم مدیریت ارتباط با مشتری پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز را برای شما آسان تر می کند و شما بهتر می توانید سوالات مشتریان بالقوه را پاسخ دهید و در وقت برای پیدا کردن اطلاعات صرفه جویی کنید.

🔑برقراری نظم

سیستم crm به شما کمک می کند در طبقه بندی کردن اطلاعات مشتری و تماس ها و تمامی موارد مشابه نظم داشته باشید. با آنکه حافظه بعضی از افراد بسیار قوی است ولی باز هم کسی نمی تواند همه اطلاعات را به یاد داشته باشد.

مدیریت تلاش هایی که در بخش فروش صورت می گیرد

تنها این امر برای مدیران فروش نیست بلکه تمامی اعضای تیم فروش باید در رابطه با عملکردشان رکوردی در اختیار داشته باشند و عملکرد خود را در ماه های بعدی پیش بینی کنند. crm می تواند اطلاعات لازم برای پیگیری عملکرد شما را در اختیارتان قرار دهد و با گزارش های دقیق در رابطه با عملکردهای روزانه و ماهانه شما اطلاعات خوبی فراهم کند.

🔑مدیریت خدمات

با استفاده از سیستم crm می توان تمامی موارد مربوط به سفارش خدمات را در سازمان پشتیبانی کرد از مواردی نظیر قیمت دهی به مشتری وپردازش آن گرفته تا گرفتن سفارش و مشخص سازی بهترین فرد برای برخورد با مشتری.

🔑برنامه ریزی امور فروش

تیم فروش می توانند با آنالیز داده های crm امکان پیش بینی میزان فروش و درآمد تخمینی کلی را در اختیار داشته باشند.

علی خویه استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع

اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش

 
کانال تلگرام بازاریابی و برندسازی کانال تلگرام آکادمی مذاکره کانال آموزش اصول و فنون مذاکره - فن بیان و زبان بدن کانال تلگرام انجمن برند ایران - آموزش برندسازی، روش های برندسازی  

درباره علی خویه

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

*

x

این مطلب را نیز بخوانید

job interview

ارتباط با مشتری

هرچند امروزه بر مدیریت ارتباط با مشتریان (crm) تاکید زیادی صورت می‏گیرد، ...