برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
برندسازی بازاریابی و فروش در صنعت مبلمان و دکوراسیون توسط استاد علی خویه
برندسازی بازاریابی و فروش در صنعت مبلمان و دکوراسیون توسط استاد علی خویه

مهندسی فروش در صنعت ساختمان

مهندسی فروش :
مهندسی فروش در واقع به درگیری و اشتغال فرد متخصص ) مهندس ( در فرآیند فروش اتلاق می شود. در دنیای امروز به دلیل رشد سریع تکنولوژی و نوآوری ها، محصولات پیرامون ما هر لحظه به سمت پیچیده تر شدن گام بر می دارند. امروز، به دلیل تغییرات نسبتاً سریع سلیقه و خواسته مشتریان و همچنین گرایش روزافزون کلیه محصولات به فنآور شدن ) تکنولوژیک تر شدن ،( این نیاز احساس می شود که در هنگام تولید محصولات، مهندسان از نزدیک با مشتریان ارتباط داشته و بدون واسطه، شنوای خواسته های ایشان باشند تا محصولی کاملاً منطبق با نیاز مصرف کننده تولید کنند و همچنین در زمان خرید مشتری مستقیماً، محصول را برایش، تشریح نمایند.
لزوم پیاده سازی مهندسی فروش در صنعت ساختمان
:
یکی از بزرگترین و جذابترین بازارهای حال حاضر دنیا، صنعت ساختمان است. این صنعت نیز با نوآوری ها پ و یشرفت های روزافزون، در حال حاضر بازاری به شدت رقابتی ، پیچیده و چند بُعدی را تشکیل داده است که فعالیت در نآ نیازمند داشتن یک تیم و متخصص حرفه ایست که بتواند کلیه فرآیند را به صورت یکپارچه و آگاهانه پیش ببرد. به همین دلیل بحث مهندسی فروش در این صنعت با هدف یکپارچه کردن ابعاد تخصصی مختلف مانند فنی مهندسی، بازاریابی، مالی و فروش وارد شده است

بازاریابی ملک، مستغلات، واحدهای مسکونی، واحدهای تجاری، برج ها

عوامل موثر بر سود در صنعت ساختمان:
. ۱آسیب شناسی صنعت ساختمان در ایران
. ۲عدم دقت کافی در انتخاب مخاطبان بالقوه
. ۳عدم دقت کافی در انتخاب موقعیت مکانی پروژه
. ۴تعریف کاربری بدون توجه به موقعیت پروژه
. ۵عدم طراحی صحیح به دلیل ضعف طراح یا ضعف کارفرما در دریافت صحیح اطلاعات
. ۶اتخاذ سیاست های تامین مالی و ناصحیح ضعیف به دلیل عدم استفاده از مشاوران حرفه ای
. ۷عدم وجود دقت کافی در تحقیقات بازار
. ۸سیستم های سنتی فروش
. ۹عدم اتخاذ سیاست های صحیح قیمت گذاری و پرداخت
.۱۰عدم وجود مشاوران بازاریابی تبلیغات و حرفه ای و یا هماهنگ نبودن با بخشهای دیگر
.۱۱عدم وجود سیاست های صحیح در پیش فروش پروژه
.۱۲افزایش هزینه به دلیل عدم یکپارچگی سیستم
.۱۳عدم وجود مستند سازی.

 

بازاریابی به عنوان یک اصل قوی در صنعت های مختلف شناخته شده ،که صنعت ساختمان از آن مستثنا نیست.به طوری که بازاریابی یک نوع علم قوی که شامل) مهندسی ، مدیریت و سایر( است ،در کمک به صنعت شناخته می شود.ولی با توجه به مقاومت سنت و تفکرات سنتی در کشور های در حال توسعه مانند کشور ما اجازه خود نمایی به این علم را در صنعت به خصوص صنعت ساختمان نمی دهد.و دلیل کلی تر این مقاومت گذر از دوره صنعتی به دوره الکترونیک می باشد ،که بسیاری از عوام مقاومت خود را در مقابل این تغییر نشان می دهند.در این میان صنعت ساختمان شامل بخش های جزیی تری میباشد که این خود میتواند زمینه قوی را برای پیشبرد اهداف بازاریابی )کمک به رشد اقتصاد،ایجاد اشتغال زایی و….(ایجاد نماید

 

انجام پروژه های بازاریابی ویلا، ساختمان، آپارتمان، ملک، مستغلات، واحدهای مسکونی، واحدهای تجاری، برج ها

بازاریابی ملک، مستغلات، واحدهای مسکونی، واحدهای تجاری، برج ها

 

علی خویه

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

اهمیت بازاریابی و فروش در صنعت ساختمان و صنایع وابسته

بر کسی پوشیده نیست که صنعت ساختمان و صنایع وابسته به آن ...