برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
negotiation 1

۸ نکته برای ارتباط موثر

۸ نکته برای ارتباط موثر

آیا می‌خواهید مردم به حرف شما گوش دهند؟ این موضوع فقط به عنوان‌هایی که مطرح می‌کنید بستگی ندارد بلکه به نحوه بیان کردن شما نیز بستگی دارد. به نظر شما چگونه می‌توان طرف مقابل را ترغیب کرد به حرف شما گوش دهد؟
۸-نکته-برای-اینکه-بهتر-ارتباط-برقرار-کنید

برخی انسان‌ها استعداد خاصی در صحبت کردن دارند، آن‌ها می‌توانند سر صحبت را به‌خوبی باز کنند و تا پایان مذاکره به‌خوبی با شما صحبت کنند. برای این افراد خیلی فرقی نمی‌کند آن‌ها در خیابان باشند یا کافی‌شاپ یا… و همچنین تفاوت زیادی ندارد که طرف مقابلشان مدیر باشد یا مشتری یا یک غریبه، آن‌ها می‌توانند به‌راحتی در همه جا با هرکسی ارتباط کلامی داشته باشند و با آن‌ها گرم بگیرند؛ اما چگونه این افراد موفق به برقراری ارتباط با هر قشری می‌شوند؟ افراد موفق، در مذاکره کردن مهارت خاصی دارند و برخی از آن‌ها این مهارت را یاد گرفته‌اند؛ بنابراین شما هم می‌توانید یاد بگیرید چگونه سر صحبت را باز کنید و موفق به اداره صحبت هایتان طی مذاکره شوید.

شروع: ارتباط برقرار کنید.

۱- دوستانه باشید.

لبخند بزنید. این کار شاید به نظر ساده برسد ولی شما از نتیجه این کار متعجب خواهید شد.

۲- مشاهده‌گر باشید.

از زبان بدن طرف مقابل برای ارتباط با او استفاده کنید. همچنین زمانی را برای شروع صحبت کردن انتخاب کنید که فرد مورد نظر شما به چیز خاص دیگری متمرکز نیست.

اواسط مذاکره:

۳- محتاط باشید

یک سؤال عمومی کوتاه بپرسید که جواب آن بله یا خیر باشد. سپس بر مبنای مشاهده خود از زبان بدن طرف مقابل شروع به صحبت در مورد موضوع خاصی کنید. همچنین شکایت کردن از اوضاعی خاص بهترین روش برای شروع صحبت است. مثلاً در مورد اینکه چقدر خدمات فلان مکانی بد است یا غیره صحبت کنید. چند دقیقه بعد شما شاهد شکایت‌های مختلفی از آن فرد در همین زمینه خواهید بود.

 

مشاور فروش

 

 

۴- خود را با آن‌ها تطبیق دهید.

در مورد چیزی‌های مرتبط صحبت کنید. صحبت در مورد چیزی که قابل مشاهده نیست کمی گیج‌کننده است. اگر روی میز آن‌ها کاتالوگ خاصی وجود دارد سعی کنید طرف مقابل را به آن سمت هدایت کنید و در مورد آن کاتالوگ صحبت کنید.

۵- آرام باشید

هر مذاکره‌ای می‌تواند لذت‌بخش باشد. در طی مذاکره آرام باشید و به خاطر داشته باشید هدف شما از مذاکره برقراری ارتباط است نه ایجاد تنش و دعوا.

۶- مراقب باشید

اگر متوجه شدید که مذاکره یک‌طرفه است و فقط شما دارید صحبت می‌کنید، یک سؤال بپرسید. به جای انتشار ایده‌هایتان سعی کنید تمرکز خود را روی این موضوع که طرف مقابل چه نظری دارد تمرکز کنید.

پایان: برای برقراری ارتباط، فرصت مجدد ایجاد کنید.

۷- آگاه باشید

ارتباط یا عدم ایجاد ارتباط را تشخیص دهید. اگر مذاکره کمی طول کشید این به این معناست که ارتباط دوطرفه وجود دارد و شما توانسته‌اید با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید. اگر مشخص شد یکی از دو طرف علاقه خاصی به ادامه مذاکره ندارد خیلی مؤدبانه مذاکره را به پایان برسانید.

۸- خوش برخورد باشید

مؤدبانه مذاکره را پایان دهید. کارت ویزیت خود را به طرف مقابل بدهید و بگویید خوشحال می‌شوید اگر او با شما تماس بگیرد. برای مذاکراتی که دیگر ادامه نخواهد داشت بگویید “از صحبت کردن با آن‌ها خوشحال شدید”

مذاکره برای بسیاری از افراد یک مهارت یاد گرفتنی است؛ بنابراین اگر مذاکره کننده خوبی نیستید با به کار بردن نکات بالا حرفه‌ای شوید.

علی خویه استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع

اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش

 
کانال تلگرام بازاریابی و برندسازی کانال تلگرام آکادمی مذاکره کانال آموزش اصول و فنون مذاکره - فن بیان و زبان بدن کانال تلگرام انجمن برند ایران - آموزش برندسازی، روش های برندسازی  

درباره علی خویه

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

*

x

این مطلب را نیز بخوانید

business marketing khooyeh (1)

ویژگی های یک فروشنده حرفه‌ای

فروشندگی حرفه‌ای ، امری ضروری و مایه حیات هر شرکتی است که ...