برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

فرآیند برندسازی شهری

باید ها و نباید ها در فرآیند برندسازی شهری

برندسازی شهری چارچوب و ابزاری برای ایجاد تمایز، تمرکز و سازماندهی مشخصه های برتر و رقابتی یک شهر فراهم می آورد که البته باید ریشه در واقعیت ها داشته باشد. از آنجا که شهر ها برعکس محصولات، صاحب و متولی مشخصی ندارند، چالش های برندسازی شهری، متنوع تر و پیچیده تر است.

 فارغ از اینکه چه مدلی را برای تدوین وپیاده سازی برند شهری انتخاب کنیم، الزاماتی وجود دارد که مدیران و طراحان برند شهری باید به آنها پایبند باشند. در این نوشتار لیستی از باید ها و نبایدهای برندسازی شهری را فهرست می کنیم تا در طراحی و پیاده سازی فرآیند، یادآور نکاتی راهبردی برای مدیران پروژه باشد.

بایدهای برندسازی شهری

– جلب حمایت و پشتیبانی مقامات ارشد دولتی و شهرداری.

– واقیعت گرایی در بیان یافته ها و پنهان نکردن ابعاد نامناسب هویت شهری.

– در نظر گرفتن بودجه لازم برای تأمین مالی هزینه های پروژه در مراحل مختلف.

– پافشاری بر پیاده سازی هویت برند شهری در ارتباطات و بازاریابی شهر مورد نظر.

– انجام متوالی و منظم ممیزی برند برای حصول اطمینان از همراستایی و اثربخشی فعالیت ها.

 – اطمینان از اینکه همه ابعاد شهر، به عنوان یک موجودیت زنده و پویا شناسایی و بررسی شده است.

– ارتباطات مستمر با ذی نفعان و القای این حس که آنها جزئی از پروسه هستند و نه نظاره گر صرف.

– درنظر گرفتن اینکه برندسازی یک فعالیت بلندمدت است و برنامه های کوتاه مدت تنها در مسیر جزئی کردن اهداف بلندمدت طراحی می شوند.

– در نظر گرفتن همه ذی نفعان و میزان تأثیر گذاری آنان. (کسب و کارها، مدیران شهری، سازمان های هنری و ورزشی، ساکنان و دولت مرکزی) با برنامه ریزی و ارتباطات مؤثر باید مشارکت همه ذی نفعان را جلب کرد.

– تشکیل تیم راهبری از نمایندگان شهرداری، شورای شهر، سازمان گردشگری و نمایندگان کسب وکارها و معتمدان محلی. همچنین یک تیم مشاوره شامل متخصصانی از علوم اجتماعی، مدیریت شهری، مدیریت پروژه و برندسازی در کنار تیم راهبری باشند.

نبایدهای برندسازی شهری

– جایگزین نکردن تبلیغات شهری با برند سازی شهری. برندشهری با تجربه و احساس قوام می یابد و باید بر واقعیات استوار باشد درحالی که برنامه های تبلیغی اغلب آمیخته با اغراق است.

– حذف گروهی از ذی نفعان در تدوین و پیاده سازی برندسازی شهری

– خلاصه کردن و تقلیل سند هویت برند شهری در لوگو و شعار برند شهری

– بالابردن انتظارات ذی نفعان از نتایج و آثار برندسازی شهری

– اجرای کمپین های تبلیغاتی پرهزینه و سطحی

– به کارگیری افراد خودمحور و انتقادناپذیر در کمیته های راهبردی و مشورتی

– تعجیل برای کسب نتایج و خروجی های مورد انتظار

– متوقف ماندن برای پاسخ به منفی بافان که در همه مراحل به آنها برمی خوریم

– تأکید بر کسب نتایجی که منطبق بر واقعیت نیست. مثلا انتخاب شعاری ورزشی برای شهری که هویت رقابتی آن در حوزه فناوری است.

– پیشروی فرآیند بر پایه تصورات مبهم از برندسازی. باید تفکیک بین بازاریابی و تبلیغات برای شهر و برندینگ شهری برای متولیان امر کاملا شفاف باشد.

منبع: روزنامه ی فرصت امروز | نویسنده مهدی ترکمان

علی خویه استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع

اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش

 
کانال تلگرام بازاریابی و برندسازی کانال تلگرام آکادمی مذاکره کانال آموزش اصول و فنون مذاکره - فن بیان و زبان بدن کانال تلگرام انجمن برند ایران - آموزش برندسازی، روش های برندسازی  

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

*

code