برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

نقش هدایای تبلیغاتی در فروش

هدایای تبلیغاتی برند شما را محبوب می کنند| اهدای جوایز و برگزاری قرعه کشی ها

همه  ما عاشق دریافت هدیه هستیم و تخفیف و هدایایی که دریافت می کنیم، حال مان را خوش می کند! همین حس است که بازاریابان را به سمت تهیه و تدارک هدایای تبلیغاتی می برد.

آیا می دانید هدایای تبلیغاتی چیست و چه تأثیری بر جلب مشتری دارد؟ قبول کنید که همه  ما عاشق دریافت هدیه هستیم. تخفیف و هدایایی که دریافت می کنیم، حال مان را خوش می کند. همین حس است که بازاریابان را به سمت تهیه و تدارک هدایای تبلیغاتی می برد. آنها از احساس ما نسبت به هدایای تبلیغاتی بهره می برند و کاری می کنند که بیشتر درباره  محصول و برندشان صحبت کنیم.

به گزارشchetor، فرقی نمی کند که بازاریاب سایت معتبر آمازون باشید یا این وظیفه را در فروشگاه خواروبارفروشی عهده دار هستید، در هر حال باید بدانید هدایای تبلیغاتی چیست و به کمک آنها افزایش فروش و جذب مشتریان تازه داشته باشید.

هدایای تبلیغاتی قبل از فروش

وقتی شرکت های مختلف برای نخستین بار محصولی تازه را روانه  بازار می کنند، معمولا نمونه هایی از محصول را به طور رایگان در اختیار مشتریان قرار می دهند. فرقی نمی کند که این محصول جدید پیتزا باشد یا عطر، این ایده برای تمام محصولات مصرفی اجرایی است.

واقعیت این است که همه  ما محصولات رایگان را دوست داریم و وقتی شرکت ها در قالب هدایای تبلیغاتی، محصولی را رایگان در اختیارمان می گذارند، برای یک بار هم که شده آن را امتحان می کنیم. اگر خوش مان بیاید مصرف و خرید را تکرار می کنیم و اگر نه، دور آن را خط می کشیم.

پس این فکر بازاریابان در اهدای تبلیغات قبل از فروش بسیار هوشمندانه است. شرکت ها معمولا هدایای تبلیغاتی شان را در اختیار مشتریانی که هدف گذاری کرده اند، قرار می دهند. این مشتریان در فروشگاه های مقصد و مورد نظر بازاریابان مشغول به خرید هستند و با اهدای نمونه  رایگان و سایر انواع هدایای تبلیغاتی با محصولات آشنا می شوند.

بسته های کاملا رایگان از محصول

در بعضی محدوده های زمانی، برخی فروشگاه ها مانند آمازون، بسته ای رایگان از محصولات مانند کتاب به مشتریان پیشنهاد می کنند. شاید به نظر برسد که این پیشنهاد پیش از آنکه تبلیغی برای فروش بیشتر باشد، باعث ضرر ناشر، نویسنده و سایت می شود، ولی باید بگوییم که اصلا این طور نیست.

تجربه نشان داده است که چنین ترفند تبلیغاتی ای موجب می شود تا مخاطبان با مطالعه  بسته  رایگان درباره  سایر آثار نویسنده کنجکاو شوند و به دنبال تهیه محصولات بیشتری باشند. این علاقه  شکل گرفته در مخاطب، درنهایت باعث می شود مشتریان به سمت خریدهای بعدی و بعدی پیش بروند.

برای مثال در آمازون این شیوه از هدایای تبلیغاتی معمولا برای کتاب های پرفروش انجام می شود و مخاطبان به دلیل جاذبه  این آثار حتی پس از خروج شان از حالت هدیه و رایگان، آن را می خرند.

فروش کالای جانبی

گاهی  اوقات نیز شرکت ها با ارائه  بن تخفیف یا کالاهایی به شکل نمونه و رایگان، باعث جذب مشتری به سمت فروشگاه ها می شوند. وقتی مخاطب با پای خودش به فروشگاه بیاید، کارکنان بخش فروش به آنها محصولات دیگری را نیز پیشنهاد می کنند و مشتریان را با اقلام مرتبط دیگر آشنا می کنند.

مثلا فروشگاهی که به مشتریان بن تخفیف خرید لوسیون خاصی را پیشنهاد می دهد با حضور مشتری برای دریافت این هدیه تبلیغاتی در فروشگاه، پیشنهادهای متنوع دیگری نیز در اختیارش می گذارد یعنی به کمک هدایای تبلیغاتی، بازاریابان اقدامی مهم را به ثمر می رسانند؛ باز کردن پای مشتری تا آخرین مقصد فروش.

افزایش حسن شهرت

با استفاده از برگزاری کمپین های تبلیغاتی و اهدای جوایز و هدایا در شکلی عام و گسترده، شرکت ها حسن شهرت پیدا می کنند. همه درباره  آنها صحبت خواهند کرد و بر سر زبان ها خواهند افتاد. باید بدانید که هدایای تبلیغاتی چیست و چگونه باید فرآیندهای آن را مدیریت کنید.

اهدای جوایز، تخفیف ها و… در قالب حمایتگری برنامه های تلویزیونی و رادیویی و… باعث افزایش روزافزون شهرت برند می شود.

نکات تامل برانگیز

– اگر بدانید هدایای تبلیغاتی چیست و چه کمکی به شما می کند، به یاری آن شبکه های ارتباطی خود را با مخاطب گسترده خواهید کرد و می توانید از طریق شبکه های اجتماعی این تداوم رابطه را تضمین کنید.

– به کمک هدایای تبلیغاتی می توانید با مخاطبان و مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید و برای ادامه  ارتباط و تعامل روی آنها حساب کنید.

– هدایای تبلیغاتی در عین حال که روشی بسیار مؤثر در جذب مخاطب هستند، هزینه  اندکی دارند و مدیریت فرآیند پیشبرد اقدامات بازاریابی لازم برای آنها بسیار ساده و قابل پیش بینی است.

– هدایای تبلیغاتی باعث می شوند حول وحوش محصول تان هیجان و تبلیغات صورت بگیرد. مخاطب از آن به  هیجان می آید و بر سر زبان ها می افتید.

– علاوه بر جذب مخاطبان، هدایای تبلیغاتی می توانند روش مناسبی برای قدردانی از مشتریان و همراهان برند و محصول تان باشد.

– برخلاف سایر روش های تبلیغاتی و بازاریابی، ساختار این نوع بازاریابی در فروش بسیار ساده است و لزومی به صرف وقت و دانش ویژه ای ندارد.

– همه از دریافت هدیه و جایزه و از آن مهم تر برنده شدن در قرعه کشی و… لذت می برند. پس با اهدای جوایز و برگزاری قرعه کشی ها می توانید نقش مهمی در ایجاد جاذبه و هیجان میان مخاطبان تان داشته باشید.

– با دادن هدایای تبلیغاتی میان مشتریان تان حرف و ارتباطی مشترک ایجاد خواهید کرد و آنها را به هم پیوند می دهید. با این کار شبکه تعاملات شما با مشتریان بزرگ و بزرگ تر خواهد شد.

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

۸ استراتژی فروش B2B

نگاهی به ۸ استراتژی فروش B2B بر کسی پوشیده نیست که فروش ...