نگاهی به ۸ استراتژی فروش B2B بر کسی پوشیده نیست که فروش به کسب و کارهای دیگر، مهارت های خاص خودش را می طلبد. اگر فروش B2B را همان گونه که هست نبینید، هرگز نمی توانید در آن موفق شوید. فروش B2B فروشی در میزان بالاست که در مقایسه با فروش مستقیم به مشتری، مستلزم رویکردی کاملاً جدید است. به گزارش سایت chetor زمانی که فروش B2B به درستی انجام شود، می تواند به شدت سودآور و فوق العاده باشد. هشت استراتژی فروش که در ادامه بیان می شوند، توصیاتی کاربردی از متخصصانی هستند که به طور دائم فروش های ...
ادامه متن »الگو های بازاریابی برندهای بزرگ
برندهای بزرگ در عرصه بازاریابی از چه الگوهایی پیروی می کنند؟ / بازاریابی به وسعت جهان به لطف اینترنت و شبکه های اجتماعی دسترسی به مخاطب جهانی دیگر نیازمند صرف هزینه های گزاف نیست. این امر به معنای خروج انحصاری مخاطبان جهانی از دست برندهای بزرگ و اولویت برنامه هدفمند است. در واقع امروزه عرصه بازاریابی روی تمامی برندها با ایده های خلاقانه باز است. اکنون آنچه تفاوت ها را رقم خواهد زد، ایده برتر است. در ادامه به بررسی سازوکار بازاریابی برخی برندهای معتبر خواهیم پرداخت. آشنایی با نحوه بازاریابی جهانی نیازمند کسب آگاهی در زمینه های مختلف است. ...
ادامه متن »برنامه استراتژیک بازاریابی و فروش
استراتژی شناسایی بازار هدف مانند مشتریان هدف، همکاران، شرکت، رقبا و شرایط و تعریف پیشنهاد ارزشی ارائه شده به مشتریان هدف، همکاران و شرکت استراتژی فروش و بازاریابی طرح ها و ایده های شرکت را به ارزش های اقتصادی تبدیل میکند .و نشان میدهند که یک شرکت چگونه با تعیین کردن جایگاه خود، در زنجیره ارزش کسب درآمد میکند. این استراتژی با طرح چند سوال اساسی باید شناسایی شود: • مشتری کیست؟ • ارزش و خواسته مشتری چیست؟ • چگونه میتوان ارزش لازم را با هزینهای مورد قبول به مشتری ارائه کرد؟ • چگونه میتوان حاشیه امنیت مطمئنی در برابر ...
ادامه متن »استراتژی فروش(strategy sales )
بررسی انواع فروش و ارائه پیشنهاد و استراتژی فروش(strategy sales ) در این قسمت از مطالعات، به بررسی و ارائه برنامه های فروش و بازاریابی می پردازیم .به طور مختصر باید گفت استراتژی یعنی مشخص نمودن یک سری اقدامات از قبل تعیین شده و مشخص کردن منابع مورد نیاز آن جهت رسیدن به اهدافی که باز هم از قبل مشخص شده است .در واقع چه می خواهیم، به کجا می خواهیم برویم و به چه روش هایی . اکثر شرکتها زمان کافی را برای بررسی تمام عوامل مؤثر در فروش خود صرف نمیکنند و تلاش نمیکنند که اشتباهاتشان را جست ...
ادامه متن »مراحل تدوین برنامه استراتژیک برای شرکت
با توجه به اینکه هدف تدوین استراتژی می باشد لذا فرآیند تدوین استراتژی مورد بررسی قرار می گیرد و یادآور می شود که تعیین استراتژی فرآیندی دارد که مراحل آن عبارت است از تعیین ماموریت بنگاه، بررسی برای تعیین نقاط قوت و ضعف داخلی همین طور فرصت ها و محدودیت های بیرونی تحلیل عوامل کلیدی داخلی و خارجی اهداف میان برد و استراتژی های شرکت و . . . . استراتژی ها بایستی با توجه و استفاده هر چه بیشتر از نقاط قوت داخلی، کنار زدن نقاط ضعف، بهره گیری از فرصت های بیرونی کلیدی و احتراز از محدودیت های ...
ادامه متن »ارتباط و تعامل میان واحدهای بازاریابی و فروش
ارتباط و تعامل میان واحدهای بازاریابی و فروش ارتباط میان واحدهای بازاریابی و فروش و جنبه های مختلف آن تا کنون مورد توجه بسیاری از پژوهشگران قرار گرفته است. برخی پژوهشگران، پیش نیازها و پیامدهای این ارتباط را مورد بررسی قرار داده اند برخی دیگر بر جنبه های فرهنگی که میتواند بر کیفیت این تعامل تاثیر داشته باشد، تمرکز کرده اند. تعداد کمی از مطالعات هم این واقعیت را تبیین کرده اند که ضعف هماهنگی و عدم همکاری بین این دو واحد در سازمان منجر به بی ثباتی و ناهماهنگی بین استراتژیهای بازاریابی ، فرآیندهای مدیریت فروش و فعالیتهای نیروی ...
ادامه متن »طرح ریزی و برنامه ریزی استراتژی سازمان و شرکت
طرح ریزی و برنامه ریزی استراتژی سازمان و شرکت
ادامه متن »ایجاد مزیت رقابت و استراتژیهای سازمانی
مایکل پورتر، استاد دانشکده تجارت دانشگاه هاروارد و از صاحبنظران حوزهی رقابت و استراتژیهای سازمانی است. در این نوشته کتاب «مزیت رقابتی» پورتر مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. مایکل پورتر در کتاب «مزیت رقابتی» خود توجهاش را از یک دیدگاه صنعت محور به دیدگاه شرکت محور تغییر میدهد. نویسنده مدلی را برای استراتژی سازمانی معرفی میکند که به طور مستقیم از اقتصاد صنعتی ریشه میگیرد. در اقتصاد، شرایط و مشخصات یک بازار و یا صنعت را عرضه و تقاضا تعیین میکند. مدل «ساختار، رفتار،کارایی» در اقتصاد صنعتی، بیان میکند که ساختار صنعت بر اساس شرایط تعیین میشود. بنابراین ...
ادامه متن »بررسی استراتژی تمایز پورتر
بررسی تأثیر عملکرد استراتژی تمایز پورتر بر عملکرد سازمانی از طریق بسته بندی کالاها در شرکت های مواد غذایی آستان قدس رضوی چکیده امروزه رقابت گسترده موجود در بازار،شرکت ها را ناگزیر از بکارگیری استراتژی هایی جهت رویارویی با این رقابت نموده است. بدون شک بکارگیری این گونه استراتژی ها نه تنها از تأثیر قابل ملاحظه ای بر بسته بندی کالاها به عنوان بخشی از محصول شرکت ها برخوردار است، بلکه این امرمتعاقباً بر عملکرد شرکت ها نیز تأثیر گذار است. هدف از این تحقیق پیمایشی، بررسی اثر استراتژی پورتر بر عملکرد سازمانی از طریق بسته بندی کالاها بوده ...
ادامه متن »مهندسی فروش
مهندسی فروش فرایند مهندسی فروش اولین بخش از مراحل ارتباط با مشتری است . این بخش با در اختیار گرفتن نیروی کارشناسی مجرب و توان تخصصی و فنی ،پاسخگویی به نیازهای طرح شده از جانب مشتریان را از طریق مراحل زیر در دستور کار خود دارد : دریافت درخواست واعلام نیازمشتری ازطریق درخواست شفاهی،کتبی یا اعلام مناقصه . برقراری تماس اولیه بامشتری، بررسی درخواست وتشکیل تیم کارشناسی مسؤول مشتری . مراحل اصلی مهندسی فروش: ۱- تعیین مشتریان واجد شرایط : که به مفهوم مشتری یابی است و مشتریان بالقوه و واجد شرایط را نشان می کند.برای فروش هر ...
ادامه متن »