محققان و نظریهپردازان برنامهریزی استراتژیک در سازمانها، از دهههای گذشته تاکنون، ایجاد ارکان جهتساز برای یک برنامهریزی استراتژیک موثر را ضروری میدانند، ولی نکته مهم وجود تفاوتهای ماهوی آن با سالهای نه چندان دور است. در پارادایم جدیدی که فضای کسبوکار در شروع هزاره سوم به سازمانها تحمیل کرده است، نیاز به سطح بالاتری از ارکان جهتساز به روشنی احساس میشود، که درصورت عدم توجه به آن قابلیت استراتژیهای تدوینشده را به چالش میکشد. ارکان جهتساز چیست؟ ارکان جهتساز مشخصه غالب مکاتب با مفاهیم پارادایم تجویزی و رویکردهایی است که به نظام برنامهریزی و مدیریت استراتژیک نگاه فرآیندی ...
ادامه متن »اصول بازاریابی استراتژیک
رکن اول : تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاریهای گذشته و آتی . در این مرحله ، شرکت باید تصمیم بگیرد که کدامیک از سرمایه گذاریهای گذشته را تقویت کند و یا به همان شکل نگاه دارد و از کدامیک صرفنظر کند. در مورد سرمایه گذاریهای آتی نیز در این مرحله تصمیم گیری می شود .دلیل این کار عدم وجود اعتبارات و امکانات مالی کافی در شرکتها و ضرورت استفاده بهینه از منابع در دسترس است . رکن دوم : تخمین سود بالقوه آتی شرکت : استفاده صِرف از روند گذشته برای تخمین آینده ، دیگر کاربرد وسیعی ندارد و ...
ادامه متن »تله های استراتژی
ممکن است تلههای استراتژی به نحو فریبندهای ظاهری ساده داشته باشند، اما مدیران اجرایی را بارها به اشتباه میاندازند. در اینجا به شما میگوییم که بهمنظور اتخاذ تصمیمات هوشمندانهتر و خلق ابتکارات مشتری محور، باید مراقب چه نکاتی باشید تا از این تلهها در امان باشید. تا به حال چند فرضیه اشتباه را پذیرفتهاید که شما را به سوی اتخاذ تصمیمات نادرست سوق دادهاند؟ نگران نباشید شما تنها نیستید. اکثر افراد به یک دیدگاه وسیعتر نیاز دارند. چارچوبهای استراتژی شیوهای برای درک این موضوع هستند که چرا ما برخی از کارها را انجام میدهیم؟ چرا برخی از مشتریها ظاهرا ...
ادامه متن »بازاریابی «شخص به شخص»
دراین مقاله با ۳ کارشناس بازاریابی، در مورد ضرورت بازاریابی شخص به شخص(Person to Person) در عصر دیجیتال امروز مصاحبهای صورت گرفته است،که در ادامه میخوانید. در عصر رسانههای اجتماعی، موفقیت یک برند ممکن است با شمارش هزاران یا میلیونها طرفدار یا دنبالکننده آنها در شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر سنجیده شود. دراین شرایط به نظر میرسد که فکر کردن در مورد ملاقات افراد به صورت رو در رو، عجیب باشد. اما با وجوداین، اکسپوها یا نمایشگاههای تجاری به آرامی در حال بازگشت و بازسازی خود هستند و تعداد تسهیلکنندگاناینگونه رویدادهای زنده نیز رو به افزایش است. دراین مقاله ...
ادامه متن »همه چیز درباره ی بازاریابی
۱- چه رویکردهای عمدهای را باید در آینده در نظر بگیریم؟ چشمانداز اقتصادی به شکلی اساسی به وسیله فناوری و جهانیسازی دگرگون شده است. اکنون شرکتها هرجا که باشند میتوانند با هر جای دیگری رقابت کنند و از این بابت باید ممنون اینترنت و تجارت رایگان ایجاد شده از سوی آن باشند. مهمترین نیروی اقتصادی رقابت افراطی است، شرکتها قادرند کالاهایی بیشتر از آنچه میتوانند بفروشند تولید کنند و در نتیجه فشار زیادی بر بخش قیمتگذاری وارد میشود. این مساله همچنین باعث میشود که تفکیکپذیری بیشتری را اعمال کنند. با وجود این بسیاری از این تفکیکپذیریها روانی است نه واقعی ...
ادامه متن »استراتژی های افزایش فروش
افزایش تقاضا تلاشی برای افزایش قیمت و تقویت برند است. الماس را در نظر بگیرید که از کربن به وجود آمده و بسیار کوچک است اما هر فردی علاقه به این جسم کوچک و فریبنده دارد و صرفنظر از قیمت بالا، تقاضای برای آن بسیار زیاد است. یکی از دلایل ارزشمندی الماس، محدود بدون منابع و تامین کنندگان آن است. الماس خیلی هم کمیاب نیست اما به اندازهای هم نیست که در سوپر مارکت فروخته شود. شرکتهای تامین کننده الماس با نگهداشتن الماس و تزریق تدریجی این سنگهای قیمتی ، بازار را تشنه خرید الماس نگهداشته و عرضه را زیر ...
ادامه متن »شروع عملیات بازاریابی و فروش
نویسنده: پیتر جونز مترجم: غلامرضا کیامهر شما همچنین نیازمند ایجاد برند و هویت برای کسب و کار خود و تهیه طرح جزئیات بازاریابی برای یک سال آینده هستید و باید به برآورد هزینه و درآمدی که در آن بازه زمانی به دست خواهید آورد، بپردازید. متاسفانه طی سالیان گذشته من بارها با کارآفرینانی سروکار داشتهام که بدون داشتن طرح و نقشه لازم برای بازاریابی از من دعوت به سرمایهگذاری روی ایده خود کردهاند. کاملا طبیعی است که هیچ سرمایهگذاری حاضر به همکاری با چنین کارآفرینانی نمیشود. آنها موضوع بسیار مهم بازاریابی را که شیشه عمر هر کسب و کار محسوب ...
ادامه متن »۵اصل مهم بازاریابی
اکثر بازاریابانی که از استراتژی بازاریابی محتوا استفاده میکنند، از عدم موفقیت خود شکوه دارند. در برخی از موارد هم فرآیند به گونهای است که به ماهیت بازاریابی محتوا به دیده شک و تردید نگریسته میشود. اما این پرسش مطرح است که اگر بازاریابی محتوا شیوهای است نوین و توسعه یافته به طوری که بیش از ۹۰ درصد صاحبان کسبوکار از آن استفاده میکنند، چرا برخی آن را شیوهای بیاثر و ناکارآمد میدانند؟ آنطور که مشخص است، این روش از بازاریابی، شیوهای نیست که در همه جا شکست خورده باشد. این تحلیل افراد بوده که آن را روشی ناکارآمد جلوه ...
ادامه متن »فروش حرفه ای
بخش دوم ۵٫ بهطور منظم و صادقانه، نتایج بهدست آمده را اندازه گیری کنید. معمولا فروشندگان معمولی، تحمل حقایق را ندارند. آنها از اینکه نتایج عملکرد کاری ماه گذشته خود را مرور کنند به شدت طفره میروند، مگر آنکه در آن ماه عملکرد فروش خوبی داشته باشند! اما فروشندگان فوق حرفهای به خوبی میدانند که راز موفقیت فروش در مرور اعداد –چه خوب و چه بد-است، چرا که اعداد همیشه چیزی برای یادگیری در درون خود دارند. فروش شما صعودی است؟ این خیلی خوب است. اکنون باید کاری کنید که این عملکرد را حفظ کنید و آن را توسعه دهید. ...
ادامه متن »بهبود و توسعه ی استراتژی های بازاریابی
قصد دارید شروع دوبارهای برای بازاریابی شرکت خود داشته باشید. این خیلی عالی است! اما اگر تصمیم به کسب نتایج بهتری نسبت به گذشته دارید، نیاز است رویکردهای متمایزی اتخاذ کنید. در این نوشتار مجموعهای از اقدامات برای بهبود و توسعه راهبردهای بازاریابی ارائه میشود: ۱) برای موفقیت در بازاریابی منابع کافی اختصاص دهید یکی از مهمترین موارد اثرگذار بر موفقیت راهبردهای بازاریابی، تخصیص منابع مناسب برای آن است. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی منابع (کارکنان و پول و…) برای رسیدن به اهداف تعیین شده اختصاص دادهاید. اندازه بودجه بازاریابی به میزان دسترسی شما به منابع ...
ادامه متن »