مشتری مداری و CRM

زنجیره خدمت به مشتری

دغدغه مشتری‌مداری مهم‌ترین عامل موفقیت در هر موسسه‌ای است، مشتری بزرگ‌ترین سرمایه هر موسسه‌ای است. مشتری همه حقوق، دستمزد و مزایای ما را می‌پردازد. تحقیقات جهانی نشان می‌دهد که موفقیت در برخورد با مشتری و رضایت مشتری و ارباب رجوع یکی از رازهای تعالی سازمان است. در سازمان با دو نوع مشتری روبه‌رو هستیم: مشتریان برون سازمانی که از خدمات و محصولات سازمانی استفاده می‌کنند و مشتریان درون سازمانی که همان کارکنان سازمان هستند. لذا مشتری کسی است که محصول یا خدمتی برای تحویل به او فراهم می‌شود. هر فردی در یک سازمان مشتری است و خود او هم مشتریانی ...

ادامه متن »

رضایت مشتری برای توسعه ی محصول

مشتریان امروزه انتظار عرضه مداوم محصولات جدید و باکیفیت‌تری را از شرکت‌ها دارند. نتایج مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ نشان می‎دهد که ۸۴درصد مشتریان به کسب‌وکارهای نوآور علاقه و گرایش دارند.متاسفانه، بسیاری از شرکت‌ها از پاسخگویی به انتظارات مشتریان خود ناتوان هستند. بر اساس بررسی‎هایی که در مدرسه کسب‎وکار هاروارد صورت گرفته است، بیش از ۹۵ درصد از محصولات نوآورانه که به بازار راه پیدا می‌کنند، با شکست روبه‌رو می‎شوند. به‌نظر شما چرا بسیاری از شرکت‎ها در توسعه نوآوری شکست می‌خورند؟ با توجه به گستردگی اطلاعات موجود در دسترس رهبران کسب وکار، آیا کسب وکارها نباید از توان پیش‌بینی خواسته‎ها و ...

ادامه متن »

شناخت نیاز مشتریان؛ اولین قدم مشتری مداری

سازمان‌ها برای تضمین بقا و حفظ منافع خود، همواره در پی تداوم مراجعات مشتریان و افزایش تعداد آنها هستند. تکرار مراجعات افراد به یک سازمان در قالب مشتری، بیانگر افزایش درآمد سازمان است و این امر با تکیه بر مشتری مداری قابل دسترسی است. این مقاله می‌کوشد با شناسایی عوامل موثر بر تکرار مراجعات مشتریان به یک سازمان، راهکارهایی عملی برای تحقق این امر ارائه نماید. زندگی اجتماعی و جامعه متراکم انسان‌ها ایجاب می‌کند که نیازهای گوناگون هر فرد از طریق مراجعه به دیگر گروه‌های انسانی تامین شود. این نیازها به بخش‌های متعددی از قبیل خوراک، پوشاک، مسکن، خدمات فرهنگی، ...

ادامه متن »

انتظارات مشتری

انتظارات مشتری توقعاتی است که به طور حتم به آن نیاز ندارد، ولی برآورده شدن آن، احساس خوشایندی در او ایجاد می‌کند که پایداری رابطه را سبب می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد که جلب رضایت مشتریان با تامین انتظارات آنها رابطه مستقیم خواهدداشت. به طور کلی می‌توان انتظارات مشتریان را به دو گروه دسته‌بندی کرد: ۱- انتظارات مرتبط با کالا و خدمات از آنجایی‌که مشتریان یک سازمان را اقشار و گروه‌هایی با فرهنگ‌های مختلف تشکیل می‌دهند، در مواجهه با این گروه‌ها توجه به اعتقادات همه آنها، اصلی خدشه‌ناپذیر است. اقداماتی از قبیل رعایت محرمات برای برخی مشتریان، مانند: ذبح شرعی ...

ادامه متن »

وفاداری مشتری؛ یک مزیت اقتصادی

درحالی‌که ممکن است عوامل متعددی برای این عدم موفقیت وجود داشته باشد، مطالعات نشان می‌دهند این امر ناشی از وجود شکافی قدیمی و گریزناپذیر میان احساسات و عملکرد است. وفاداری کامل در واقع نشان‌دهنده احساس مثبت مشتریان نسبت به خدمات یا محصولات شرکت یا سازمان شما است. در حقیقت مشتری تمایل به تعامل بیشتر با سازمان، استفاده از خدمات و حتی در میان گذاشتن تجارب خود در این خصوص دارد؛ اما سود اقتصادی این وفاداری تنها در صورتی قابل لمس است که احساسات عملی شوند و سازمان و شرکت شما واکنش و سیاست مناسبی را برگزیند. به‌طور خلاصه می‌توان گفت ...

ادامه متن »

برنامه وفاداری مشتریان

برنامهٔ وفاداری مشتریان، روشی در بازاریابی هست که موجب ارتقاء شخصیت حقیقی و اعتباری مشتری می‌شود و درنهایت به تکرار خرید مشتری منتهی می‌شود. برنامه وفاداری مشتریان سالهاست که به یکی از روش‌های ثابت و پرکابرد جهت افزایش دفعات مراجعه خریدار به محل خرید تبدیل شده و از همین رو بسیاری از مراکز فروش کالا به استفاده از آن روی آورده‌اند. تعریفبرنامهٔ وفاداری مشتریان وفاداری واژه‌ای مثبت است. وفاداری، اصولاً دو طرفه و مبتنی برهمکاری است. در بیشتر موارد وفاداری به مردم، شرکتها، و محصولات نسبت داده می‌شود. ولی وقتی که وفاداری در رابطه با مشتری مطرح می‌شود، تعریف سنتی، ...

ادامه متن »

دوره ی آموزشی تکنیک های و مهارت های پخش و توزیع مویرگی

دوره ی آموزشی تکنیک های و مهارت های پخش و توزیع مویرگی مدرس : علی خویه ۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸۱۸سال تجربه ی اجرایی در پخش و توزیع مویرگی مولف و مترجم اولین کتاب حوزه پخش و توزیع و مدیریت استراتژیک توزیع و پخش مویرگی   استراتژی های نوین پخش ، ویزیت و فروش مویرگی در بازار پرتنش  دوره ی مدیریت توزیع و لجستیک اصول تخصصی سهم بازار ( راهکار های نفوذ در بازار و افزایش سهم بازار ) روانشناسی مشتری در پروسه ویزیت ( فروش و فاکتور گیری )  اصول پرزنتیشن محصولات و سبد پخش  دوره ی آموزشی مدیریت ارتباط با مشتری و سنجش ...

ادامه متن »

عوامل موثر در خرید خریدار

جذب مشتری

عوامل مؤثر بر تصمیم‌گیری خرید: (چه چیزهایی در خرید تأثیر می‌گذارد) عوامل اجتماعی و فرهنگی؛ ۲٫ عوامل موقعیتی؛ ۳٫ عوامل روانی و فردی؛ ۴٫ عوامل مربوط به آمیخته بازاریابی (۴p) عوامل اجتماعی و فرهنگی: افکار، اعمال و باورها عمدتاً تحت تأثیر عوامل و نیروهای فرهنگی و اجتماعی قرار می‌گیرند که تعدادی از این عوامل عبارتند از: الف) تأثیرات فرهنگی: فرهنگ عبارت است از مجموعه پیچیده‌ای از باورها و روش‌ها که از یک نسل به نسل بعدی منتقل می‌شود که تعیین‌کننده رفتار افراد می‌باشد. نکته: فرهنگ ممکن است در طول زمان تغییر کند. ب) تأثیر طبقه اجتماعی: منظور از طبقه اجتماعی ...

ادامه متن »

دوره های بازاریابی، ارتباطات، فروش، تبلیغات و خلاقیت

دوره هایی آموزشی استاد علی خویه نام دوره آموزشی دوره های زیرمجموعه کارگاه عملی متد آموزش ارتباطات فنون ارتباطات موثر مهندسی ذهن وان ال پی در ارتباطات ارتباطات بازاریابی یکپارچه( IMC)در کسب وکارها و صنایع تولیدی و خدماتی روابط عمومی و برنامه های ارتباطی  خلاق با مشتریان ارتباطات بازاریابی بین الملل تکنیک های روانشناسانه برای برقراری ارتباطات  تکنیک های شناسایی افراد در برقراری ارتباطات موفقیت درارتباطات سیستم های ترفیع و تشویق در ارتباطات و تجارت بین الملل مدیریت و برنامه ریزی رسانه – مهندسی رسانه زبان بدن در ارتباطات بازاریابی و فروش تکنیک های ارتباطات خلاق بازاریابی مهندسی بازار تکنیک ...

ادامه متن »

žروابط خریدار – فروشنده

žروابط خریدار – فروشنده . تعامل بین خریدار و نماینده فروش   مهم ترین بخش روابط خریدار – فروشنده عبارت از تعامل بین نماینده سازمان خریدار و نماینده ای از سازمان فروشنده است. زمانی که خریدار و نماینده فروش با یکدیگر ملاقات می کنند، ماهیت تعامل بین آنان به نقش، رفتار و ادراک آنان بستگی خواهد داشت. ادراک خریدار نسبت به نماینده فروش   دو ادراک کلی نسبت به نمایندگان فروش وجود دارد. ادراک اول در موردنمایندگی های فروش که نوعی دیدگاه عمومی است، آنها را به عنوان حراف، حرف گوش کن، کنترل و بررسی کننده مسئله با مهارت، رقابتی، ...

ادامه متن »