این مقاله روش مصاحبه استخدامی را شرح میدهد. هدف از مصاحبه استخدامی، اقدامات قبل از مصاحبه استخدامی اقدامات در طول مدت مصاحبه، نحوه مصاحبه استخدامی، مصاحبه از پیش طراحی شده، مصاحبه باز، مصاحبه ترکیبی، مصاحبه بصورت میزگرد یا گروهی، مصاحبه تنش، ارزیابی داوطلب و ارزیابی مصاحبه از جمله مباحث این مقاله هستند. ۱- مقدمه اغلب مدیران با گزینش افراد نامناسب برای تصدی موقعیتهای شغلی، روبرو بودهاند. این انتخاب نادرست باعث میگردد تا اولاً زمان و انرژی سازمان در طول فرآیند استخدام و آموزش هدر رود، ثانیاً سرمایهگذاریهای مستقیم و غیر مستقیم بعدی بر روی مستخدم جدید همگی بر باد داده ...
ادامه متن »برای اخراج کارمندان باید چه کار کرد؟
آیا می دانستید چه مدارک و زمانی برای اخراج مورد نیاز است؟ مطابق اصول فنی هیچ نوع کاغذبازی برای اخراج یک فرد وجود ندارد. گرچه، زمانی که یک فرد برای عمل نکردن به وظایف شغلی اش اخراج می شود، مدرک جمع کردن برای عملکرد ضعیف او یک کلید محسوب می شود. برای اخراج یک کارمند لیستی از اخطارات تهیه کنید و با در دست داشتن دلیل کتبی برای عملکرد نامناسب یا علل دیگر همچون غیبت، سوءرفتار یا دیرکرد، شانس خود را در دفاع از عملکردتان بالا می برید. رامپنتال، متخصص مدیریت می گوید: «با داشتن تشریفات اداری بیشتر، مدارک بیشتری ...
ادامه متن »تولید تکنولوژی با استراتژی
استراتژی های تولید روزبه روز در حال تغییر است و شاید تا چند ماه پس از مطالعه این یادداشت، استراتژی ها تا حد زیادی متفاوت شده باشد، اما به هرحال خطوط منسجمی وجود دارد که می تواند خط اصلی موفقیت در این خصوص باشد. جالب اینجاست که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته اتفاقا این شرکت های قدیمی تر هستند که به عنوان ستارگان بخش صنعتی دوباره ظهور می کنند و برخلاف کشور ما که بسیاری از شرکت های قدیمی دچار ورشکستگی و از چرخه رقابت خارج شده اند، آنها بار دیگر افسار بازار را در دست گرفته ...
ادامه متن »دوره کاربردی خدمات فروش در جذب و نگهداری مشتری
مداری به عنوان پایه و اساس موفقیت بایستگی های خدمات بعد از فروش ویژگی های خدمات بعد از فروش انواع مشتریان و ارباب رجوع شناسایی و تامین نیازها و انتظارات مشتری مشتریان راضی،ناراضی،خیلی راضی و واکنش های آنان دلایل ترک رابطه مشتری ناراضی مدل سطل در نگهداری مشتری دوره آموزشی تکنیک ها شیوه ها و اصول ارزیابی رضایت مشتریان اصول سنجش رضایت مشتریان تکنیک های مدیریت ارتباط با مشتری سرفصلهای کارگاه آموزشی CSM,CRM محورهای خدمات بعد از فروش فرق گارانتی و وارانتی حقوق مشتری باشگاه مشتریان تشریح مدل Serv-Qualو مدلBerry مدل زیتامل مدیریت شکایات مشتریان (ccm) محاسبه عدد رضایت مشتری(csi) ...
ادامه متن »مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
آشنایی با روش های نوین مشتری مداری در کسب و کار امروز مراحل پیاده سازی CRM در سازمانهای گوناگون انتخاب بهترین روش پیاده سازی CRM در شرکت های دولتی و خصوصی آشنایی با جنبه ها و ابزارهای گوناگون پیاده سازیCRM مدیریت ارتباط با مشتری چه هست و چه چیزی نیست؟ ویژگی های مشتری مداری در عصرحاضر شناسایی صدای مشتری (VOC) دوره آموزشی تکنیک ها شیوه ها و اصول ارزیابی رضایت مشتریان اصول سنجش رضایت مشتریانتکنیک های مدیریت ارتباط با مشتری سرفصلهای کارگاه آموزشی CSM,CRM ابعاد ۳ وجهی CRM مدل گارتنر در پیاده سازی CRM چرخه ۴ گانه CRM استانداردهای ISO ...
ادامه متن »نرخ جابهجایی کارکنان شاخصی مهم برای سازمان
شاخص جابهجایی کارکنان (TURNOVER) -به معنای نرخ ورود افراد جدید و خروج کارکنان سازمان- شاخص مهم و قابلتوجهی است که براساس آن میتوان میزان سلامت، طراوت و چالاکی سازمان را ارزیابی کرد. نتیجه پژوهشی که به تازگی توسط موسسه جهانی مشاوره مدیریت gurus درباره این شاخص انجام شده است، نشان میدهد نرخ پایین جابهجایی کارکنان در یک سازمان، ممکن است ناشی از موارد مثبت زیر باشد: • جذب و استخدام افرادی با ویژگیهای شخصیتی متناسب و با مهارتهای مناسب که با فرهنگ سازمان سازگاری کامل دارند. • جبران خدمت، پاداش، مزایا و برنامه کاری منعطف برای کارکنان در ...
ادامه متن »تصمیمهای سخت مدیریتی
هر مدیری با توجه به شرایط کارش مجبور است تصمیمهای سخت بگیرد و سختترین تصمیمها در ناحیه خاکستری اتفاق میافتند؛ شرایطی که شما و تیمتان سخت تلاش کردهاید اطلاعاتی را جمعآوری کنید و بهترین تحلیلی را که میتوانید روی این اطلاعات انجام دهید، اما همچنان نمیدانید باید چهکار کنید. هنگام مواجهه با چنین چالشهایی، کنار کشیدن و کاری انجام ندادن آسان است. اما به عنوان یک رهبر کسبوکار باید تصمیم بگیرید و پیش بروید و قضاوت شما موضوعی حیاتی خواهد بود. تعریف قضاوت کار سختی است. قضاوت ترکیبی از تفکر، احساسات، تجربه، تصور و شخصیت شما است. اما پنج ...
ادامه متن »چگونگی افزایش توانمندی کارمندان
ما در موسسه گالوپ در طول بیش از پنج دهه به مطالعه بیش از صدها تیم کاری و میلیونها کارمند، مدیر و رهبر سازمانی پرداختهایم و دریافتهایم که تمرکز بر توسعه توانمندی افراد در مقایسه برای تلاش برای رفع نقاط ضعفشان رویکردی به مراتب موثرتر است. برای مثال ما فهمیدهایم افرادی که هر روز توانمندیهایشان را بهکار میگیرند، در مقایسه با دیگران، با احتمال بیش از سه برابر از کیفیت زندگیشان ابراز رضایت خواهند کرد و با احتمال بیش از ۶ برابر به محیط کاری خود دلبستگی بالاتری نشان میدهند. این مطالعات تاثیر مداخلات انجام شده بر عملکرد ...
ادامه متن »عناصر کلیدی در تدوین استراتژی بازاریابی
همان طور که در جلسه های قبل بیان شد، تدوین و اجرای مناسب استراتژی می تواند سازمان را در محیط رقابتی حفظ نموده و سبب می شود علاوه بر رقابت و کسب مزیت های رقابتی استراتژی شرکت بتواند به فرصت های خوبی دست یابد و به عبارتی از آب گل آلود در این فضای به شدت رقابتی و متغیر ماهی بگیرد. در این جلسه می خواهیم به عناصر کلیدی در تدوین و اجرای استراتژی بپردازیم. مدیریت ارشد در استراتژی: در هر سازمان اولین و مهمترین عامل برای تدوین و اجرای استراتژی، مدیریت ارشد سازمان است. اگر مدیریت ارشد از تدوین ...
ادامه متن »بازاریابی استراتژیک در برند رولکس
هنگامی که هویت یک برند بوجود می آید برای یک مدت طولانی ماندگار می شود و می توان آن را برای بازاریابان به عنوان، جهت پیدا کردن یک راه برای تجدید نظر در مخاطبان جوان، به چالش کشید. با این حال، برای ماندن و حفظ کسب و کار مارک ها، ضروری است که ببینید شکل درست انجام این کار چگونه است. حتی بزرگترین برند های تجاری نیز در طول زمان در حال تغییر هستند و به تکامل می رسند، پس چگونه یک نام تجاری مانند رولکس درخواست تجدید نظر در بازار جوان پسندانه دارد؟ رولکس، سازنده ساعت های لوکس می ...
ادامه متن »