برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

برای اخراج کارمندان باید چه کار کرد؟

آیا می دانستید چه مدارک و زمانی برای اخراج مورد نیاز است؟ مطابق اصول فنی هیچ نوع کاغذبازی  برای اخراج یک فرد وجود ندارد. گرچه، زمانی که یک فرد برای عمل نکردن به وظایف شغلی اش اخراج می شود، مدرک جمع کردن برای عملکرد ضعیف او یک کلید محسوب می شود. برای اخراج یک کارمند لیستی از اخطارات تهیه کنید و با در دست داشتن دلیل کتبی برای عملکرد نامناسب یا علل دیگر همچون غیبت، سوءرفتار یا دیرکرد، شانس خود را در دفاع از عملکردتان بالا می برید.

رامپنتال، متخصص مدیریت می گوید: «با داشتن تشریفات اداری بیشتر، مدارک بیشتری خواهید داشت، مدارک بیشتر برای اینکه نشان دهید برای دلیل نابجایی آنها را اخراج نکرده اید. اگر مدارک خوبی جمع آوری نکنید، آن گاه کارمندان به شما خواهند گفت: «خب، واضح است که اخراج من به عملکردم مربوط نیست. آنها چون من بالای ۴۰ سال سن دارم یا چون یک زن هستم، مرا اخراج کردند.» در مورد مکان و زمان اخراج کارمند خود نیز فکر کنید. هر کاری می کنید، کارمندتان را پشت تلفن اخراج نکنید. با اخراج رودررو به او احترام بگذارید.

اگر زمان اخراج پرسنل، نگران امنیت شخصی خود هستید، پیشنهاد می شود فرد دیگری را- ترجیحا یک مدیر- برای اخراج کارمند بفرستید. برای پاسخ به این پرسش که چه روزی برای اخراج فرد مناسب است، رامپنتال می گوید: «آخر هفته برای اخراج مناسب است نه اول هفته». برخی خلاف این نظر را دارند و معتقدند اول هفته زمان مناسب تری است. اغلب، ایام قبل از سال نو را زمان مناسبی برای این کار نمی دانند.

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

مدیریت پایدار

  زمانی که صحبت پایدارسازی فعالیت‌های یک کسب‌وکار می‌شود، مدیریت عالی آن ...