فلسفه مدیریت نوین رضایت مشتری را به عنوان یکی از شاخصهای اساسی عملکرد و تعالی سازمانی در نظر میگیرد. علاوهبر این رضایت مشتری میتواند با ایجاد انگیزه در کلیه کارکنان سازمان، بهرهوری را افزایش دهد. در محیط تجاری امروز که مشتری محوری به عنوان یکی از اصول مهم تعالی سازمانی محسوب میشود سازمانهای زیادی رضایت مشتری را به عنوان یکی از شاخصهای کلیدی عملکرد خود در نظر گرفتهاند. چرا رضایت مشتری اهمیت دارد؟ در آغاز هزاره سوم و با تغییرات صورت گرفته در محیط کسبوکار (درون سازمانی و برون سازمانی) سازمانها با تغییر رویکرد از محصول محور به مشتری محور ...
ادامه متن »برنامه ی استراتژیک
برنــامهریزی استراتژیـــک انواع برنامهریزی تعریف برنامهریزی استراتژیک؟ تفاوت برنامهریزی استراتژیک و عملیاتی هدف برنامهریزی استراتژیک مشکلات برنامهریزی استراتژیک عدم اطمینان محیط مراحل برنامهریزی استراتژیک ویژگیهای برنامهریزی استراتژیک موفق مدلهای برنامهریزی استراتژیک برنامهریزی غلتان برنامهریزی استراتژیک و عملکرد سازمان تفکر سیستمی و تحلیلی برنامهریزی سناریو برنامه چیست؟ برنامهها مجموعههایی از هدفها، خطمشیها، روشهای انجام کار، دستورها، کارهای ویژه، گامهایی که باید برداشته شود، منابعی که باید به کار بسته شود، و دیگر عناصر لازم برای اجرای یک کنش شناخته شده و معلوم هستند. برنامهها به گونهی معمول و با بودجه و اعتبار پشتیبانی میشوند ( ...
ادامه متن »نحوه ی وفادارسازی مشتری
مشتریان وفادار و رابطه ی آن با رضایتمندی مشتری وفادار، کسی است که بطور مکرر از یک فروشنده، کالا و خدمات می خرد و نسبت به او نگرش مثبتی دارد و به همین جهت، خرید از او را به تمامی آشنایان خود نیز بطور مصرانه، توصیه می کند. بنابر این۵% افزایش در وفاداری مشتری، باعث می شود ۲۵% تا ۸۵% سود شرکت، افزایش یابد که این نرخ را هزینه وفاداری می گویند. آبرا هام لینکلن می گوید: ” شما می توانید، همه ی مردم را بعضی مواقع گول بزنید” که از این جمله می توان، موارد زیر را استخراج ...
ادامه متن »سیستم ارزش دهی به مشتری
ارزش مشتری ارزش مشتری از، کیفیت کالا، کیفیت خدمت و قیمتی بر مبنای این عناصر، تشکیل شده است. کیفیت کالا و خدمت، پایه ی قیمت آن به شمار می رود ولی صرفاً بر مبنای یک طیف پیوسته خوب – بد، ارزیابی نمی شود. تصویر کلی یک شرکت نیز در، برداشت مشتری از ارزش دریافت شده، نقش دارد. مثال هایی از این تصویر، شامل مسئولیت در قبال محیط زیست، تابعیت شرکت و محبوبیت کلی آن می باشد. مفهوم ارزش مشتری، ارتباط بسیار نزدیکی با رضایت مشتری دارد. اگر یک شرکت از انتظارات مشتری در قبال کیفیت کالا، کیفیت خدمت و قیمت، ...
ادامه متن »استراتژی بازاریابی
استراتژی بازاریابی علی خویه علی خویه Khooyeh.ir gmas.ir مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از ۱۸سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم ۱۲ کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور ...
ادامه متن »استراتژی توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده
توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده اهمیت روز افزون توسعه محصول جدید در دنیای کسب و کار و افزایش توجه و استقبال خاص از سوی شرکت ها به انجام تحقیقات در خصوص ماهیت توسعه محصول جدید منجر به ایجاد بدنه گسترده ای از تحقیقات در این حوزه از دانش مدیریت گردیده است. پویایی و پیچیدگی مفهوم توسعه محصول جدید از یک طرف و ماهیت میان رشته ای آن از طرف دیگر موجب گردیده است که محققان در تحقیقات خود رویکرد های متفاوتی را به کار گیرند. مفاهیم رفتار مصرفی خریداران: رفتار مصرفی خریداران نهایی که کالا ...
ادامه متن »ایزو و مدیریت کیفیت
آشنایی با ایزو و مدیریت کیفیت ۱- تعاریف International Organization for Standardization (ISO) یک فدراسیون جهانی متشکل از مؤسسات استاندارد ملی ۱۴۸ کشور (هر کشور یک نماینده) با مدیریت مرکزی در ژنو که سیستم را هماهنگ می کند. هدف ایزو ارتقای توسعه استاندارد کردن و فعالیتهای مرتبط در جهان با یک نظر که تبادل کالاها و خدمات را آسان نموده و همکاری در یک دایره فعالیت علمی، تکنولوژیکی اقتصادی و عقلانی توسعه نماید. سازمانی غیر دولتی، برخلاف سیستم سازمان ملل اعضای آن نماینده دولتها نیست. ایزو دارای مقامی بین عموم و بخش خصوصی می باشد. در یونانی ISOS یعنی “equal ...
ادامه متن »مشاوره و آموزش بازاریابی-فروش-برندینگ
دوره های آموزشی گروه مشاوره بازاریابی مدرس بازاریابی مشاور و مدرس بازاریابی فروش و برند Khooyeh.ir ردیف نام دوره استاد ۱ اصول بازاریابی علی خویه ۲ اصول و فنون مذاکرات حرفه ای علی خویه ۳ اصول خرده و عمده فروشی علی خویه ۴ بازاریابی و فروش تلفنی علی خویه ۵ اصول گزارش نویسی و جمع آوری اطلاعات بازار علی خویه ۶ مدیریت منطقه ویزیت علی خویه ۷ اصول شناسایی و تحلیل رفتار مصرف کننده علی خویه ۸ پخش و لجستیک علی خویه ۹ بازاریابی و فروش بین المللی علی خویه ۱۰ روانشناسی ارتباط با مشتری ۱۱ مدیریت زمان علی خویه ...
ادامه متن »عوامل موثر در بهره وری کارکنان و کارگران
عوامل موثر در بهرهوری عوامل موثر در بهرهوری سازمانهای دولتی را میتوان به دو دسته: عوامل برون سازمانی و درون سازمانی تقسیم کرد. ذیلاً این دو دسته عوامل بحث خواهد بود. الف: عوامل برون سازمانی: عواملی که خارج از سازمانهای دولتی میباشند و بهرهوری آنها را تحتتاثیر قرار میدهند، عوامل برون سازمانی میباشند. مهمترین عوامل برون سازمانی به قرار زیر میباشند: ۱- عوامل فرهنگی: فرهنگ به عنوان عاملی حیاتی باعث هدایت رفتارها در اعضای جامعه میشود. فرهنگ حاکم بر جامعه به عنوان چتری کلیه رفتارهای ما را شکل میدهد. بحث بهرهوری بدون توجه به فرهنگی که در آن زندگی میکنیم ...
ادامه متن »مدیریت اجرایی MBA
عنوان پایان نامه نام دانشجو سنجش میزان تاثیر آموزش عالی بر ایجاد قصد کارآفرینی (مطالعه موردی: دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های فنی و مهندسی دانشگاه علم و صنعت ) بهاره لوا انتخاب مدل برنامه جامع فناوری اطلاعات و بکارگیری آن در بخشی از اداره کل فناوری و ارتباطات کتابخانه ملی ایران زهرا بذرائی طراحی مدل تعالی نگهداری و تعمیرات برای سازمانهای ایرانی با مطالعه موردی در شرکت فولاد مبارکه رسول شفیع زاده شناسایی عوامل موثر بر رضایت شغلی سارا فرهنگ توسعه مدل ترکیبی GRA و BSC به منظور ارزیابی و انتخاب تامین کنندگان استراتژیک در زنجیره تامین ...
ادامه متن »