برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
مدیریت فروش مویرگی- پخش و توزیع مویرگی

عوامل موثر بر توزیع مویرگی

ناوگان حمل و نقل: 

ترابری و لجستیک یکی از عوامل اصلی و تعیین کننده در توزیع و پخش مویرگی میباشد که مسئولیت تحویل کالا در زمان و مکان مناسب به مشتریان هستند و در تمامی شرکتهای توزیع کننده کالاها وجود یک ناوگان حمل و نقل ماهر و با تجربه بسیار حیاتی است . اگر تمامی موارد در خصوص شناسایی و تامین اقلام مورد نظر مشتریان به طور صحیح انجام پذیرد ولی کالا در زمان مناسب به مشتری ارائه نشود ، مسلما موجبات نارضایتی مشتریان  فراهم خواهد شد و نمیتوان انتظار داشت که مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل و سپس به مشتریان وفادار تبدیل شوند .

شرکت پخش و توزیع مویرگی کالا

انبارداری: 

تمامی کالاهایی که در انبار یک شرکت وجود دارد مسلما جزو دارایی های سازمان تلقی شده و حفظ و نگهداری از آن بسیار اهمیت دارد .

انبار داری یکی از امور خطیر سیستم توزیع مویرگی است که بر سیستم توزیع اثر گذار است و در آن باید به دو نکته توجه لازم را مبذول داشت . یکی ذخیره کالا و دیگری چیدمان کالا . )

همواره مشتریانی خواهیم داشت که ممکن است بدون اعلام قبلی و به دور از پیش بینی سازمان و اعلام قبلی خرید نمایند . لذا در خصوص نحوه صحیح ذخیره کالا در انبار میبایست حجم مطمئن و مطلوب را شناسایی کرده تا از تبعات ناخوشایند اضافه ماندن کالا در انبار که ممکن است موجب فساد کالا، منقضی شدن یا از مدافتادگی شود و نیز کمبود آن که موجب عدم تامین کالای مشتریان و از دست رفتن مشتری و جذب آن توسط رقبا میشود ، ایمن بود . 

همچنین چیدمان کالا ها در انبار باید به گونه ای باشد آسیبی به آنها وارد نشود . چیدمان بیش از حد کالاها روی یکدیگر موجب وارد آمدن خسارت به آنها شده و چیدمان کمتر از حد استاندارد نیز سبب میگردد تا از فضای انبار استفاده بهینه نشود . 

مدیریت اطلاعات بازار

مدیریت هر سازمانی برای اطلاع از اینکه مشتریان چه چیزی را میپسندند یا تقاضای بازار به چه صورت بوده و در چه جهتی تغییر کرده است و یا اینکه رقبا در حال انجام چه کارهایی در بازار هستند ، به اطلاعات دقیقی از بازار نیاز دارد . به هر میزان که شرکت گستره فعالیت خود را بیشتر کند ، مسلما به اطلاعات بازاریابی بیشتری نیازمند است . در شرایط رقابتی کنونی نیز به روز بودن و سریع بودن و به هنگام بودن سه مولفه اساسی در مدیریت اطلاعات بازاریابی است که امروزه این مهم با توجه به وجود تکنولوژیهای روز مانند کامپیوتر ، اینترنت ، فکس و… 

ممکن شده است . 

 

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

فیلم های دکتر علی خویه

فیلم های آموزشی و مشاوره ای دکتر علی خویه

در این صفحه سعی کرده ام تا تمامی فیلم های مرتبط با ...