برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

هوش تجاری برای فروش ، توزیع و بازاریابی

برای پیروزی در بازار و حفظ مشتریان در دنیای کسب و کار رقابتی امروز، باید به فکر ایجاد یک فرایند خرید یکپارچه بود. بازاریابی، فروش و توزیع باید همگام برای برآورده کردن نیاز مشتری و ارائه محصولات و خدمات باشد تا در زمانی که مشتری آماده خرید است محصول مورد نیاز را در اختیارش بگذارند.

هوش تجاری برای فروش:
هوش تجاری برای عملکرد فروش می تواند به مدیران فروش و نمایندگان آنها اطلاعات تحلیلی مناسبی در رابطه با محصول، نوسانات قیمت، مشتریان، جمعیت شناسی مشتریان، مناطق و تیم های فروش را آماده نماید. این اطلاعات می تواند به همراه جزئیاتی از میزان خرید و فروش صورت گرفته در بازه های زمانی متفاوت باشد که در نهایت منجر به اتخاذ تصمیم صحیح در زمان ها لازم برای ارائه محصول مناسب و حفظ میزان و سطح فروش سازمان باشد که این امر منجر به جلوگیری از کاهش میزان فروش و افزایش و یا ثابت نگه داشتن میزان سود حاصل از فروش سازمان می شود. هوش تجاری در سیستم فروش می تواند در بررسی میزان نزدیک شدن سازمان به اهداف تعیین شده نیز موثر باشد.
هوش تجاری برای بازاریابی:
در جهت انطباق با تغییرات رقابتی در بازار موجود، سازمان ها باید تغییر در رفتار خرید مشتریان خود را بصورت دوره ای بررسی نمایند. یک سیستم هوش تجاری کامل در فرایندهای بازاریابی، نیازمند داشتن اطلاعات صحیح و مناسب در خصوص بازار می باشد البته این نوع اطلاعات همیشه وجود دارد، اما به دلیل اینکه این داده ها در سیستم های مختلفی وجود دارند امکان دسترسی به آنها کمی پیچیده می شود بنابراین بدست آوردن اطلاعات مناسب نیازمند تحلیل و پردازش داده های موجود در سیستم های مختلف می باشد.

هوش تجاری برای توزیع کنندگان:
یک سیستم هوش تجاری مناسب در زمینه توزیع باید بتواند اطلاعاتی را در جهت همزمان سازی عرضه و تقاضا، پیش بینی نیازهای تولید و پیش بینی نیاز مشتریان با توجه به سوابق خرید را در اختیار تویع کننده قرار دهد. توزیع کنندگان با توجه به نیاز بازار اقدام به سفارش کالا به تولید کننده می نمایند. زمانی یک توزیع کننده موفق است که بتواند فاصله زمانی دریافت سفارش و آماده سازی کالا را به حداقل زمان ممکن برساند. این مهم زمانی تحقق خواهد یافت که اطلاعاتی در جهت شناخت بازار در اختیاز شخص یا سازمان توزیع کننده قرار داشته باشد. بهترین حالت زمانی است که توزیع کننده با توجه به سابقه رفتاری که از خریدار دارد و همچنین شناختی که از بازار دارد در زمانی مناسب کالای مناسب را به بازار عرضه نماید به همین جهت نیاز اصلی وی یکپارچه سازی اطلاعات مربوط به تولید، نیاز جامعه و تاریخچه خرید می باشد. در قدم بعد باید بتوان از این داده های یکپارچه به یک الگوی رفتاری مناسب رسید که لازمه آن تحلیل و پردازش اطلاعات موجود است. سیستم های هوش تجاری می توانند در این زمینه (هم در بخش تحلیل و هم در بخش نمایش) نقش بسزایی و کلیدی را ایفا نمایند.

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

مشاوره و آموزش فروش بازاریابی و برندینگ در صنعت فرش مبلمان کفپوش و پادری توسط مشاور بین المللی khooyeh.ir

راه های افزایش فروش در فروشگاه فرش پادری کف پوش و مبلمان

راه های افزایش فروش در فروشگاه فرش پادری کف پوش و مبلمان ...