برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

City Branding برندسازی شهری

شهرها در این عرصه از دانش City Branding (برندسازی شهری) که بخشی از دانش Destination Brandingg (برندسازی مقصد) است بهره می گیرند. به طور کلی در دنیای امروز با رقابت فشرده میان تعداد زیادی از رقبا مواجه هستیم لذا قدری کار دشوارتر از گذشته شده است. سرمایه گذاران، گردشگران و متقاضیان سفر و زندگی در شهرها، انتخاب های متعددی دارند و البته شهرها هم برای جذب بهترین ها تلاش می کنند.

برندسازی شهری به عنوان راهی مناسب برای توصیف و پیاده سازی بازاریابی شهری مطرح شده است . همانگونه که برخورد و رویارویی با شهر، ازطریق ادراک تصاویر اتفاق میافتد, کاربرد بازاریابی شهری هم تا حد زیادی وابسته به زیرساخت، ارتباطاتو مدیریت تصویر شهری است. بنابراین هدف بازاریابی شهری، که به نوبه خود نقطه شروعی برای توسعهبرندسازی شهری است، تصویر شهری میباشد . مناسب ترین مفهوم برای درک کاربرد بازاریابی در شهرها،مفهوم توسعه یافته نام تجاری شرکت ها است، که با تغییرات لازم در شهرها بکار برده میشود. برندسازیشهری از یک سو، مبنایی را برای سیاستهای در حال توسعه به منظور دنبال کردن توسعه اقتصادی فراهممی آورد و در عین حال، به عنوان وسیلهای برای ساکنان شهر به منظور تعیین هویت شهر خود بکار برده می شود.
طراحی استراتژی های شهری و معماری موفق نقش بسزایی در برندسازی شهری دارند. شهرها نیاز به نماد دارند و با آن نماد شناخته می شوند. جهانیان پاریس را با برج ایفل، برلن را با ساختمان رایشتاگ و دروازه براندنبورگ، تهران را با برج آزادی و برج میلاد، اصفهان را با میدان نقش جهان، لندن را با BigBen و
Tower Bridgee و دبی را با برج العرب و برج خلیفه و کوالالامپور را با برجهای دوقلوی پتروناس می شناسند. معماری فرودگاه ها به عنوان مبادی ورودی و خروجی شهرها و به نوعی دروازه شناسایی کشورها در این رقابت از اهمیت بسزایی برخوردار هستند و معمولاً پروژه های بزرگ فرودگاهی به دست آرشیتکت های معتبر بین المللی به زیبایی و شکوه هر چه بیشتر ساخته می شود.

برندسازی شهری، علمی جدید اما هنری قدیمی است که امروزه به عنوان یکی از ابزارهای مهم در رقابت مکانها برسر کسب جایگاه ممتاز در همه ابعاد زندگی به ویژه بعد اقتصادی مطرح است. از این رو مکانهایی که توانسته اند برند ویژه ای در عرصه ارتباطات جهانی کسب کنند، با سرعت و سهولت بیشتری نزد افکار عمومی جهان شنامته میشوند و می توانند در شبکه گسترده جهانی تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند. تلاش بسیاری صورت گرفته تا تابه کمک روش تحقیق توصیفی ، تحلیلی و اکنیو جمع آوری اطلاعات اسنادی و کتابخانهای، با مفاهیم پایه ای چون برند، برندسازی – شهری و برندسازی مکان آشنا شویم و به این سوال پاسخ دهیم که آیا هر مکانی باید برندسازی شود؟ و اصولاً با توجه به اهداف و استراتژیهای برندسازی مکان چه مکانهایی برای برندسازی مناسبترند؟ سپس از آنجایی که درد نهایی برندسازی مکان در زمینه اقتصادی محقق میگردد، نحوه تاثیرگذاری برندسازی مکان بر توانمندسرازی اقتصادی مکان، به کمک مدل احلیلی ابیی میشود. نتایج پژوهش نشان میدهد که بر اساس اهداف و استراتژیها، راهبرد برندسازی مکان برای دل بحرانهای ناگهانی و سریع گزینه مناسبی نخواهد بود و در عین حال بهترین گزینه برای مکانهایی است که مدتهاست در رکود و بحران به سر بردهاند،

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

علی خویه استاد و مدرس بازاریابی فروش مدیریت برند مذاکره

انتخاب مدرس فروش، انتخاب مدرس بازاریابی و فروش، انتخاب مدرس مذاکره، انتخاب مدرس CRM

بهترین مدرس بازاریابی فروش مدیریت و برند در ایران چه کسی است؟ ...