با درک به اهمیت و کاربرد استراتژی های بازاریابی، بازاریابان قادر به تصمیم گیری های بهتری در مورد محصولات، خدمات، مشتریان، نام تجاری، و آینده ی سازمان خود هستند. این دوره به تشریح اهمیت تمام مراحل در فرآیند برنامه ریزی بازاریابی، از جمله تصمیم گیری، اجرا، مدیریت و نظارت بر عملکرد سازمان خواهیم پرداخت. پس از اتمام این دوره شما را قادر به تدوین و دستیابی به اهداف استراتژیک خود هستید.
مدرس: علی خویه
توجه: این دوره به درخواست مدیران سازمان ها می تواند در محل سازمان شما برگزار شود.
محتوای دورهبخش اول : تحلیل وضعیت کنونی – Situation analysis
درک چگونگی تجزیه و تحلیل محیط خارجی فعلی و آینده یک سازمان
درک چگونگی تجزیه و تحلیل محیط داخلی فعلی و آینده یک سازمان
بخش دوم : برنامه ریزی – Planning
آنالیز اطلاعات مربوط به تصمیم گیری استراتژیک
تدوین توسعه یک طرح بازاریابی استراتژیک برای تحقق بخشیدن به اهداف سازمانی
بخش سوم: اجرا و کنترل – Implementation and control
مدیریت منابع برای ارائه طرح بازاریابی استراتژیک
نظارت، اندازه گیری و انطباق طرح بازاریابی برای بهبود مستمر
در پایان این دوره، شما قادر خواهد بود به:
درک چگونگی به کار گیری تکنیک های تجزیه و تحلیل بازار برای ایجاد بینش بازار – analysis techniques
درک چگونگی دستیابی به مزیت رقابتی از طریق ایجاد و ارائه ارزش
بررسی چگونگی اجرا و پیاده سازی طیف وسیعی از اقدامات مالی که می توان برای ارزیابی عملکرد نسبی یک سازمان مورد استفاده قرار گیرد
شناخت و رفع محدودیت های منابع یک سازمان به عنوان یک مانع برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار – Recognise the limitations of an organisations
شناسایی و ارزیابی گزینه های استراتژی برای دستیابی به ارزش بازار – Identify and evaluate strategy options
توصیه و حمایت از تصمیمات استراتژیک بر اساس اطلاعات بازار و پویایی درونی یک سازمان
توصیه های تاکتیکی برای تصمیم گیری های استراتژیک
توصیه هایی برای اجرا مکانیسم های کنترل مناسب برای اندازه گیری و نظارت بر پیشرفت استراتژی بازاریابی – measure and monitor the progress of the implemented marketing strategy
ایجاد یک طرح بهبود مستمر موثر
این دوره برای چه کسانی مناسب می باشد؟
مدیران میانی که مایل به پیشرفت حرفه خود هستند
بازاریابان که می خواهند درک درستی از استراتژی بازاریابی داشته باشند
مدیران ارشد که به دنبال پی ریزی برنامه ی استراتژیک سازمان خود هستند
مدرس: علی خویه
معرفی مدرس: