مارس 7, 2017
930 بازدید
فعالیتهای تبلیغاتی برندها ، منجر به کاهش کشش قیمتها میشود سرمایهگذاری یک سازمان در فعالیتهای تبلیغاتی و برقراری ارتباط با مشتریان، با هدف بهبود نام تجاری خود در ذهن مصرفکننده میتواند موجب کاهش حساسیت مصرفکنندهگان نسبت به تغییرات قیمت کالاها و خدمات شود. یک مطالعه در زمینه فعالیتهای تبلیغاتی تحت نام تجاری Lur Pack (تولید کننده کره در انگلستان) این نظریه را مورد تایید قرار داد. این شرکت با استفاده از یک مدل اقتصادسنجی توانست تاثیر تغییرات قیمت بر حجم فروش (به عبارت دیگر کشش قیمتها) خود را به طور تخمینی مورد سنجش قرار دهد. برخی از ردههای محصولات از کشش قیمت ...
ادامه متن »
مارس 7, 2017
886 بازدید
مزیت برند مهمترین و اساسیترین مزیت یک برند اینست که کسب و کار و محصولات شما را به مردم میشناساند و نام آنرا در ذهنشان جایگیر میکند. لوگو، نماد، تصویر و نام خوب و تأثیرگذار، وجود شما را در ذهن مخاطبانی که میتوانند مشتریان احتمالی باشند، ثبت میکند. دیگر نکته اینست که وقتی مشتری از کالا یا خدمات شما راضی باشد، همواره بهیاد خواهد داشت که تحت این نام و برند، کالا و خدماتی ارائه میشوند که کیفیتی خوب داشته و نیازهایش را برآورده میکنند. به اینترتیب به برند و نام و نشان شما وفادار خواهد ماند. ویژگی دوم یک ...
ادامه متن »
مارس 7, 2017
1,556 بازدید
بخش هایی از کتاب مدیریت برند _ نویسنده: علی خویه با توجه به این معانی میتوان تاکتیک برندسازی را مجموعه فنون و شیوههای جنگ و رزم در میدان برندسازی بین شرکتها و مؤسسهها برای پیشبرد هدفهای خویش دانست. اما تاکتیک برندسازی فقط منحصر به شیوههای جنگ برندسازی نمیشود، بلکه هر راهکار خلاقانه برندسازی که بتوان شیوههای موفقیت و پیروزی در برندسازی را تضمین کرد و راهکاری یافت تا اهداف مؤسسه یا فرد یا شرکت پیش رود، را نیز میتوان بهعنوان تاکتیکهای برندسازی محسوب کرد. درواقع جنگ برندسازی را میتوان همان رقابت نام و نشان در بازاریابی دانست که هر ...
ادامه متن »
مارس 7, 2017
1,067 بازدید
اجزای برند مؤثر در دنیای امروز هر برند مؤثر باید از سه جزء اصلی تشکیل شود: استراتژی: هر برند مؤثر باید همانند هر فعالیت انسانی که هدفمند و هدفدار است، از استراتژیها و اهداف معینی برخوردار باشد. اهدافی اثربخش و مؤثر هستند که راهنمایی برای انتخاب رسانه، طراحی پیام برند، بودجهبندی و ارزیابی برندسازی باشند. خلاقیت: خلاقیت ایدهای درخشان است که سبب جلب توجه مخاطبین و تسخیر ذهن آنها گردد. مفهوم تفکر خلاق بایستی در کل فعالیتهای برندسازی وجود داشته باشد. تنظیم و تعیین استراتژیهای برند نیازمند حل خلاقانه مسأله است. تلاشهایی که در زمینه پژوهشهای برندسازی انجام میگیرد، باید ...
ادامه متن »
مارس 7, 2017
1,227 بازدید
پنج بازیگر اصلی برندسازی پنج بازیگر اصلی جهان برندسازی عبارتند از: تبلیغکننده[۱] آژانس برندسازی[۲] رسانه[۳] یاریگر[۴] مخاطبین[۵] تبلیغکننده: برندسازی با تبلیغکننده شروع میشود. تبلیغکننده فرد، شرکت و یا سازمانی است که تصمیم نهایی را درباره مخاطبین، رسانه و بودجه برندسازی میگیرد. آژانس برندسازی: بازیگر دوم در جهان برندسازی آژانس برندسازی است، بازاریابان و تبلیغکنندگان آژانسهای مستقل را بهمنظور انجام تمام یا قسمتی از فعالیتهای برندسازی خود به خدمت میگیرند. اینگونه فعالیت بهعنوان مشارکت آژانس ـ مشتری شناخته شده است. بعضی از تبلیغکنندهها از آژانسهای برندسازی خارجی (بیرون) استفاده میکنند زیرا اعتقاد دارند اینگونه آژانسها بهواسطه تجربیات خود و همچنین پرسنل ...
ادامه متن »
مارس 7, 2017
755 بازدید
نهادینه کردن برند بهوسیله روابط عمومی هر سازمانی که در متن جامعهای پدید میآید، براساس یک نیاز اجتماعی و دارای کارکردهایی در خدمت جمع و جامعه است تا بتواند بهصورتی هماهنگ، خدمات خود را به جامعه که منشاء آن است، عرضه کند. انتخاب شیوههای معرفی در شرح افکار عمومی برعهده روابط عمومی یک سازمان است که برای انجام این مهم نیز وظایفی برعهده دارد. حراست از محیط سازمان انتقال میراث فرهنگ خود از نسلی به نسل دیگر ایجاد همبستگی بین اجزای جامعه در پاسخ به نیازهای محیطی اشاعه فرهنگ خاص سازمان در سطح جامعه در این راستا نقشهایی را نیز ...
ادامه متن »
مارس 7, 2017
882 بازدید
ضرورت برند در دنیای کنونی تجارت و بازرگانی دهههای اخیر بستر تحولات عمیقی در اقتصاد جهانی بوده است و تحولاتی که نمود آن در اقتصادهای ملی و منطقهای بیش از پیش بهچشم میخورد. امروز در دورانی بهسر میبریم که در آن اقتصاد ملی و منطقهای نیز معنایی نمییابد. حلقه رقابت در عرصه تجارت هر روز تنگتر و پیچیدهتر میشود و خلق مزیتها و تولید و فروش کالا محور فعالیتهای اقتصادی قرار میگیرد. بدون تردید آینده ازآن کسانی خواهد بود که با تدبیر و بهکارگیری مناسبترین روشها و ابزار، گوی سبقت را از رقیبان بیشمار و قدرتمند بربایند. ما نیز اگر ...
ادامه متن »
مارس 7, 2017
1,815 بازدید
محورهایی که در برندسازی باید به آنها توجه کرد محور اول: ایجاد بینش (attitude) و درک صحیح از مفهوم تبلیغات (advertising) و قائل شدن تفاوتهای اساسی بین این اصطلاح با باورسازی (propagand) و روابط عمومی (Public relations) و نهادینه کردن فرهنگ برندسازی و تبلیغات بهعنوان صنعتی که باور تولید میکند. محور دوم: افزایش سطح دانش عمومی (knowledge) در زمینه تبلیغات و برندسازی با بهرهگیری از سیستمهای آموزشی مدرن و بهروز از یک سو و تعریف ساختار یک نظام آموزشی برای تربیت نیروهای متخصص، مجهز به دانش روز ساماندهی افکار عمومی. محور سوم: تعریف یک نظام اجرایی برای شفافسازی شیوههای اجرایی ...
ادامه متن »
مارس 7, 2017
698 بازدید
ساختارشناسی یک برند یا پیام کودکی که بهدنیا میآید ماهها و گاهی سالها پدر و مادر و حتی خویشاوندان او بهدنبال نامی برای او هستند چرا که اهمیت این موضوع را میدانند. آنها میدانند که این کودک با این نام، سالها زندگی خواهد کرد و با آن بزرگ خواهد شد. در مورد برند و نشان و نام یک شرکت در علم تجارت بهراستی چگونه باید عمل شود و چگونه میتوان نامی که کامل و مطمئن باشد برای یک بنگاه تجاری تعیین کرد؟ زیستن در عصر ارتباطات، گسترش دامنه نیازهای اجتماعی و تخصصی شدن فعالیتهای خاص را، میطلبد. در این راستا ...
ادامه متن »
مارس 7, 2017
847 بازدید
فواید مشاوره و آموزش در محل کسب و کار این روزها بازار مشاوره دادن و مشاوره گرفتن در حوزه ی مسایل متنوع شغلی و ارتقای سطح کیفیت و در امد فعالیتهای تجاری بسیتر داغ است. اصولا در دنیای امروز به طور ویژه، در خواست مشاوره در هر زمینه ای چه شغلی، چه تربیتی و چه مسایل میان فردی و غیره از نشانه های عقلانیت و دغدغه مندی درست و پسندیده است. ما انسانها این روز ها با مسایل و شرایط پیچیده ای در زندگی فردی و اقتصادی خود رو به رو هستیم اما نکته ی حائز اهمیت اینجاست که از ...
ادامه متن »