برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
sHOPPING

شناخت رفتار مشتری

مصرف کنندگان هر روزه تصمیمات خرید بی شماری می گیرند و تصمیم خرید نقطۀاصلی و مرکزی تلاش های بازاریابی بشمار می رود . مطالعات جزئی  و موشکافانۀ بسیاری از شرکت های بزرگ روی تصمیم های خرید مصرف کنندگان در راستای پاسخ به این سوالات اساسی است که مصرف کننده چه می خرد ، چگونه و چه مقدار ، چه زمانی و چرا خرید می کند .

یکی از جنبه های مشترک میان همۀ ما بدون توجه به میزان تحصیلات ، سیاست های یا تعهداتمان ، این است که همگی مصرف کننده هستیم و در مقطعی از زمان به منزلۀ مشتریان و مصرف کنندگان محصولات مختلف مطرح می شویم .

رفتار مصرف کننده یک عامل عمده در رکود یا به جریان افتادن تمامی فعالیت های بازرگانی در جامعه ای با گرایش مصرف کننده است . در بازاریابی، شاخه مصرف کننده بررسی می کند که افراد و سازمان ها چگونه خدمات و محصولات را انتخاب کرده و می خرند تا نیازها و تمایلات خود را برآورده می کنند . رفتار مصرف کننده موضوع ساده ای نیست و تلاش برای درک رفتار مصرف کنندگان ، از دسته مهمترین فعالیت های مدیران بازاریابی بشمار می آید . از آنجا که دانش رفتار مصرف کننده ، دانشی میان رشته ای است که از علوم مختلفی چون جامعه شناسی و روانشناسی ، جهت توضیح چرایی رفتار مصرف کنندگان در بازار استفاده شده است ، شناخت این چرایی رفتار می تواند به بازاریابان کمک شایانی نماید ، تلاش علم بازاریابی بر این است که طرز تفکر و واکنش مصرف کنندگان را تحت تأثیر قرار دهد . یکی از این تلاش ها ، مطالعه روی رفتار خرید و پس از خرید مصرف کننده ، سبک های تصمیم گیری آنان و عوامل مؤثر بر رفتار خرید از سوی شرکت ها و سازمان ها است.

 

علی خویه استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع

اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش

 
کانال تلگرام بازاریابی و برندسازی کانال تلگرام آکادمی مذاکره کانال آموزش اصول و فنون مذاکره - فن بیان و زبان بدن کانال تلگرام انجمن برند ایران - آموزش برندسازی، روش های برندسازی  

درباره علی خویه

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

*

x

این مطلب را نیز بخوانید

اصول و فنون مذاکره. تکنیک های متقاعد سازی مشتری. تاکتیک های اقناع مشتری . اصول و فنون ویزیتوری حرفه ای.

اصول و فنون مذاکره, اقناع مشتری , ویزیتوری حرفه ای.

دوره ی یک روزه اصول و فنون مذاکره. تکنیک های متقاعد سازی ...