مقالات بازاریابی

مقالات خود را برای ما ارسال کنید:
DrKhooyeh@gmail.com

مدل‌های بازاریابی

مدل‌های بازاریابی:  مدل توسعه بازار – محصول (PMO)؛ ۲٫ مدل گروه مشاورین بوستون (BCG)؛ ۳٫ مدل تجزیه تجاری جنرال الکتریک (GEBS)؛ ۴٫ مدل پورتر (PSG) مدل توسعه بازار ـ محصول (PMO): این استراتژی بر این پایه استوار است که شرکت‌ها به دنبال بازار و محصول جدید با توجه به استراتژی‌ها و سیاست‌های خود هستند که با توجه به وجود دو عامل محصول و بازار می‌توان مدل زیر را ترسیم نمود. نکته: در مدل توسعه بازار – محصول اولین بار توسط شخصی به نام آنسف مطرح گردید. نکته: در مدل استراتژی بازار – محصول چهار استراتژی مشهود است که به توضیح ...

ادامه متن »

سیاست‌های بازاریابی

سیاست‌های بازاریابی واکنشی (انفعالی)؛ ۲٫ پیش‌بین؛ ۳٫ نیازآفرین بازاریابی واکنشی (انفعالی): این بازاریابی همان طور که از نامش پیداست حالت انفعالی دارد و برای شناسایی و ارضای نیازهایی بکار می‌رود که نمود عینی دارد که در این حالت اندک شم بازاریابی می‌تواند آن‌ها را در تشخیص و نوع نیازها یاری کند و به اختراع آن محصول یا خدمت اقدام نماید. به عنوان مثال: بانوان شاغل در ادارات دوست ندارند وقت زیادی را در آشپزخانه سپری کنند که با اختراع لوازم برقی مختلف مثل ماشین ظرفشویی، آرام‌پز و… این مشکل را رفع کنند. بازاریابی پیش‌بین: این بازاریابی زمانی صورت می‌گیرد که ...

ادامه متن »

استراتژی‌های موضع‌ یابی محصول

استراتژی محصول جدید

استراتژی‌های موضع‌یابی محصول توجه به نیاز مصرف کننده و سود مورد نظر آن: یکی از مهم‌ترین شیوه‌ها برای موضع‌یابی محصول توجه به نیاز مصرف‌کنندگان و سودی که مورد انتظار است، می‌باشد. به عنوان مثال: شرکت کیوان با توجه به شناختی که از خانواده‌های ایرانی پیدا نمود محصولی به نام برشتوک در بازار عرضه کرد که جایگزینی برای نان‌های سنتی گردید. توجه به ویژگی ظاهری محصول: وقتی محصول ویژگی ظاهری دارد که می‌تواند از آن به عنوان یک مزیت رقابتی استفاده نمود که نسبت به آن برنامه‌ریزی خواهیم داشت. مثل: شرکت‌های خودروسازی تویوتا، هیوندا. توجه به کاربرد: مدیران بازاریابی می‌توانند از ...

ادامه متن »

تقسیم بندی بازار، هدف گیری و جایگاه یابی صنعتی

žتقسیم بندی بازار، هدف گیری و جایگاه یابی صنعتی . تقسیم بندی بازار یکی از مهم ترین تصمیمات یک سازمان، انتخاب مشتریان یا بازارهای خود است که می تواند به شکلی کارآمد به آن خدمت ارائه کند. تقسیم بندی بازار عبارت است از فرایند تقسیم کل بازار برای یک محصول به بخش ها یا گروه های خاص خریداران. شیوه پیگیری تقسیم بندی بازار روش مرسوم شامل سه گام است: تحقیقات بازاریابی در بازاریابی صنعتی، تحقیقات بر اساس منابع دست دوم از طریق گردآوری اطلاعات بازار، انجام می شود. اگر داده های دست دوم کافی نباشد، تحقیق توصیفی باید از طریق ...

ادامه متن »

بازاریابی پایدار

به نظر میرسد امروزه شکل معادلات کسب و کار تغییر پیدا نموده و سرنوشت بازاریابی و پایداری به یکدیگر پیوند خورده است. به گونهای که در نظر برخی محققین، پایدار بودن یکی از جنبههای کلیدی بازاریابی امروز است ( ,ITSMA ۲۰۰۶). از آنجاست که مارتین بلز بازاریابی قرن ۲۱ را بازاریابی پایدار میداند، چرا که مفاهیمی همانند بازاریابی سبز اما کلان و جامعتر را در بر میگیرد ( ,Belz ۲۰۰۶). بازاریابی پایدار به واقع تامین و تضمین کننده محصولات و خدمات پایدار در جامعه است به گونهای که موجبات توسعه و انتشار نوآوریهای بشر دوستانه و بازارگرای جدیدی مانند انرژیهای تجدیدشدنی، ...

ادامه متن »

اشتباهات بازاریابی و فروش

هفت باور غلط در مورد فروش و بازاریابی   با وجود اینکه فروش و بازاریابی در سال‌های اخیر از نظر علمی پیشرفت زیادی داشته‌اند اما هنوز هم باورهای غلطی در بین فروشندگان و بازاریابان وجود دارد که باعث می‌شود نتوانند به اهداف موردنظر خود و شرکت‌شان دست یابند. در ادامه به تعدادی از این باورهای غلط اشاره شده است: ۱٫ قیمت اصلی‌ترین فاکتور افراد برای گرفتن تصمیم خرید است هرگز نمی‌توان این واقعیت را که قیمت یک عامل مؤثر در همه‌ی تصمیمات خرید مشتریان است، رد کرد اما اگر بتوانید ذهن مشتریان را به سمت ارزش محصول خود ببرید دیگر ...

ادامه متن »

کانال تلگرام بازاریابی، فروش، مدیریت، برندینگ، مذاکره و تبلیغات

کانال تلگرام بازاریابی، فروش، مدیریت، برندینگ، مذاکره و تبلیغات جهت عضویت روی لینک زیر کلیک کنید: https://telegram.me/mmsbc  

ادامه متن »

بازاریابی بین‌المللی | بازاریابی جهانی

International Marketing بازاریابی بین الملل

       فهرست فصل اول  کلیات بازاریابی بین‌المللی هدف کلی هدف کلی این فصل،‌ آشنایی دانشجو با فرآیند بازاریابی بین‌المللی و تفاوت آن با بازاریابی داخلی است. همچنین به دانشجو کمک می‌کند تا عضو بهتر و موفقتری در بازاریابی بین‌المللی باشد. این هدف از طریق تهیه‌کردن اطلاعات در مورد اینکه چه اتفاقی در بازار بین‌المللی می‌افتد و با کمک آن‌ها در انتقال دانش در زمینه معاملات تجاری موفق به انجام می‌رسد. هدف‌های رفتاری   از شما انتظار می‌رود پس از مطالعه این فصل بتوانید:   ◄مفاهیم بازاریابی را تعریف کنید ◄بازاریابی بین‌المللی را تعریف کنید. ◄تفاوت بازاریابی بین‌المللی را ...

ادامه متن »

چرا معامله فروش شما به سرانجام نمی‌رسد؟

چرا معامله فروش شما به سرانجام نمی‌رسد؟ ۱٫ شما خریداران را توجیه نمی‌کنید. این کافی نیست که فقط به آن‌ها بگویید که شما چه می‌خواهید. شما باید به آن‌ها توضیح دهید که چرا این پیشنهاد قانونی و منطقی است. مهم نیست که چقدر پیشنهاد شما از نظر خودتان منطقی به نظر می‌رسد، اگر قادر به توجیه آن نباشید دلیل خوبی برای رد یا نادیده‌گرفتن آن ایجاد می‌کنید. پیشنهادات خودشان صحبت نمی‌کنند، باید آن‌ها را توضیح دهید. چرا پیشنهاد شما برای یک دوره مذاکره انحصاری با مشتریان مناسب است؟ اگر به زمان بیشتری برای فکرکردن در مورد پیشنهاد احتیاج دارید، چرا ...

ادامه متن »

زمان «اُفت فروش» چکار کنیم؟!

زمان «اُفت فروش» چکار کنیم؟! هر کسب و کاری ماه های خوب و ماه های بد دارد اما برخی از کسب و کارها در صنایعی مانند خوراکی و خدمات گردشگری باید به ماه های خوب شان متکی باشند تا بتوانند در مابقی ماه های سال به فعالیت خود ادامه دهند. اگر کسب و کار کوچک شما حتی برای چند هفته نتواند درآمدی تولید کند، چکار می کنید؟ پاسخ دادن به این سوال برای بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک سخت است به ویژه اگر در صنایعی کار کنند که فروش آنها در فصول مشخصی از سال دچار کاهش های ...

ادامه متن »