برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
business marketing khooyeh (41)

سیاست‌های بازاریابی

سیاست‌های بازاریابی

  1. واکنشی (انفعالی)؛ ۲٫ پیش‌بین؛ ۳٫ نیازآفرین
  2. بازاریابی واکنشی (انفعالی): این بازاریابی همان طور که از نامش پیداست حالت انفعالی دارد و برای شناسایی و ارضای نیازهایی بکار می‌رود که نمود عینی دارد که در این حالت اندک شم بازاریابی می‌تواند آن‌ها را در تشخیص و نوع نیازها یاری کند و به اختراع آن محصول یا خدمت اقدام نماید. به عنوان مثال: بانوان شاغل در ادارات دوست ندارند وقت زیادی را در آشپزخانه سپری کنند که با اختراع لوازم برقی مختلف مثل ماشین ظرفشویی، آرام‌پز و… این مشکل را رفع کنند.
  3. بازاریابی پیش‌بین: این بازاریابی زمانی صورت می‌گیرد که نیاز هنوز به طور صریح و واضح خودش را نشان نداده است ولی با توجه به تغییر و تحولات موجود در جامعه و حتی طبیعت پیش‌بینی می‌شود که به زودی بروز کند. به عنوان مثال: با توجه به شرایط جوی و زیست محیطی موجود کیفیت آب در بسیاری از کشورها رو به بدی سوق پیدا کرده است که شرکت‌های زیادی با تولید آب‌های پلپ شده توانسته‌اند اقدام خوبی در تولید این محصولات داشته باشند.
  4. بازاریابی نیازآفرین: این بازاریابی دلیرانه‌ترین نوع بازاریابی‌ها به حساب می‌آید و هنگامی است که شرکت محصولی را به بازار عرضه می‌کند که هیچ کسی خواهان آن محصول نبوده است و حتی وجود چنین کالایی را نیز به ذهنش خطور نداده است. مثل: اقدام شرکت سونی در تولید واکمن در دهه ۱۹۵۰٫

نکته: از نظر ریسک می‌توان سیاست‌های بازاریابی را به ترتیب از کمترین به بیشترین به صورت ذیل بیان نمود:

  1. بازاریابی واکنشی؛ ۲٫ بازاریابی پیش‌بین؛ ۳٫ بازاریابی نیازآفرین.

نکته: از نظر شناخت مصرف‌کنندگان در مورد محصول می‌توان سیاست‌های بازاریابی را به ترتیب از کمترین تا بیشترین به صورت ذیل بیان داشت: ۱٫ بازاریابی نیازآفرین؛ ۲٫ بازاریابی پیش‌بین؛ ۳٫ بازاریابی واکنش.

علی خویه استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع

اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش

 
کانال تلگرام بازاریابی و برندسازی کانال تلگرام آکادمی مذاکره کانال آموزش اصول و فنون مذاکره - فن بیان و زبان بدن کانال تلگرام انجمن برند ایران - آموزش برندسازی، روش های برندسازی  

درباره علی خویه

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

*

x

این مطلب را نیز بخوانید

دوره های آموزشی بازاریابی، فروش، برندینگ، مذاکره و...

اشتباهات شرکت‌ها در بازاریابی

مدیرعامل گروه DLB می‌گوید: به جای تمرکز بر گروهی خاص، ابتدا تحقیقات ...