برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
khooyeh marketing branding (35)

تبلیغات پنهان،راه برای ماندگاری و فروش بیشتر

تبلیغات پنهان در دوران رکود اقتصادی موثر ترین راه برای ماندگاری و فروش

رمز موفقیت در شرایط رکود اقتصادی و کاهش درآمد فقط تحرک و فعالیت است.اما در این شرایط چطور بفروشیم؟متاسفانه بزرگترین اشتباهی که در بازار امروز اتفاق می افتد توقف برنامه های تبلیغاتی فروشندگان است.تحقیقات نشان می دهد کسانی که بیشتر دیده می شوند موفق تر هستن.یک مثال ساده بزنیم در تیم های ورزشی بازیکنی که بیشتر از همه دوندگی دارد،پاس گل می دهد یا گل می زند و امتیاز می گیرد بیشتر دیده می شود و بالطبع از امتیاز ویژه تری نسبت به هم تیمی های خود برخوردار است.این دسته از افراد ناخواسته از قانون تبلیغات پنهان استفاده می کنند.این افراد خواسته یا ناخواسته برای خود تبلیغ می کنند و دیده می شوند به طور حتم کسانی که دیده می شوند خریدار بیشتری دارند.
در شرایط بد اقتصادی ، تورم و رکود بازار دیده شدن اصل بر ادامه ی حیات یک فروشنده است.دیده شدن در این شرایط بهترین روش برای فروختن است.اگر شما هم جزو  فروشندگانی هستید که می خواهید بفروشید باید تبلیغات کنید.روش تبلیغات بسته به کسب و کار شما متفاوت است.

–  تراکت یا آگهی در رسانه های مکتوب بهترین روش تبلیغات در کسب و کارهای کوچک است.شما با کمترین هزینه می توانید با چاپ آگهی در جراید مشتری های زیادی به سوی خود هدایت کنید اما متن آگهی شما باید حساب شده باشد.یک متن خوب می تواند بهترین مشتری ها را به سمت شما بکشاند.

–  به مشتریان خود پیامک و ایمیل بزنید و آنها را دعوت کنید تا از کالاهای حراجی و تخفیف دار شما دیدن کنند مشتریان در بدترین شرایط از خرید کالاهای تخفیف دار و حراج لذت می برند.

–  به مشتریان خود هدیه دهید.مثلا بگویید اگر ۳ مورد از کالاها یا به مبلغی معینی از شما خرید داشته باشند یک کالا به انتخاب خودشان با تخفیف ویژه به آنها هدیه می دهید.

–  فروشگاه ها و کسب و کارهایی که از تبلیغات اینترنتی استفاده می کنند و خدمات خرید آنلاین دارند به مراتب موفق تر از فروشگاه های دیگر هستند.کالاهای خود را بصورت اینترنتی با شرایط ویژه بفروشید.مثلن تحویل در محل رایگان بزارید یا همراه کالای خریداری شده به مشتری اشانتیون بدهید.

–  کسب و کارهای امروز بدون داشتن فروشگاه اینترنتی حرفی برای گفتن نخواهند داشت.مشتری امروز می خواهد راحت خرید کند،تخفیف بگیرد و …. پس شما با دانستن خواسته ی مشتری در بدترین شرایط رکود هم می توانید بفروشید.

–  برای مشتریان ثابت خود جشن یا همایشی برگزار کنید از مشتریان خود تقدیر کنید در این بین می توانید بهترین کالاها را هم به مشتریان تان بفروشید.

–  از وجود شبکه های مجازی برای تبلغات خود استفاده کنید بهترین مشتریها را می توانید در کانال ها و شبکه های مجازی پیدا کنید.

–  یادتان باشد ۸۰ درصد مشتریان بر اساس احساس خود خرید می کند نه نیاز .اگر راه بر انگیختن و فعال کردن حس خرید در مشتری را بیاموزید خواهید دید چگونه سیل مشتریان به سوی شما جاری می شود.

در شرایط رکود هم می توان فروخت می توان اقتصاد خوبی داشته باشیم. به شرط اینکه همه ی مشکلات و موانع کار را به شرایط اقتصادی کشور ربط ندهیم.
تدوین و برنامه ریزی یک تبلیغات مفید برای کسب و کارمان کمک می کند شرایط رکود اقتصادی را به راحتی پشت سر بگذاریم. به خاطر داشته باشید زمانی که ما دنبال مقصر می گردیم تا نفروختن و مشکلات کسب و کارمان را به مشکلات اقتصادی کشور ربط بدهیم کسانی هستند که از فرصت ها استفاده می کنند و با برنامه ریزی تبلیغاتی و تدوین راهکارهای بازاریابی کالای خود را می فروشد.

در کوچک ترین کسب و کار ها هم سعی کنید از مشاورین بازاریابی و کارشناسان این رشته بهره مند شوید بدون شک یک کارشناس بازاریابی می تواند در بالا بردن فروش شما موثر باشداما نکته ی مهم در ادامه ی حیات شما پیدا کردن راهکار های فروش است پس لطفن به جای اینکه وقت خود را برای پیدا کردن مقصر شرایط حاکم اقتصادی هدر  دهید  به قول معروف یا راهی بیابید یا راهی بسازید تا کسب و کارتان دوباره شکوفا شود.

علی خویه استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع

اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش

 
کانال تلگرام بازاریابی و برندسازی کانال تلگرام آکادمی مذاکره کانال آموزش اصول و فنون مذاکره - فن بیان و زبان بدن کانال تلگرام انجمن برند ایران - آموزش برندسازی، روش های برندسازی  

درباره علی خویه

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

*

x

این مطلب را نیز بخوانید

Two businessmen sitting indoors with coffee laptop and folder

روش های متقاعد سازی مشتری

خیلی ها سوال می پرسند که چطور بفروشیم !؟ به چه کسی ...