برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

روش های کلی قیمت گذاری ملک

• قیمت گذاری ملک بر مبنای افزودن به بهای تمام شده

در این روش که ابتداییترین روش قیمت گذاری ملک نیز محسوب میشود، قیمت با افزودن یک عدد استاندارد به بهای تمام شده تعیین میشود .این روش تنها زمانی کارساز واقع میشود که قیمت تعیین شده بتواند فروش مورد انتظار را تضمین کند.

• قیمت گذاری ملک بر مبنای بازده مورد نظر

در این روش شرکت قیمتی را تعیین میکند که به یک نرخ بازده از سرمایه گذاری برسد .در اجرای این روش اگر شرکت بتواند هزینهها و فروش را به صورتی دقیق برآورد کند بازده سرمایه مورد انتظار تحقق خواهد یافت .در غیر اینصورت شرکت به نتایج مورد انتظار دست پیدا نخواهد کرد.

• قیمت گذاری ملک بر مبنای ارزش مورد تصور

در این روش، قیمت گذاری ملک بر مبنای پنداشت خریداران در مورد ارزش پروژه و نه بر پایه بهای تمام شده آن صورت میگیرد .سپس با استفاده از سایر اجزای تشکیل دهنده آمیزه بازاریابی، مانند تبلیغات، تلاش میشود تا بر ارزش مورد تصور در ذهن مشتریان افزوده شود .در بکارگیری این روش برای پروژه های جدید نیاز به تحقیقات بازار است.

• قیمت گذاری ملک بر مبنای ارزش

این روش بر این پایه قرار دارد که قیمت باید نشان دهنده ارزش بالای پروژه برای مشتریان باشد .در این روش شرکت باید دست به اقداماتی بزند تا بدون اینکه به کیفیت لطمهای وارد آید هزینه های ساخت را بکاهد و مدیریت نماید .

 قیمت گذاری ملک بر مبنای نرخ رایج

در این حالت امکان دارد شرکتی قیمت ملک خود را همانند، بیشتر یا کمتر از قیمت شرکت های عمده و رقیب تعیین کند .این روش هنگامی که نتوان به راحتی هزینهها را محاسبه کرد یا واکنش رقبا نامشخص است بکار برده میشود. مرحله ششم :انتخاب قیمت نهایی :روش های قیمت گذاری ملک مورد بحث در مرحله قبل، باعث میشوند که دامنه قیمتهایی که شرکت میتواند انتخاب کند محدود شود و به قیمت نهایی برسد .البته شرکت هنگام انتخاب قیمت نهایی ناگزیر است عوامل دیگر تاثیر گذار را نیز مورد توجه قرار دهد .برخی از این عوامل تاثیرگذار عبارتند از :قیمت گذاری ملک بر مبنای روانشناسی، سایر اجزای آمیزه بازاریابی تاثیرگذار بر قیمت، سیاست های قیمت گذاری ملک شرکت و اثر قیمت بر سایر گروهها.
مکان :در اینجا منظور ما از مکان در بازاریابی املاک محل واقع شدن خود سازه میزان دسترسی های محلی و گاهی جهانی و محل قرار گیری دفاتر فروش و ارائه خدمات به مشتریان می باشد .در این باره باید در نظر داشت تفکر اولیه در رابطه با اینکه مکان سازه ما در کجای شهر یا حتی بیرون از ان واقع شود در تمامی مراحل فروش و بازاریابی کلیدی و مهم تلقی میشود .زیرا مکان یکی از مواردی است که برای مشتری مهم و یکی از عوامل اساسی در تعیین قیمت نهایی املاک می باشد.
ترفیع :برنامه های کوتاه یا بلند مدتی که منظور ایجاد علاقه یا ترغیب به خرید یک محصول یا خدمت طی یک دوره زمانی مشخص انجام می شود ترفیع می گویند

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

برندسازی بازاریابی و فروش در صنعت مبلمان و دکوراسیون توسط استاد علی خویه

برندسازی، بازاریابی و فروش در صنعت مبل و دکوراسیون

    دوره آموزش جامع مدیریت برند در صنعت مبلمان، دکوراسیون و ...