برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

روش های کم هزینه در بازاریابی و تبلیغات

تاثیر تاکتیک های کم هزینه بازاریابی در کسب و کار

امروزه برائ بازاریابی راه هایی از روش های اینترنتی تا چاپ تبلیغات مختلفی وجود دارد. بیان ویژگی های شرکت و محصولات بە طرق مختلف امکان پذیر است.

 

امروزه برائ بازاریابی راه هایی از روش های اینترنتی تا چاپ تبلیغات مختلفی وجود دارد. بیان ویژگی های شرکت و محصولات بە طرق مختلف امکان پذیر است. اگر پول بسیاری برائ تبلیغات و بازاریابی ندارید نگران نباشید، تاکتیک های کم هزینه فراوانی وجود دارد کە می توانید در کسب و کار خود بە کار ببرید و سبب موفقیت شما شود. در اینجا بە چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

با برنامه بازی کنید

یک برنامه بازاریابی بە وجود آورید کە در آن اهداف و بودجه اختصاص یافته بە زمان سپری شده آماده باشد. با این کار دید وسیع تری نسبت بە نیازمندی های بازاریابی خود و هزینه ای کە صرف آن کرده اید پیدا خواهید کرد. با در دست داشتن این اطلاعات پیش از اینکه زمان آن فرا برسد، شما وقت کافی خواهید داشت از مزیت تخفیف گرفتن در تبلیغات و خدمات چاپی بەره مند شوید.

از خود سوال کنید

پس از طراحی نقشه بازی از قابل اجرا بودن آن اطمینان حاصل کنید. خود را بە جای مشتری بگذارید و از خودتان سوال کنید. از خود بپرسید چرا باید روی این موقعیت های بازاریابی سرمایه گذاری کنید. آیا شما را بە سوی مقصدتان هدایت می کند؟ آیا بە اندازه کاری موثر خواهد بود؟ نتیجه آن برائ کسب و کار شما چه خواهد بود؟ اگر ایده شما از این آزمون موفق خارج نیامد، پس در مورد آن بازنگری کنید.

به مشتریان خود جایزه بدهید

هزینه بە دست آوردن یک مشتری تازه پنج برابر نگهداشتن یک مشتری قدیمی است. برنامه جایزه دادن بە مشتری، یک گزینه بسیار خوب بازاریابی است. با ایجاد یک برنامه خوب جایزه دادن بە بهترین مشتریان در آنها انگیزه بە وجود آورید. این راه بسیار خوبی در نگهداری مشتریان است خصوصاً اینکه اگر بە آنها همان چیزهایی را جایزه بدهید کە می توانند از شرکت شما تهیه کنند.

بازاریابی مجازی

بازاریابی مجازی یک روش بسیار خوب برائ بازاریابی محصولات شرکت شماست، برائ اینکه در این کار موفق شوید لازم است برائ آن عنوانی برگزینید کە مشتریان بتوانند از آن طریق نظرات خود را بە شما منتقل کنند. یک روش برائ ایجاد ارتباط استفاده از وبلاگ، ایستگاه انتقال پیام و تالارهای گفت وگوست.

خودتان این کار را انجام دهید

وقتی خودتان تبلیغ می کنید، هزینه ها کاهش می یابند اما این کار ممکن است وقت گیر باشد. مطمئن شوید شیوه بازاریابی شما با نیازهای بازاریابی شرکت کە قبلاً فهرست کرده اید سازگاری دارد، سپس آن را اجرا کرده و پیگیری کنید. این تماس ها و پیگیری های اولیه بسیار مهم و حیاتی می باشند و بە موفق شدن شما در کار کمک می کنند.

تبلیغات دهان بە دهان

تبلیغات دهان بە دهان بهترین شکل بازاریابی است. ایجاد تفکر مناسب در اشخاص بسیار حائز اهمیت است. این می تواند بە صورت بە راه انداختن یک مسابقه یا یک اتفاق باشد. مشتریان خود را برائ دریافت این اطلاعات در اولویت قرار دهید، آنها در مورد شما بە همه خواهند گفت. روی بهترین مشتریان احتمالی خود تمرکز کنید

سعی کنید تعداد بیشتری از مشتریان تازه خود را شبیه بە بهترین مشتریان کنونی خود کنید. مشتریان فعلی را تحلیل کنید و ببینید آنها در چه مواردی با هم اشتراک دارند و چرا این خصوصیات سبب شده است آنها را بە بهترین مشتریان شما بدل سازد. پیام بازاریابی خود را با سلیقه آنها اصلاح کنید. این سبب افزایش میزان فروش شده و موفقیت شما را در مورد مشتریان تازه سبب می گردد.

شراکت

با یافتن شرکای دیگر از بین سایر کسب و کارها در برنامه های بازاریابی خود می توانید دامنه کار خود را وسعت ببخشید، در عین حال هزینه شما کاهش می یابد. می توانید شرکای خود را از بین مشاغلی انتخاب کنید کە خدمات و محصولات جانبی و مکملی شما را ارائه می دهند و فهرست مشتریان احتمالی خود را با هم ترکیب کرده و حتی در هزینه های تبلیغات با هم شریک شوید.این تاکتیک ها، کم هزینه ولی موثر می باشند. هم بە گردش کار شما کمک می کنند و هم بە شما یاری می دهند کە از سرمایه خود در تولید محصولات بیشتر و توجه بیشتر بە کارکنان تان استفاده کنید.

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

مشاور و مدرس بازاریابی فروش و برندینگ در صنعت ساختمان و تاسیسات ساختمانی علی خویه 09122991608 khooyeh.ir

مشاور و مدرس بازاریابی فروش و برندینگ در صنعت مصالح ساختمانی

بازاریابی و فروش مصالح ساختمانی ابزار آلات ساختمانی پنج استراتژی فروش و ...