با توجه به تایید تأثیر سبک تصمیم گیری ایده آل خواهی و حساسیت نسبت به کیفیت کالا بر وفاداری مشتریان
ـ توجه به خواسته مشتری و تولید کالا های با کیفیت ،
ـ ارائه ضمانت نامه معتبر به مشتریان که حتی در صورت خرابی نیز فروشگاه پاسخگو است ،
ـ نظر خواهی دوره ای از مشتریان قبلی در خصوص کیفیت کالاهای خریداری شده ،
ـ ارائه تبلیغاتی که بیانگر کیفیت بالای محصولات باشد ،
ـ سنجش کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان ورفع نواقص و کاستی ها ،
با توجه به تایید تأثیر سبک تصمیم گیری حساسیت نسبت به نام تجاری کالا بر وفاداری مشتریان
ـ توجه به علم نامگذاری تجاری در صنعت لوازم خانگی ،
ـ توجه ب دکوراسیون داخلی و بیرونی فروشگاه به منظور جذب هر چه بیشتر مشتری ،
ـ فروش برند های معروفی که در کشورهای مطرح جهان در صنعت لوازم خانگی از قبیل ایتالیا یا ترکیه ساخته می شود ،
ـ شناخت مشتری و پیشنهاد کالایی متناسب با داشته وی ،
ـ اتخاذ راهبردهایی در راستای حفظ یا بهبود وضعیت فعلی نام و نشان تجاری کالا یا فروشگاه خود ، در راستای حفظ و جذب مشتریان جدید ،
با توجه به تایید تأثیر سبک تصمیم گیری حساسیت نسبت به جدید بودن و مد روز بودن کالا بروفاداری مشتریان
ـ ارائه جدیدترین کالاهای موجود در بازار ،
ـ تنوع در کالاهای موجود در فروشگاه ،
ـ شناسایی مشتریان پیرو مد و ارسال کاتالوگ های کالاهای جدید برای آنان ،
ـ ارائه کالاهای با جدیدترین سبک ،
با توجه به تایید تأثیر سبک تصمیم گیری لذت گرایی و تمایل به خرید به عنوان سرگرمی بر وفاداری مشتریان
ـ توجه به صحبت های مشتری و ارائه پاسخ کامل به سوالات وی ،
ـ ایجاد فضای مفرّح در داخل نمایشگاه کالاها برای افراد ،
ـ استفاده از موسیقی آرام بخش در داخل سالن ،
ـ توجه به ویترین نمایشگاه ،
ـ توجه بیشتر به عوامل محیطی مانند رنگ ، نور، نحوه آرایش و حتی طراحی داخلی و فضای فروشگاه را برای جلوه بهتر محصولات ،
با توجه به تایید تأثیر سبک حساسیت نسبت به قیمت و ارزش مورد تبادل بر وفاداری مشتریان
ـ توجه به اصول روانشناسی در قیمت گذاری محصولات ،
ـ ارائه سبد متنوعی ار کالاها که تمامی افراد با هر درآمدی بتوانند از فروشگاه خرید نمایند ،
ـ ایجاد تسهیلات برای کارمندان جهت خرید قسطی ،
ـ ارایه ارزش به مشتریان ،
ـ ارائه اطلاعات مناسب به مشتریان جهت تصمیم گیری ،
ـ بهره گیری از راهکار های تبلیغاتی را در راستای افزایش اطلاعات مشتریان ،
با توجه به تایید تأثیر سبک تصمیم گیری تمایلات بدون برنامه ریزی و قصد قبلی بر وفاداری مشتریان
ـ توجه به وقت مشتری و اهمیت به آن ،
ـ توجه به این مطلب که مشتری برای پول پرداختی خود ارزش قائل است و سوالات پرسیده شده نیز در راستای کاهش تردید ها است ،
ـ تلاش در راستای کاهش پشیمانی مشتریان پس از خرید ،
ـ بهره گیری از عناصر تبلیغات مقایسه ای با تاکید بر بعد کیفیت محصول جهت جذب مشتریان بالقوه ،
ـ تمرکز بیشتر بر جنبه های کاربردی و کیفی محصول و تفاوت آن با محصولات مشابه چرا که در میان بیشتر افرادی که از این سبک پیروی می کنند ، ارتباطی بین خرید و مبلغ آن وجود ندارد ،
با توجه به تأثیر سبک سردرگمی مصرف کننده به واسطه انتخاب های فراوان بر وفاداری مشتریان
ـ پرهیز از ارائه حجم زیاد اطلاعات به مشتری ،
ـ تهیه کاتالوگ های مختصر و کوتاهی در خصوص کالاهای موجود در فروشگاه ،
ـ سعی در کسب شهرت مناسب و تمایز از سایر رقبا ،
ـ سعی در تمرکز بر نام های تجاری مشهور ،
با توجه به تایید تأثیر سبک تصمیم گیری عادت گرایی و وفاداری نسبت به یک نام تجاری
ـ ارائه تخفیف به مشتریان دائمی ، ـ دادن کارت خرید به مشتریان همیشگی ،
هادی هوتیاى-سحر السادات آگاه