برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
تهران، مسکن، ملک و مستغلات

بهترین نقاط تهران برای فعالیت تجاری کجاست؟

بهترین نقاط تهران برای فعالیت تجاری کجاست؟

نتایج یک تحقیق نشان می دهد مناطق ۳ و ۶ تهران بهترین موقعیت ها برای استقرار مراکز مالی و تجاری است.

انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در تحقیقی به بررسی موقعیت مناطق شهر تهران برای سرمایه‌گذاری پرداخته است. نتایج پژوهشی با عنوان «به کارگیری روش‌های تصمیم‌گیری چند شاخصه برای رتبه‌بندی اقتصادی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به منظور استقرار مراکز مالی و تجاری» ارائه شد که نشان می‌دهد مناطق ۶ و ۳ تهران جزء بهترین مناطق برای استقرار مراکز مالی و تجاری در پایتخت است.
در اولین مرحله این تحقیق، شاخص ها و عوامل مؤثر در رتبه بندی اقتصادی مناطق شهری با نظرات کارشناسان، شناسایی شده و داده‌های مورد نیاز برای هر کدام از مناطق شهر تهران، جمع ‌آوری گشته و بر اساس آن، ماتریس تصمیم گیری تشکیل شده است. در این تحقیق، روش دلفی برای دریافت نظرات ۱۲ تن از متخصصین مرتبط در این زمینه و تعیین عوامل و معیارهای موثر، به کار گرفته شد.
همچنین گزارش‌های سازمان آمار و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران جهت تشکیل ماتریس تصمیم گیری، مورد استفاده قرار گرفتند. ماتریس تصمیم با داده‌های حاصل از نه شاخص مهم نرخ اشتغال، نرخ باسوادی، تراکم جمعیت، تعداد مراکز و موسسات مالی و اعتباری، اقتصادی و تجاری، بهداشتی و درمانی، رفاهی و تفریحی، اداری و آموزشی و فرهنگی به ازای هر کدام از مناطق ۲۲ گانه، تشکیل شد. وزن شاخص‌ها با استفاده از روش آنتروپی تعیین و از روش‌های تصمیم‌گیری SAW,TOPSIS,VIKOR,LINEAR ASSIGNMENT استفاده شد تا بهترین منطقه را پیدا کنیم. اما به دلیل آنکه هر کدام از این روش‌ها، رتبه‌بندی متفاوتی را نمایش دادند از فنون تلفیقی Poset استفاده شد. در نهایت نتایج بررسی و تحلیل مناطق ۲۲ گانه شهر تهران حاکی از آن است که مناطق ۶ و ۳ جزء بهترین مناطق برای استقرار مراکز مالی و تجاری است.
در این پژوهش آمده هم‌چنین آمده  است: مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر سود بیشتر و موفقیت در فعالیت‌های مالی و تجاری، مکان و موقعیت جغرافیایی استقرار آن فعالیت است. برای رسیدن به این مهم، اطلاعات دقیق مکانی نیاز است که این مهم نیز مستلزم صرف هزینه و زمان زیادی می باشد. از این رو رتبه‌بندی اقتصادی مناطق شهری، می‌تواند وضعیت اقتصادی مناطق شهری را برای مدیران و فعالان اقتصادی روشن سازد.

 

منبع : ایسنا

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

استراتژی بازاریابی

  استراتژی بازاریابی   علی خویه علی خویه Khooyeh.ir gmas.ir مدرس دانشگاه، ...