ایده آل خواهی و حساسیت نسبت به کیفیت کالا : این نوع سبک تصمیم گیری مربوط به کیفیت کالاست .
مصرف کنندگان حساس به کیفیت از طریق یک فرآیند خریدنظام مند و دقیق به دنبال دستیابی به کالای مورد نظر با بالاتریت کیفیت هستند .
حساسیت نسبت به نام تجاری کالا : این نوع سبک تصمیم گیری مربوط به انتخاب نام های تجاری معروف و گران قیمت است . مصرف کنندگان با این نوع سبک تصمیم ، معتقدند که هر چه قیمت محصولی بالاتر باشد ، کیفیت آن نیز بهتر است.
حساسیت نسبت به جدید بودن و مد روز بودن کالا : این نوع ، سبک تصمیمی است که به دنبال محصولات جدید است .همچنین انگیزه ای است جهت به روز بودن با سبک های جدید بازار و روند های مد.
لذت گرایی و تمایل به خرید به عنوان سرگرمی : این نوع سبک تصمیم گیری به خرید به عنوان یک فعالیت سرگرم کننده می نگرد . خریداران با این نوع سبک تصمیم گیری از جستجو و انتخاب محصولات لذت می برند.
حساسیت نسبت به قیمت و ارزش مورد تبادل : این نوع سبک تصمیم گیری به دریافت کالا به قیمت های پایین تر مربوط می شود . داشتن این مشخصه به معنای آن است که مصرف کننده نسبت به قیمت حساس است و هدف وی دریافت بالاترین ارزش در قبال مبلغ پرداختی است.
تمایلات بدون برنامه ریزی و قصد قبلی : سبک تصمیمی است که خریداران را به عنوان افرادی توصیف می کند که خرید هایشان بدون برنامه ریزی است و با مبلغ خرید آنها ارتباطی ندارد . مصرف کنندگانی که از این سبک پیروی می کنند امکان دارد ک بعداً از تصمیمشان پشیمان شوند است .
سردرگمی مصرف کننده به واسطه انتخاب های فراوان : این نوع سبک تصمیم گیری نشان دهنده بی اعتمادی و ناتوانی در مدیریت تعداد گزینه های در دسترس برای انتخاب است . مصرف کنندگانی که چنین مشخصه ای دارند حجم بالایی از اضافه بار اطلاعاتی را تجربه می کنند .
عادت گرایی و وفاداری نسبت به یک نام تجاری : این نوع ، سبک تصمیمی است برای خرید در فروشگاه های مشابه و تمایل به خرید نام های تجاری مشابه در هر بار خرید . وفاداری به نام تجاری در مورد مصرف کنندگانی به کار می رود که خرید های از روی عادت انجام می دهند و به خرید از نام های تجاری و فروشگاه های مطلوبشان وفادارند . این نوع سبک تصمیم گیری یک راهبرد کاهش ریسک است .