ازاریابی ملک و ساختمان :
بازاریابی ملک و ساختمان یعنی پاسخ به نیاز خریداران و فروشندگان . بازاریابی ملک و ساختمان یعنی جست و جو برای یافتن مناسب ترین ملک ساختمان و مشتریان مرتبط با آنها که افراد و سازمان های خریدار و فروشنده و واسطه ها می توانند به صورت مفید تر و موثرتر با یکدیگر تعامل داشته باشند و بتوانند پاسخگوی نیازها و خواسته های یکدیگر باشند .سازمان ها و افراد باید بازار و ملک هدف خود را بیابند تا بتوانند نیازهای آن را بهتر شناسایی کنند . بازاریابی ملک و ساختمان یعنی بخش بندی یا تقسیم بازارها و املاک برای مناسب ترین بازارها .برای نمونه برج بزرگی که برای پزشکان و مهندسان ساخته می شود.
بازاریابی املاک و مستغلات از دو دیدگاه می تواند مورد تعریف و بررسی قرار گیرد
: ۱- مصرف کنندگان یا خریداران
۱- سازندگان، تهیه کنندگان و فروشندگان برخی از روش ها و تکنیک های بازاریابی ملک و ساختمان را می توان به صورت زیر مطرح کرد:
-ارائه روش های پرداخت مناسب و اقساط و وام به ملک مورد نظر
-تبلیغ در روزنامه ها
-ارائه سمینار و کنفرانس درباره ملک موردنظر
-معاوضه با ملک ها و ساختمان های دیگر
-ارائه آن در میان مشاوران املاک و کانال های توزیع مختلف
-جست و جو تحقیقات میدانی برای ملک و ساختمان مورد نظر
تحقیقات بازار :
مطالعه بازار عبارتست از استفاده از یک مجموعه تکنیک ها برای جمع آوری اطلاعات درباره محیطی که شرکت در آن فعالیت می کند و پیش بینی روندهای آینده به نحوی که شرکت بتواند با موثرترین وضع، خود را با تغییرات پیش رو تطبیق دهد .مطالعات بازار آن هم بصورت پیوسته فرصت شناخت جایگاه خود و رقبا در بازار را فراهم آورده و اطلاعات به روز از بازار در اختیار مدیران سازمانی قرار می دهد تا در راستای اهداف و استراتژی های شرکت حرکت نمود .همچنین جهت شناسایی و جذب مخاطبان هدف نیاز به مطالعات بازار ضرورت دارد .لذا به این منظور مطالعات بازار پروژه اطلس مال با توجه به شرایط روز بازار تدوین و ارائه میگردد