می 12, 2014
1,145 بازدید
بهنام خدا کتاب مدیریت و مهندسی نام و نشان تجاری (برند) اثر دکتر علی خویه و فهمیه احمدی انتشارات دیباگران تهران تاریخ : سه شنبه بیست و پنجم آبان ۱۴۰۰ دیباگران تهران / کتاب علوم کاربردی، تکنولوژی و مهندسی دیباگران تهران کتاب مدیریت و مهندسی نام و نشان تجاری (برند) اثر دکتر علی خویه و فهمیه احمدی انتشارات دیباگران تهران درباره مدیریت و مهندسی نام و نشان تجاری (برند) برندسازی، خلق برند و مهندسی برند فقط کار یک گرافیست آشنا به امور گرافیکی نیست. برند فقط یک آرم، لوگو و زیبایی ظاهری یک نشان و داشتن یک ایده خلاقانه در ...
ادامه متن »
آوریل 24, 2014
1,210 بازدید
استراتژی اثر بخشی مذاکرات تجاری در دوران پسابرجام شاهد انعقاد توافقنامههای تجاری و قراردادهای متعدد با کشورهایی چون روسیه، ایتالیا، فرانسه، یونان، چین و… هستیم. به اعتقاد کارشناسانِ روابط خارجی، حذف موانع گمرکی دسترسی شرکتهای داخلی به بازار جهانی را تسریع میکند. موانع از سر راه انتقال تکنولوژی و دانش فنی برداشته میشود و افقهای گستردهتری فراروی توسعه اقتصادی و تجاری کشور قرار میگیرد. در این شرایط مشکلات کشور در حوزه حمل و نقل، دسترسی به بازار صادراتی، دستیابی به بازار رقابتی و… حل میشود و بر اساس آن میتوان روابط خارجی و مذاکره با شرکای خارجی را اثربخشتر کرد. ...
ادامه متن »
آوریل 24, 2014
986 بازدید
برای ارزیابی فضای کسب وکار تا کنون شاخصهای گوناگونی توسط سازمانهای مختلف ارائه شدهاست از جمله شاخص ریسک محیط کسب وکار، شاخصهای بنیاد هریتج و موسسه فریزر، شاخص رقابت جهانی وغیره، اما دراین میان شاخص بانکجهانی برای ارزیابی فضای کسب وکار بر اساس ویژگیها و مختصاتی شکل گرفتهاست که در نوع خود رویکرد جدیدی بشمار می رود و بدلیل پوشش دادن به انتظارات فعالان اقتصادی و سیاستگذاران اقتصاد کلان کشورها مورد توجه بیشتری قرارگرفتهاست. شاخص سهولت فضای کسب وکاربا استناد به ده شاخص کمی که ده مرحله از عمر یک کسب وکار را از زمان شکل گیری تا انحلال ...
ادامه متن »
ژانویه 1, 1970
586 بازدید
دیدگاههای متفاوتی در مورد تعارض وجود دارد و محققان در مورد آن پژوهشهای زیادی انجام دادهاند تا بتوانند راهنماییهای خوبی برای مدیران اجرایی فراهم کنند. هر چند که هنوز باید در جوامع مختلف پژوهشهای مربوط انجام گیرد. در یک پژوهش از مدیران خواسته شده است که مهمترین عامل موثر در موفقیت خود را بیان کنند، اکثریت بیان داشتهاند که توانایی برخورد با تعارض مهمترین نقش را در موفقیت آنان داشته است. روانشناسان بیشتر تضادهای درونی و جامعهشناسان بیشتر به جنبه اجتماعی تعارض یعنی تضادهای میان افراد و گروهها پرداختهاند. نظریهپردازان مدیریت بیشتر به تعارضهای میانفردی و میانگروهی پرداختهاند. صاحبنظران معانی ...
ادامه متن »
ژانویه 1, 1970
592 بازدید
مفهوم ناب (lean) به معنای عاری از هرگونه اتلاف است و این مفهوم اولین بار در شرکت «تویوتا» با واژه «تولید ناب»(lean Production) مطرح شد، تولیدی که ضایعات و تلفات در آن صفر است. در علم ارتباطات و بهتر بگوییم «مهارتهای ارتباطی» (Communication Skills) موضوع ارتباط ناب و مذاکره ناب میتواند بسیار حائز اهمیت باشد. ارتباط و مذاکرهای که عاری از هرگونه اتلاف هزینههای زمانی، مالی، نیروی انسانی و… باشد میتواند منجر به سود و افزایش کیفیت شود. اگر فن مذاکره را بهعنوان یکی از مهمترین فنون ارتباطات انسانی فرض کنیم به صورت ساده میتوانیم برای آن سه مرحله در ...
ادامه متن »
ژانویه 1, 1970
697 بازدید
در مذاکرات باید به منافع موجود در موضوعات توجه کرد و تمرکز خود را بر وضع عنوان شده و گفتارها و خواستههای ظاهری طرف معطوف نکنیم، به عبارت دیگر، در مذاکرات باید به آنچه موجب ایجاد منافع برای دو طرف میشود، توجه کرد و تمرکز بر موضع، الزاما موجب یک توافق منطقی نخواهد شد. هدف مذاکره درگیر کردن طرفین مذاکره کننده با بخشی از منافع موجود در مذاکره نیست، بلکه هدف مذاکره درگیر کردن طرفین مذاکره با حداکثر منافع مشروع موجود در مذاکره است. به عبارت دیگر، هدف مذاکره سازش یا حد وسط چیزی را گرفتن نیست، هدف مذاکره، بازی ...
ادامه متن »
ژانویه 1, 1970
738 بازدید
فرو کردن سر در برفاجتناب و دوری گزیدن، نخستین استراتژی از استراتژیهای مذاکرهای است که در اینجا به آن میپردازیم اما باید دانست که این استراتژی را تا آنجا که ممکن است باید به تعویق انداخت و بهعنوان آخرین راه حل بهکار گرفت؛ چرا که یک استراتژی باز فعالانه و با رویکردی مملو از همکاری کم است و استراتژی اجتناب کمک چندانی به مقابله با مذاکره هراسی نمیکند و کسانی که دچار این مشکل هستند، به دفعات از آن در جریان مذاکراتشان بهره میبرند.کبک، حیوانی است که مظهر و نماد استفاده از این استراتژی در برخورد با عوامل بیرونی است ...
ادامه متن »
ژانویه 1, 1970
732 بازدید
دست نوشته هایی از اصول و فنون مذاکره، مدرس مذاکره، مدرس بازاریابی مذاکره(Negotiation) گفتگویی میان دو یا چند فرد یا گروه است که با هدف دستیابی به یک درک مشترک، رفع نقاط اختلاف، یا رسیدن به منفعتی در نتیجهٔ آن گفتگو، ایجاد توافق در خصوص دورههای اقدام، چانه زنی برای منفعت گروهی یا جمعی، یا حصول نتیجهای رضایتبخش برای منفعت تمامی افراد یا گروههای درگیر در فرایند مذاکره، انجام میشود. مذاکره فرایندی است که در آن هر طرف درگیر در مذاکرات میکوشد تا منفعتی برای خودش در پایان مذاکرات بدست آورد. مذاکره با هدف دستیابی به مصالحه انجام میشود. مذاکره در تجارت، ...
ادامه متن »
ژانویه 1, 1970
563 بازدید
مهارتهای لازم برای بهبود مذاکرات در کسب و کار مذاکره یک فن خاص در کسب و کار نیست. هر کسی نمیتواند با آن احساس راحتی داشته باشد. دلایل زیادی در این زمینه وجود دارند: چه بسا ترسناک و نگرانکننده باشد اگر بخواهیم چیزی را به ارباب رجوع یا فروشنده بگوییم که او هیچ تمایلی به شنیدن آن حرف ندارد. شاید مسالهای فرهنگی در این مورد وجود دارد، زیرا برخی از فرهنگها ما را به مذاکره ترغیب میکنند، اما برخی دیگر از فرهنگها به فرآیند مذاکره همچون بحث و جدل نگاه میکنند و از آن طفره میروند. ولی برای اینکه ...
ادامه متن »
ژانویه 1, 1970
1,286 بازدید
قوانین طلایی در مذاکره قبل از هر چیز به خاطر داشته باشیم که هیچ قانون مطلقی در مذاکره وجود ندارد. به عبارتی باید به یاد داشته باشیم که تمام قوانین مذاکره، قوانین «مرتبه دو» هستند. به معنای اینکه مطلق نیستند اما در مجموع رعایت آنها منافع بسیار بیشتری را در مقایسه با ضررها و هزینههای احتمالی ایجاد میکند. در ادامه تعدادی از این قوانین را مرور میکنیم. • مواجهه با دروغ در مذاکره؛ از جمله قوانین توصیه شده در مذاکره این است که اگر کسی در مذاکره به شما دروغ گفت و شما متوجه شدید که او دروغ میگوید، نباید ...
ادامه متن »