برندینگ

علی خویه

مشاور برند با 18 سال تجربه ی اجرایی موفق
مشاور برند و بازاریابی
ساخت ، توسعه و تقویت برند
مجری و مشاور طرح های مهندسی فروش
همکاری با بیش از صدها برند مطرح در زمینه ی توسعه و تقویت سیستم فروش
ارائه ی راهکارهای عملی و مشاور اثر بخش در زمینه بازاریابی و فروش و توسعه ی برند

برندسازی مکان | برندسازی شهری| برندسازی گردشگری

مترجمان: علی صمیمی، ساسان قاسمی برندسازی شهر اهداف گوناگونی دارد. برند یک شهر دارای نوعی تعادل در محدوده‌ جغرافیایی، شرکا، اهداف و قلمرو سیاسی خود است. نوع برند مکانی که انتخاب می‌شود از ابتدا باید برجسته باشد. آیا این برند می‌تواند یک برند گردشگری، سرمایه‌گذاری، برند جامعه یا یک برند مکانی فراگیر باشد؟ دلایل زیادی برای ایجاد برند فراگیر و جامع مکانی وجود دارد اما تعریف یک بستر برند ساده معمولا امکان‌پذیر نیست؛ چراکه این نوع برندها معمولا قدرت کافی برای ارضای نیازهای مخاطبان مختلف در سبد بازاریابی کل یک شهر ندارند. این نوع برندها قابل تعریف هستند؛ اما باید ...

ادامه متن »

نحوه ی ایجاد تغییر و بهبود سازمان و شرکت

تغییر و بهبود سازمانی عوامل محیطی باعث می شوند که مدیران ، برنامه هایی را در جهت ایجاد تغییرات جامع یا فراگیر در سازمان به اجرا در آورند . عواملی که موجب ایجاد تغییر سازمانی می شوند عبارتند از : ماهیت نیروی کار تکنولوژی ضربه های اقتصادی رقابت روند اجتماعی سیاستهای جهانی   تغییراتی که آگاهانه و از قبل برنامه ریزی شده باشد و نوعی اقدام آگاهانه و هدفدار به حساب می آید ، تغییرات برنامه ریزی شده می باشند . این تغییرات توانایی سازمان را با لا می برند و در پی تغییر دادن رفتار کارکنان هستند . تغییرات ...

ادامه متن »

ساخت برند محبوب lovely brand

برند محبوب  lovely brand ساخت و توسعه یک برند محبوب چگونه یک برند محبوب ساخته می شود؟ نویسنده: علی خویه www.khooyeh.ir  ، مشاور و مدرس در حوزه برندینگ مولف و مترجم کتاب مدیریت و مهندسی برند، مدرس دنشگاه www.ibma.ir , www.branddoctor.ir   آیا یک برند با تخفیف و جایزه میلیاردی و جشنواره های چند صد میلیونی تبدیل به یک برند محبوب خواهد شد؟ آیا به زور جایزه خودرو و سکه و …. می توان یک برند محبوب ساخت؟ آیا اپل برای اینکه تبدیل به برند محبوب شود از این راه ها وارد شد؟ آیا شرکت ها راه های محبوبیت برند ...

ادامه متن »

برندسازی و بازاریابی فرش ماشینی و دستباف

همان گونه که می دانید صادرات فرش دستباف ایرانی از دیرباز در جهان شهره بوده است. چند سالیست که این حجم فروش به شدت کاهش یافته است و هر کدام از مدیران که در این حوزه بر سر کار می آیند، صحبت از عدم بازاریابی صحیح در این حوزه می کنند. وقتی از این مدیران سوال می شود که چه فعالیتی باید صورت پذیرد در پاسخ می گویند که فرش های ایرانی منطبق با سلیقه جهانی نیست و به همین دلیل صادرات فرش ایران کاهش یافته است. اما بررسی های کارشناسان رده بالا در حوزه مدیریت بازاریابی و تجاری سازی ...

ادامه متن »

بازاریابی و برندسازی فرش ایرانی

پروژه مطالعات بازار چین در موضوع بازاریابی فرش دستباف ایران پس از هفت ماه کار متمرکز و سفری طولانی به چند شهر شامل پکن، شانگهای، چیندائو، هانگجو و ارومچی به پایان رسید. مطالعات انجام شده در قالب یک پرونده طولانی آماده شده است. با توجه به اهمیت موضوع خلاصه‌ای از یافته‌ها و پیشنهادات را جهت ورود و توسعه در بازار چین به صورت خلاصه ارایه می‌دهیم. پنج استراتژی جهت ورود و توسعه فرش دستباف ایران در بازار چین شامل ایجاد برند و شهرت برند، اجرای برنامه‌های فرهنگی، عدم فروش در نمایشگاه‌ها، حضور دایم در بازار و مطالعه بازار است که ...

ادامه متن »

استراتژی بازاریابی

  استراتژی بازاریابی   علی خویه علی خویه Khooyeh.ir gmas.ir مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از ۱۸سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم ۱۲ کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور ...

ادامه متن »

استراتژی توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده

 توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده   اهمیت روز افزون توسعه محصول جدید در دنیای کسب و کار و افزایش توجه و استقبال خاص از سوی شرکت ها به انجام تحقیقات در خصوص ماهیت توسعه محصول جدید منجر به ایجاد بدنه گسترده ای از تحقیقات در این حوزه از دانش مدیریت گردیده است.   پویایی و پیچیدگی مفهوم توسعه محصول جدید از یک طرف و ماهیت میان رشته ای آن از طرف دیگر موجب گردیده است که محققان در تحقیقات خود رویکرد های متفاوتی را به کار گیرند. مفاهیم رفتار مصرفی خریداران: رفتار مصرفی خریداران نهایی که کالا ...

ادامه متن »

وفاداری، تعهد، اعتماد به برند

دلبستگی به برند تفکر دلبستگی به برند به نظریه وابستگی بین فردی برمیگردد که اولینبار بالبی (۱۹۷۹ (مطـرح کرد. او در تعریف این نظریه، دلبستگی عـاطفی را رابطـهای هدفمنـد و سرشـار از عواطـف بـین شخص و یک شیء یا موجود معرفی کرده است که این رابطـه یکـی از نیازهـای پایـه انسـان را برآورده میکند (هازان و شاور، ۱۹۹۴ .( تحقیقات در زمینـه بررسـی رفتـار مصـرفکننـده در رابطـه بـا برنـد نشـان داده اسـت کـه مصرف کننده میتواند به برند نیز دلبستگی عاطفی داشته باشد (شاوتن و مک الکسـاندر، ۱۹۹۵٫( دلبستگی عاطفی به برند، نشاندهنده پیوند بین مصرفکننده با برندی ویژه است ...

ادامه متن »

عوامل موثر در بهره وری کارکنان و کارگران

مدیریت منابع انسانی

عوامل موثر در بهره‌وری عوامل موثر در بهره‌وری سازمان‌های دولتی را می‌توان به دو دسته: عوامل برون سازمانی و درون سازمانی تقسیم کرد. ذیلاً این دو دسته عوامل بحث خواهد بود. الف: عوامل برون سازمانی: عواملی که خارج از سازمانهای دولتی می‌باشند و بهره‌وری آنها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند، عوامل برون سازمانی می‌باشند. مهمترین عوامل برون سازمانی به قرار زیر می‌باشند: ۱- عوامل فرهنگی: فرهنگ به عنوان عاملی حیاتی باعث هدایت رفتارها در اعضای جامعه می‌شود. فرهنگ حاکم بر جامعه به عنوان چتری کلیه رفتارهای ما را شکل می‌دهد. بحث بهره‌وری بدون توجه به فرهنگی که در آن زندگی می‌کنیم ...

ادامه متن »

اصول و استراتژی قیمت گذاری

مانند کسی نباشید که قیمت همه چیزرا می داند ولی ارزش هیچ چیز را نمی داند(اسکار وایلد) مانند دیگر جنبه های مدیریت قیمت گذاری و بازاریابی تلفیق هنر و دانش است. علیرغم منعطف به نظر رسیدن بحث قیمت ،اصولا تصمیم گیری در مورد قیمت ،برگشت ناپذیر است و یکی از پر ریسک ترین p از ۴p بازاریابی است. برخلاف آن چه بسیاری ازشرکت های ایرانی همچنان به عنوان پارادایم فکری خود در قیمت گذاری محصولات و خدمات در ذهن دارند،نقطه عزیمت قیمت گذاری،تحلیل جایگاه رقابتی شرکت در بازار و رحجان مخاطب است و نه محاسبات هزینه ای مدیریت مالی.مارپیچ مرگبار ...

ادامه متن »