مدیران شرکت های پخش بخوانند لجستیک معکوس دوره اصول و مبانی لجستیک و زنجیرهی تامین
ادامه متن »روابط خریدار – فروشنده
روابط خریدار – فروشنده . تعامل بین خریدار و نماینده فروش مهم ترین بخش روابط خریدار – فروشنده عبارت از تعامل بین نماینده سازمان خریدار و نماینده ای از سازمان فروشنده است. زمانی که خریدار و نماینده فروش با یکدیگر ملاقات می کنند، ماهیت تعامل بین آنان به نقش، رفتار و ادراک آنان بستگی خواهد داشت. ادراک خریدار نسبت به نماینده فروش دو ادراک کلی نسبت به نمایندگان فروش وجود دارد. ادراک اول در موردنمایندگی های فروش که نوعی دیدگاه عمومی است، آنها را به عنوان حراف، حرف گوش کن، کنترل و بررسی کننده مسئله با مهارت، رقابتی، ...
ادامه متن »تقسیم بندی بازار، هدف گیری و جایگاه یابی صنعتی
تقسیم بندی بازار، هدف گیری و جایگاه یابی صنعتی . تقسیم بندی بازار یکی از مهم ترین تصمیمات یک سازمان، انتخاب مشتریان یا بازارهای خود است که می تواند به شکلی کارآمد به آن خدمت ارائه کند. تقسیم بندی بازار عبارت است از فرایند تقسیم کل بازار برای یک محصول به بخش ها یا گروه های خاص خریداران. شیوه پیگیری تقسیم بندی بازار روش مرسوم شامل سه گام است: تحقیقات بازاریابی در بازاریابی صنعتی، تحقیقات بر اساس منابع دست دوم از طریق گردآوری اطلاعات بازار، انجام می شود. اگر داده های دست دوم کافی نباشد، تحقیق توصیفی باید از طریق ...
ادامه متن »استراتژی محصول و ارائه محصول جدید
استراتژی محصول و ارائه محصول جدید . یک سازمان هنگام تدوین استراتژی های کالا باید دوهدف عمده را مد نظر داشته باشد: ۱- حصول اطمینان نسبت به این مسئله که آمیخته کالا در راستای اهداف کلی شرکت و اهداف بازاریابی آن قرار دارد. ۲- اراده رهنمودهای لازم برای مرور عملکرد کالاهای فعلی با استفاده از عواملی نظیر فروش، سود، رقابت و پذیرش مشتری. تعریف یک کالای صنعتی کالای صنعتی را صرفاً بعنوان یک شیی فیزیکی تعریف نمی کنند بلکه آن را به عنوان مجموعه ای پیچیده از روابط اقتصادی ففنی، حقوقی و فردی بین خریدار و فروشنده تعریف می نمایند. ...
ادامه متن »اجرای برنامه ی استراتژیک بازاریابی صنعتی
برنامه ریزی استراتژیک، اجرا و کنترل در بازاریابی صنعتی . ویژگی های سازمان های بازارگرا سازمان های بازارگرا جلوتر از رقبای خود، در ارتباط بسیار نزدیک با مشتریان قرار می گیرند. انها این اصل اولیه را درک می کنند که هدف یک کسب و کار، جذب و جلب رضایت مشتریان به ازای کسب سود است. ارزش های مشترک تمام تصمیمات شرکت های بازارگرا در ابتدا بر اساس ارزش مشترک با مشتری اتخاذ می شود سازمان سازمان یک شرکت بازارگرا شامل ساختار سازمان، سیاست ها و فرهنگ می باشد. استراتژی این برنامه ریزی بر پایه اهداف بلند مدتی استوار است که ...
ادامه متن »مدیریت زنجیره تامین کالا
مدیریت زنجیره تامین: تعریف، تاریخچه، اهداف، فرایندها، مزایا و موانع نویسنده : میان آبادی، عباسعلی سال انتشار : ۱۳۸۹ چکیده برا ی محیط همیشه در حال تغییراین دوران وتغییر در شیوه تعاملات شرکتها با تامین کنندگان ومشتریان و پیچیدگی بازارها، کاهش دوره عمر محصولات و اهمیت یافتن زمان پاسخگویی به مشتریان و افزایش انعطاف پذیری، زنجیره تامین عاملی حیاتی برای رقابت پذیری سازمان ها می باشد. بنابراین شناخت زنجیره تامین و اجرای آن کمک به تعالی سازمان و عملکرد بهتر می کند. در این مقاله سعی شده تحولات زنجیره تامین، فرایندهای اجرای آن، مشکلات و منافع مورد بررسی قرار گیرد. ...
ادامه متن »استراتژی محصول جدید
استراتژی محصول جدید شاید ساده به نظر برسد، اولین چیزی که در مورد هر محصول جدیدی به ذهن خطور می کند این است که باید یک استراتژی داشته باشیم، البته این موضوع در کشور ما جدید است و باز هم می توان بنگاه های اقتصادی بسیاری را یافت که می دانند (!) باید همچین چیزی داشته باشند، اما از کنارش می گذرند و اغلب هم در میان مدیرانشان کسی را ندارند که توانایی انجام این خواسته را داشته باشد. حالا استراتژی یک محصول جدید از کجا شروع می شود؟ استراتژی محصول جدید با یک چشم انداز استراتژیک آغاز می شود ...
ادامه متن »چگونه یک استراتژی موثر ایجاد کنیم؟
چگونه یک استراتژی کارآ ایجاد کنیم؟ مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد منبع: strategy-business تقریبا هر کسبوکاری در دنیای امروز با چالشهای مهم استراتژیک روبهرو است؛ چرا که بهندرت مسیر ایجاد ارزش واضح و روشن است. در یک پژوهش جهانی از مدیران ارشد اجرایی، بیش از نیمی از ۴۴۰۰ نفر از پاسخگویان بیان کردند که تصور نمیکردند یک استراتژی برنده داشته باشند. در پژوهش دیگر از بیش از ۵۰۰ مدیر اجرایی ارشد در سراسر جهان، ۹ نفر از ۱۰ نفر تصدیق کردند که فرصتهای بسیار مهمی را در بازار از دست دادهاند. در همین پژوهش حدود ۸۰ درصد از مدیران اجرایی ارشد ...
ادامه متن »پرسش های حین استخدام افراد
پرسشنهای تکمیلی استخدام پرسش های مصاحبه پرسش های حین استخدام افراد ۱٫ از خودتان، مهارتها و تجربیاتتان بگویید. ۲٫ از ما چه میدانید و چرا ما را برگزیده اید؟ ۳٫ چرا شغل قبلی خود را رها کرده اید؟ ( درصورت داشتن شغل قبلی ) ۴٫ چرا فکر می کنید برای این شغل مناسبید و چه کاری میتوانید برای مجموعه ما انجام دهید؟ ۵٫ آیا شغل دومی دارید؟ ۶٫ اگر شغل بهتر از این شغل به شما پیشنهاد شود چه می کنید؟ ۷٫ چه چیزی باعث می شود فعالیتتان بیشتر شود؟ ۸٫ انتظار چه میزان حقوقی را دارید و میزان حقوق ...
ادامه متن »مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی
مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی جلسه ۱: مدیریت منابع انسانی جلسه ۲: مشاوره منابع انسانی واحد ۳: طراحی شغل ، تعیین وظایف – ارزیابی منابع انسانی ۱ جلسه ۴: روند استخدام – Recruitment Process جلسه ۵: فرآیند انتخاب و شناسایی افراد با استعداد و کارآمد – Selection Process جلسه ۶: تکنیک های مصاحبه جلسه ۷: آموزش و ارزیابی -ارزیابی منابع انسانی ۲ جلسه ۸: فرهنگ کسب و کار Business Culture جلسه ۹: اخلاق کسب و کار Business Ethics جلسه ۱۰: انگیزه کارکنان جلسه ۱۱: روابط کارکنان جلسه ۱۲: تغییرات مدیریتی -ارزیابی ...
ادامه متن »